Op 31 mei 2009 23:26:01 schreef electro_freakz:
[...]
het kan natuurlijk nog beter, gsm en transistor + relay in een doosje. en dat ook nog eens op je pc voeding zetten:)
of natuurlijk op de trilmotor een optocoupler met weerstand.
er moet nog een doosje omheen ja. hij is nog maar net af. het zou ook wat beter zijn om het geheel op een printje te zetten.
optocouplers heb ik hier niet liggen (nog nooit mee gewerkt, snap er ook nog niet zoveel van) het verbaaste me al dat de transistor in een keer werkte 
ik ben nog maar een arme beginner
. meestal krijg ik alleen mysterieuze blauwe rook en pijn in mijn portemonnee 
ach volgend jaar elektrotechniek in enschede. dan hoop ik dat het allemaal wat gevorderder gaat worden.
Op 31 mei 2009 22:10:30 schreef bramsky:
@timberleek das een tof idee moet ik ook eens maken.
Handig om mijn nas van op afstand aan te zetten als ik weer eens iets vergeten ben. Maar wat een rommel in je pc kast das niet echt goed voor de lucht circulatie
ja het is een bende in mijn pc ik weet het. veel lopen sleutelen de laatste tijd. en het is een kant een klaar pc geweest. dus alle kabels zijn net lang genoeg. ik moet het een keertje opruimen, maar dan moet ik eerst even wat langere sata kabels kopen.
en idd is me airflow slecht. hij wordt ook te warm hij staat nu met de zijkant open en een ventilator ernaast. ik heb contact opgenomen met HP om te vragen wat voor casefan erin zit. ik wil er een sterkere op hebben. maar ja geen tijd gehad de laatste tijd. druk druk druk. zelfs slapen is te tijdrovend op moment 
@ klein is fijn
wat is het?
ik ben een zo goed als leek (hence the name)
[Bericht gewijzigd door
Henry S.
op maandag 1 juni 2009 14:09:13
(2%)