Op 2 juni 2009 22:16:52 schreef MMSoft:
[...]Is dit gratis, of moet dit erbij gekocht worden ?

Edit:
Zitten er trouwens ook de kabeltjes met klemmen bij ?

De software is volledig gratis. Alleen de ondersteuning voor extra protocollen (behalve de 4 vaste + 2 gratis naar keuze) kosten extra.

Er zitten standaard 2 klemmetjes bij.

Op 2 juni 2009 22:22:10 schreef High met Henk:
korte vraag, maar toch: ik zat te kijken naar een LA en twijfelde toen al over de zeroplus of een andere: de zero plus is iig goedkoop, maar kun je zelf ook protocollen invoeren??? en complete datastrings uitlezen?

is voor mijn toepassing wel een handige toepassing...

Wij hebben enige tijd terug bij de Zeroplus programmeurs het verzoek neergelegd om zelf protocollen te kunnen schrijven. Die mogelijkheid wilden ze wel gaan toevoegen, maar ik denk niet dat het al gebeurd is. Er is onlangs een nieuwe softwareversie uit die ik nog moet testen. Mocht iemand hier dat toevallig doen, en het antwoord op deze vraag weten, hoor ik het graag. Maar ik zou er vanuit gaan dat het niet mogelijk is om zelf een protocol te maken. De data is wel volledig uit te lezen en te exporteren in bekende formaten.

Op 2 juni 2009 22:35:17 schreef watchout3:
[...]Kan je de promo niet rekken tot na de examens? :+
wanneer ik men rapport dus heb

Iets later is waarschijnlijk geen probleem, maar ik kan nog niks beloven :)

Ik zie staan dat het geen ondersteuning bied voor irda. Betekent dit ook dat ik bijvoorbeeld niet een rc5 protocol mee kan lezen?

Waar zit hem die beperking in?

[Bericht gewijzigd door Joeri de Man op (39%)]

Even checken, het duizelt een beetje.
Ik lees:
"- Meetsnoertjes 25 cm (2x 8 kanaals, 1x 2 kanaals, 1x 1 kanaals)" (dus in totaal 21 kabeltjes met cips?)
en
"- 2 testklemmetjes"
Wat zijn die twee testklemmetjes dan?

Oftewel, wat zit er nou bij als ik naar de grote foto boven kijk?

Ten aanzien van het display & protocol...
Stel ik meet met 8 pennen op een bus zonder dat de LA het protocol kent/ondersteunt. Zie ik dan "gewoon" de 8 lijnen zodat ik het zelf kan uitzoeken?

Op 2 juni 2009 23:30:37 schreef Joeri de Man:
Ik zie staan dat het geen ondersteuning bied voor irda. Betekent dit ook dat ik bijvoorbeeld niet een rc5 protocol mee kan lezen?

Waar zit hem die beperking in?

Het gaat om het IrDa protocol, dat bijv. bij laptops wordt gebruikt om te communiceren. Voor RC5 is er geen protocol beschikbaar, d.w.z. je kan de data prima bekijken, maar niet in 'blokjes' vorm waar er een betekenis aan wordt gegeven. Je ziet nu hoe lang het signaal 1 is en hoe lang 0.

Op 3 juni 2009 00:45:25 schreef hadv:
Even checken, het duizelt een beetje.

Ten aanzien van het display & protocol...
Stel ik meet met 8 pennen op een bus zonder dat de LA het protocol kent/ondersteunt. Zie ik dan "gewoon" de 8 lijnen zodat ik het zelf kan uitzoeken?

Eerst je tweede vraag: ja. Je ziet dan per lijn de binaire data. Die kan je nog naar een bus groeperen zodat je het hexadecimaal kunt bekijken.

Dan het verschil tussen snoertjes en klemmen.

Dit zijn de snoertjes http://www.eleshop.nl/zeroplus-40cm-snoertjes-p-300.html die er bij zitten, maar dan zijn deze 15 cm langer.

Dit zijn de klemmetjes http://www.eleshop.nl/zeroplus-testklemmetjes-18-stuks-p-299.html waarvan er maar 2 inbegrepen zijn.

die klemmetjes worden gemaakt door EZhook
http://www.e-z-hook.com/Html/MicroHooks.html (XKM Micro hook)

Als ik nou 2 exemplaren aanschaf, kan ik dan ook de protocollen die ik bij de ene aanschaf, ook bij de andere gebruiken (andere computer, andere analyzer)? Zodat ik 4 verschillende protocollen erbij kan nemen, die ik op beide kan gebruiken?

Volgens mij is zo'n 'protocol' serienummer gebonden.
Nou is daar vast wel een oplossing voor, maar die zou ik niet in dit topic bespreken ;)

en wat kosten extra protocollen??

Op 3 juni 2009 08:21:44 schreef High met Henk:
en wat kosten extra protocollen??

Dat vroeg ik hier. Antwoord staat eronder...

Op 3 juni 2009 08:21:44 schreef Marco69:
Volgens mij is zo'n 'protocol' serienummer gebonden.

Zou best kunnen, vandaar m'n vraag.

Ik zou het een beetje zonde vinden als ik voor het gemak 2 van die dingen aanschaf (1 voor bij de gewone computer met USB protocol voor driverontwikkeling bijvoorbeeld, en de andere bij de knutseltafel met I2C), maar dan niet de aangeschafte protocols op de ander kan gebruiken als ik daar eens behoefte aan heb. Dan kan ik er net zo goed 1 kopen en daarmee slepen, of kan de software (+protocollen) ook niet op meerdere computers?

Hmz... Er stond wat uitleg in de link in dit antwoord. Link is echter nu dood...

OEF 119 euro voro 3 protocollen vind ik wel ERG prijzig...

zeker aangezien je zelf geen protocollen kunt schrijven...

Ja, ik schrok er ook een beetje van. Aan de andere kant... Zo'n 'protocol' is luxe. Als je zelf een beetje thuis bent in de opbouw van je signaal, kun je aan de logische 1 en 0 ook wel zien wat er voorbij fietst. Maar makkelijk is het wel...

nou marco: ik gebruik veel CAN... dat heeft nogal wat overhead... is op een scope iig neit te lezen en op een LA analyzer wellicht beter, maar toch blijft het lastig, zijn lange frames..

kijk een RS-232 is goed te doen..

Neem je CAN toch als een van de gratis protocollen die je kunt mee bestellen?

Overigens... Als je hardware laag gewoon werkt, is een CAN interpreter met een AVR natuurlijk niet zo spannend meer...

[edit]Te snel geklikt...
Overigens is CAN een protocol op een heel andere laag dan RS232. Beetje een appelen met peren verhaal zeg maar.

[Bericht gewijzigd door Marco69 op (26%)]

Op 3 juni 2009 09:12:30 schreef High met Henk:
nou marco: ik gebruik veel CAN... dat heeft nogal wat overhead... is op een scope iig neit te lezen en op een LA analyzer wellicht beter, maar toch blijft het lastig, zijn lange frames..

kijk een RS-232 is goed te doen..

met lange frames heb je misschien ook wel tekort aan de 32kb

hmmm CAN heeft vast gedefinieerde maximale lengten.

je hebt 11 bits en 29 bits CAN. allebei kunnen ze maximaal 8 databytes bevatten.

ik mag aannemen dat ze beide ondersteunen.

Hmm interessante aanbieding...
Stel dat ik er nog iets wil bijkopen, stel een soldeerstation, zijn de verzendkosten dan nog steeds inbegrepen? Of moet ik die apart bestellen?

Is een mooi apparaatje, jammer dat ik hem net een aantal maanden eerder al heb aangeschaft :P

Ik hoop ook op de 'custom' protocol functie, zou erg handig zijn!

[Bericht gewijzigd door Sandertje op (27%)]

Op 3 juni 2009 09:03:01 schreef Marco69:
Ja, ik schrok er ook een beetje van. Aan de andere kant... Zo'n 'protocol' is luxe. Als je zelf een beetje thuis bent in de opbouw van je signaal, kun je aan de logische 1 en 0 ook wel zien wat er voorbij fietst. Maar makkelijk is het wel...

Tja, 'luxe'? Het is nou juist waar je een USB-analyzer voor neemt in plaats van, bijvoorbeeld, je storage scope.

is beide ook goed :+???

ik zoek iets om het gat op te vullen tussen bitjes kijken op een scope en idd de analyse van het signaal.

kijk een terminal maken kan altijd en bij RS-232 werkt dat prima.. Bij andere protocollen is dat net even lastiger.

Op 3 juni 2009 08:04:11 schreef Jochem:
Als ik nou 2 exemplaren aanschaf, kan ik dan ook de protocollen die ik bij de ene aanschaf, ook bij de andere gebruiken (andere computer, andere analyzer)? Zodat ik 4 verschillende protocollen erbij kan nemen, die ik op beide kan gebruiken?

Dat is helaas niet mogelijk, omdat de serienummers gekoppeld zijn aan de hardware...

Op 3 juni 2009 10:43:07 schreef wartos:
Hmm interessante aanbieding...
Stel dat ik er nog iets wil bijkopen, stel een soldeerstation, zijn de verzendkosten dan nog steeds inbegrepen? Of moet ik die apart bestellen?

Die zijn dan nog steeds gratis :)

[Bericht gewijzigd door Elektronicanet op (27%)]

toch een vraag: gaat het zelf protocollen schrijven er komen?

vragen is 1 ding, maar als ik het zo zie lijkt mij dat hun verdienmodel...

ze brengen een relatief goedkoop apparaat op de markt, maar de protocollen zijn dan weer best prijzig. Ik ben bang dat ze niet zitten te wachten op een middel om hun bron van inkomsten omver te trekken...

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (24%)]

Heb em al een tijdje in gebruik. Ideaal ding voor de hobbyist. Ik had er mijn AVR-DMX met debugged. Nadeel is dat er maar 2 klemmetjes bij zijn. En dat die protocols zo onnoemelijk veel kosten. Op een radiobeurs heb ik klemmetjes bijgekocht. Welliswaar wat soldeerwerk aan.

Ik had hem echter nog een tikkeltje goedkoper via ebay op de kop kunnen tikken, voor 90€ thuis :) Maar die kans krijg je niet elke dag.. Ik had bij mijn leverancier dan ook gevraagd wat het zou kosten om alle protocols mee te leveren ( ik was me nog niet bewust over het monopoly spelletje van die maatschapij..) Het kwam neer op zo'n 11000€.. Kheb toch maar even gepast :)

Ik heb een vraag over de 2 lcd protocollen:
- Het 1602 lcd protocol is zeker voor hd44780 lcd's? Waarom heet dan 16x02? Als ik de screenshot van de software bekijk dan maakt het niet veel uit je je een 16x2 of 8x2 lcd aanstuurt.
- Ik vind de naam van het 12864 protocol net zo vaag. Dit is zeker voor een grafisch LCD scherm? Voor welke controller is dit gemaakt?