welke torren moet ik gebruiken voor mijn stappen motor(s)
het zijn motors uit oude diskdrive's (grote en kleine)
(ik wil ze aansturen via de paralelle poort
in qbasic)
help
.
[Bericht gewijzigd door help op ]
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Op 6 december 2003 13:21:23 schreef help:
het zijn motors uit oude diskdrive's (grote en kleine)(ik wil ze aansturen via de paralelle poort
in qbasic)help
.
uln2003 darlinton array
Op 6 december 2003 13:21:23 schreef help:
het zijn motors uit oude diskdrive's (grote en kleine)(ik wil ze aansturen via de paralelle poort
in qbasic)help
.
gewoon meten wat je stappenmotor trekt en dan kijken welke tranistor aan jou eisen voldoet.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Kijken op welke voedingsspanning die motoren werkten of komen te werken en dan met twee voedingsdraden de aansluitingen een voor een langs gaan om te kijken waarbij de stappenmotor draait, als je die gevonden hebt sluit je een multimeter/amperemeter in serie met je stappenmotor aan en kijk je wat hij verbruikt door weer met je voedingsdraden de stappenmotor een 'stap' te laten draaien.
Op 6 december 2003 13:32:45 schreef k.p.meinesz:
[...]
uln2003 darlinton array
Waarom drukt iedereen hier altijd op quote als je gewoon op beantwoord kan drukken? Er was nog geen ander bericht gepost waar verwarring door had kunnen ontstaan dus waarom druk je niet gewoon op beantwoord?
Ik weet dat het hier niks mee te maken heeft maar ik wou het toch even kwijt want ik erger me eraan. (ik weet dat ik een zeikerd ben;))