Lijkt me een erg leuk idee, maar ik denk dat de markt voor zulke dingen erg beperkt is. Over het algemeen kunnen alleen technici zulke dingen echt waarderen.
Neem bijvoorbeeld de Joule thief, of de KIF SMD zaklamp. De meeste mensen hebben geen idee dat een LED meer dan 1.5V nodig heeft om te branden, en dus dat het meer is dan een batterij, LED en drukknopje. Als je dan ook nog probeert duidelijk te maken dat het ding werkt op batterijen die voor de meeste doeleinden "leeg" zijn, wordt je al helemaal voor gek versleten.
Daarbij zie ik niet echt in hoe je dit aan elkaar zou kunnen klikken, behalve als je ze op een 8-tal staafjes zou schuiven, maar dan staan de LEDs een beetje raar.
Zouden het stiekem side-emitting LEDs zijn?
EDIT: dat zou wel kunnen verklaren waarom die halve pads aan de zijnkant niet doorgemetaliseerd zijn; als je een soort van schuifregister bus wilt maken, om geen adressering te hoeven gebruiken, moeten de onderste en bovenste vlakjes natuurlijk van elkaar geïsoleerd zijn.
EDIT2: ik kan geen enkel pad ontdekken dat zowel aan de boven- als de onderkant een track heeft. Volgens mij zijn die 2 laatste foto's van hetzelfde printje, maar ook 180 graden gedraaid tussen de foto's.
Zou dit genoeg informatie zijn om het hele ding te reverse-engineeren? We kunnen de onderdelen zien, en beide kanten van de print zonder onderdelen. Als we het nummer op die chip konden lezen, zou je bijna alle informatie hebben. Zou het een microcontroller zijn?
[Bericht gewijzigd door
SparkyGSX
op zaterdag 30 mei 2009 16:06:11
(19%)