Hallo,
Ik heb van een vriend 2 kleine printen gekregen van een onkyo TX38. Het zijn printen om volume , bass , treble en balance te regelen. Alleen ik weet niet precies hoe ik hem aan met sluiten. Op de kleine print zit een 4 voudige potmeter voor de bass, een dubbele voor de treble en een enkele potmeter voor de balance en een hoop condensatoren en weerstanden, en een 9 pins connector die waarschijnlijk naar de andere print moet gaan. Op die andere print zit dezelfde 9 pins stekker, 4 drukschakelaar 1 volume potmeter 3 pinnen voor wirewrap 2x een 3 pins header en een 3 polige flatcable. ik wou dit gebruiken in mijn zelfgemaakte versterker. Alleen ik weet dus niet hoe ik hem aan moet sluiten. heeft er iemand een service manual of een schema van hoe het moet aangesloten worden?
ps. morgen zal ik even foto's maken, nu even niet bij de hand.
Hallo,je zal eerst en vooral de schakelaartjes en de potentiometer(r365 r465) terug moeten monteren,ik vermoed dat het een motordrive potmeter is.
V2L is links input,V2R is rechts input.Midden(E) is ground
JC7 is de output(uitgang),middenste gaatje is "ground",wit bolletje rechts "out" de andere kant is links "out".
De printen hebben geen versterkende elementen aan boord,dus je zal dit tussen een pré en een end moeten plaatsen.
Misschien zijn er nog CO-ers met andere ideën.
ik heb 2x deze versterker gemaakt (http://www.national.com/mpf/LM/LM3875.html)
ik wil dus een simpele bass/treble regeling daarvoor bouwen. binnenkort ook 3de kanaal bouwen voor de subwoofer. weet iemand een goede lowpass en high/mid pass filter?
mvg tolunay