[url=www.eleshop.nl]http://www.eleshop.nl/images/layout/eleshop.gif[/url]

Omdat we merken dat veel van onze klanten afkomstig zijn van Circuits Online, of bekend zijn met Circuits Online, willen we graag een speciale aanbieding doen voor deze groep. Het gaat om het volgende product:

Zeroplus USB2.0 logic analyzer
- Type [A], LAP-16032
- 16 kanalen
- 100MS/s
- 32 kB geheugen per kanaal, effectief tot 255x groter dankzij de compressie functie
- Gebruiksvriendelijke en zeer uitgebreide software
- Inclusief twee gratis protocollen naar keuze

Meer informatie: http://www.eleshop.nl/zeroplus-usb20-logic-analyzer-lap16032-a-p-298.h…

De Zeroplus analyzer willen we, speciaal voor CO members en geldig t/m 28 juni (verlengd!), aanbieden voor slechts

€ 100,00 (Inclusief BTW én inclusief verzendkosten naar Nederland of België)

Dat betekent een korting tot wel € 30,00!

Als je gebruik wilt maken van deze actie, kun je de logic analyzer via onze website bestellen. Het is daar ook mogelijk om accessoires mee te bestellen. Kies vervolgens voor Overschrijving (betaal dus niet via PayPal of iDeal) en geef bij Opmerkingen aan: CO actie + je nickname. Wij zullen je bestelling dan wijzigen en een nieuwe proforma toesturen per e-mail. Deze kun je dan via een bankoverschrijving voldoen. Zodra de betaling binnen komt wordt je bestelling direct verstuurd.

Vragen & antwoorden
- Wat kan ik met een logic analyzer? Heb ik daar iets aan?
De logic analyzer is een compact apparaatje met een USB aansluiting die je op een computer/laptop aansluit. Op het apparaatje zitten ingangen waarmee je 16 verschillende digitale signalen kunt bekijken. Dit kunnen communicatielijnen van een microcontroller zijn, maar ook de pakketjes door een USB1.1 kabel, een CAN netwerk (auto's), een seriële UART, I2C of 1-Wire verbinding, etc. Als je veel met microcontrollers (Atmel, Microchip) werkt of gaat werken is het erg zinvol om te kunnen zien welke data er voorbij komt. Op die manier is een fout snel gevonden.
- Kan ik er ook analoge signalen mee meten, net als bij een oscilloscoop?
Nee. Hoewel de triggerspanning instelbaar is tussen -6V en 6V beslist het apparaatje enkel of het hoger (1) of lager (0) is.
- Wat zijn die protocollen?
Met een protocol geeft de software betekenis aan de data die wordt gemeten. Dus als je aan een 1-Wire verbinding meet, zul je echt pakketjes langs zien komen met synchronisatie, data requests, data etc. Het eenvoudige 7-segments display protocol laat, wanneer je alle datalijnen aansluit en in een bus groepeert (softwarematig) zien wat de waarde van het display zou zijn met die input combinatie.

Eventuele vragen/opmerkingen beantwoorden we graag in dit topic!

VZIW moet je de heren moderators eerst van enkele kratten WTT voorzien, alvorens je reclame mag plaatsen.
Ik hoop dat je dit niet vergeten bent... :-)

Omdat ons dit een goede actie leek voor de gebruikers van CO is deze post met medeweten en goedkeuring van de moderatoren geplaatst.

Hopelijk is het geen manier om snel van een oude voorraad af te komen!

@Hugo & Sine: Dat verklaart veel. Gesuntheid! :-)

Ziet er trouwens een mooi ding uit voor die prijs...

Op 2 juni 2009 20:02:06 schreef RedTiger:
Hopelijk is het geen manier om snel van een oude voorraad af te komen!

Zelfs al was het zo, zou dat een probleem zijn? Ik heb nu geen logic analyzer nodig, maar moest ik hem kopen zou het me niks uitmaken of het nu wel of niet een oude voorraad is.

Waar het om gaat is dat de leden van CO een korting krijgen!

Kan iemand nog wat roepen over de prijs van extra protocollen?

Jazeker. Naast de 4 standaard protocollen en de 2 gratis protocollen naar keuze is het mogelijk om extra protocollen aan te schaffen. Dit kan via deze pagina: http://www.eleshop.nl/usb-logic-analyzers-c-57.html. Voor drie extra protocollen betaal je € 119,00.

De 2 protocollen die we gratis mogen weggeven zijn dus wel waardevol :)

Doe mij maar 1.

Maar ik kan niet kiezen welke protocol extra. Ik heb al 1-Wire. Wat zou ik als andere pakken?

Robin

kan je zelf protocollen toevoegen?dat kan ik namelijk niet terug vinden.

Hoe moet ik deze 'protocollen' zien ?

Het is toch een soort van 'schrijver', die heel erg snel de 16 ingangen scant en weergeeft op het scherm.

Wat kan ik met zo'n protocol doen ?

Edit:
http://www.eleshop.nl/downloads/Zeroplus/Documenten/LAP_BUS.pdf

Het wordt al iets duidelijker, welke protocollen zitten erbij ?

[Bericht gewijzigd door MMSoft op (28%)]

Op 2 juni 2009 21:04:03 schreef MMSoft:
Het wordt al iets duidelijker, welke protocollen zitten erbij ?

Zie beschrijving op onze website :) 7-segment, I2C, SPI, UART.

Laatst was ik met een I2C display bezig en kreeg geen beeld op het display. Had/ kan ik dan hiermee zie of mijn progje goede data stuurde naar het lcd. Zodat ik daarna weeet of het lcd kapot is of mijn progje niet goed?

Zie beschrijving op onze website :) 7-segment, I2C, SPI, UART.

Is een normale logger (dus 16 sporen schrijver) ook mogelijk ?

Op 2 juni 2009 21:31:56 schreef benleentje:
Laatst was ik met een I2C display bezig en kreeg geen beeld op het display. Had/ kan ik dan hiermee zie of mijn progje goede data stuurde naar het lcd. Zodat ik daarna weeet of het lcd kapot is of mijn progje niet goed?

Ja. Dat is een van de toepassingen van een logic analyser. Ik doe het nog altijd met mijn 64kb FIFO aan de LPT van een oude computer :P. Achja. Dont fix it if it aint broken.

Ik zat net te kijken op Ebay naar een LA en kwam de zeroplus nog tegen. Kijk ik op CO en zie daar, is inmiddels besteld.

Op 2 juni 2009 21:31:56 schreef benleentje:

Dat is inderdaad een goede toepassing :)

Op 2 juni 2009 21:37:49 schreef MMSoft:
[...]Is een normale logger (dus 16 sporen schrijver) ook mogelijk ?

Uiteraard. Overigens is de software in DEMO versie te draaien, er is inmiddels een nieuwere via www.zeroplus.com.tw. die nog niet op Eleshop.nl staat. Op die manier kun je de software alvast bekijken. Er zijn ook files van testsignalen beschikbaar, net alsof je die data hebt opgenomen.

[Bericht gewijzigd door Elektronicanet op (39%)]

Ik zat ook even te kijken bij de soldeerstations. Als ik een losse hete lucht + soldeerbout met ijzuiging + losse desoldeerstation koop ben ik 240 kwijt waarom zou ik dan voor 269 de 4 in een set nemen.

Het scheelt natuurlijk bureau ruimte maar is wel duurder maar waarom eigenlijk zie ik iets over het hoofd.

Kun je hier een mailtje over sturen? Dit is eigenlijk off topic ;)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (76%)]

Overigens is de software in DEMO versie te draaien, er is inmiddels een nieuwere via www.zeroplus.com.tw. die nog niet op Eleshop.nl staat....

Is dit gratis, of moet dit erbij gekocht worden ?

Edit:
Zitten er trouwens ook de kabeltjes met klemmen bij ?

[Bericht gewijzigd door MMSoft op (13%)]

korte vraag, maar toch: ik zat te kijken naar een LA en twijfelde toen al over de zeroplus of een andere: de zero plus is iig goedkoop, maar kun je zelf ook protocollen invoeren??? en complete datastrings uitlezen?

is voor mijn toepassing wel een handige toepassing...

Dit interesseerd me zeer zeker.
Ik zat er ook al aan te denken deze te kopen.

Tot hoelang heb ik de tijd me te bedenken?

@vwg3jb:

zie starterspost: 21 juni!

Op 2 juni 2009 18:58:57 schreef Elektronicanet:
[De Zeroplus analyzer willen we, speciaal voor CO members en geldig t/m 21 juni, aanbieden voor slechts

Kan je de promo niet rekken tot na de examens? :+
wanneer ik men rapport dus heb