leip11
hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht
is inderdaad een chique bootje. de zaak is sponsor van het schip en ik heb daar service gedaan voor de gyro compas die er op staat.
voor meer info over het schip kijk je op eendracht
zeer de moeite waard als je een wil kijken hoe het zee zeilen in zijn werk gaat. de bemanning bestaat grotendeels uit vrijwilligers.
timo
leip11
hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht
aan zoiets zat ik al te denken. ik moet nu nog een jaar school en dan zou ik begin juli klaar zijn om daar dan een maand of 2 als vrijwilliger te werken.
timo
thawebman
als je maar genoeg kracht zet gaat alles stuk http://www.thortech.nl/
mijn hok
http://www.easy-upload.nl/index.php/file/24a50c679cd0dd.png
http://www.easy-upload.nl/index.php/file/64a50c679cee0d.png
http://www.easy-upload.nl/index.php/file/44a50c679cfc7c.png
Mod-edit: Posters zijn bedoelt voor op de muur, niet op een forum
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (44%)]
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
zo ben weer even aan het verbouwen geweest en de zooi weer een beetje opgeruimd wand het was weer een grote bende
ene die rode kastjes komen bij de hornbach vandaan kosten maat 9 euro per stuk en zijn toch helle goede kastjes, zitten zelfs 30 20 scheidingswanden bij.
Edit typ foutje
euh... ja ik gebruik er normaal gezien maar twee en de andere die zijn blijven staan dat zijn mijn vorige computers. het waren er 8 dus das al beeter. Soms gebruik ik ze allen tegelijk als ik muziek aan het maken ben. achter de bureau stoel staat een midi klavier
Anoniem
Het is wel apart om te zien dat dit topic, dat ik jeren geleden gestart heb, nog steeds draaiende is.
Natuurlijk kan ik dan met mijn foto's niet meer wegblijven. Ondanks dat de foto's vroeger op een uploadarchief stonden (dat nu niet meer functioneel is) post ik bij deze mijn foto's opnieuw.
Bakjes aan de muur in de oude schuur
Een ongeorganiseerde bende in mijn werkhok
na een poging om IETS op te ruimen is het resultaat nouwelijks zichtbaar
Toen had ik er schoongenoeg van en besloot ik mijn oude schuru te verbouwen en trok binnen 2 dagen deze werktruimte de grond uit
en ziedaar de bakjes zijn er ook weer
anno 2009 ziet de werkruimte er zo uit
lang na het verbouwen zijn er diverse dingen bijgekomen
Mijn soldeer en desoldeer apparatuur en de smeerseltjes en contact spraytjes horen er uiteraard ook bij
Prachtige werkplek! En zijn ladekastjes niet handiger dan die bakjes? Bakjes zijn natuurlijk wel beter voor groter spul.
Anoniem
Op 25 augustus 2009 21:38:01 schreef T-baev:
Prachtige werkplek! En zijn ladekastjes niet handiger dan die bakjes? Bakjes zijn natuurlijk wel beter voor groter spul.
Ladenkastjes zou inderdaad beter zijn, want aangezien mijn vloer in de werkruimte nogal veel stof produceerd. Is dat niet altijd even practies voor de componenten.
Maar toen ik jaren geleden die bakjes kocht waren de bakjes al met al goedkoper dan ladenkastjes, en kon ik destijds niet de geschikte ladenkastjes vinden die ik graag wilde hebben, namelijk van buigzaam plastic en zonder de 3 groetere lades onder in het geheel van de kastjes.
Anoniem
dat zijn geen halogeen lampen, maar gas ontladings lampen. Ondanks dat de lampen wel heet worden valt de temperatuur aan de buitenkant van de behuizing erg mee. De licht opbrengst is erg hoog, en het kleur licht dat er af komt vind ik zelf erg prettig.
Het duurt alleen wel even voordat de lampen goed op dreef zijn, want in het begin is de kleur blauw/wit, na verloop van tijd word de helderheid steeds hoger, en de kleur steeds zachter.
Ik heb die lampen ooit eens gekregen op een rommelmarkt, ik was al diverse malen langs die lampen gelopen, en toen ik vroeg wat ze moetsen kosten, zij de verkoopster dat ik ze zo mocht meenemen. Dat heb ik mij geen 2e keer laten zeggen. Het waren er 4 in totaal
ik heb er nu al jaren veel gemak van, al zijn de lampen die erin zitten erg duur als ze vervangen moeten worden, zo ongeveer 40 euro per stuk. Maar ze gaan daarintegen wel erg lang mee, voor mij gemiddeld 5 jaar, en afhankelijk van gebruik.
Techno Turk
DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)
ik heb gisteren een schuurtje gehuur van ongeveer 2,5 x 3 meter 4,40 x 2,80 meter + 1 x 2,80 meter afdak 
vanaf 1 oktober is hij egt van mij dan kan ik beginnen aan mijn nieuwe werk plekje 
Er moet ook nog veel gebeurd worden aan verbouwing, want er zit nog geen stroom in het schuurtje en ook nog geen plafond... dus ik post dan zo af entoe wel wat fotos hoe het er mee staat 
en tips zijn altijd welkom hoe en waar ik de schappen en tafel kan plaatsen
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ja, je ziet soms het meest vreemde gereedschap hangen op de foto's die hier voorbij komen 
Ik ben na mijn verhuizing nu eindelijk aan de hobbykamer toegekomen. De enorme zolder heb ik ingeruild voor een klein kamertje op de eerste verdieping. Het voordeel is dat ik niet zo ver meer weggestopt zit en in de zomer wat minder last van de warmte heb. Met de heuse Jerker die ik van mijn collega kreeg heb ik mijn werkblad een stuk dieper weten te maken, maar ook mooi een stukje hoger, en kunnen dingen als scoop en voeding nu netjes op het plankje erboven.
Helaas is mijn Jerker niet de hoge variant met meerdere plankjes en heb ik ook niet al die zij-steunen voor bijvoorbeeld een monitor, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.
Foto's volgen, ben nu druk met het ophangen van de onderdelenkastjes.
Jeroen13
//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight
Op 8 oktober 2009 23:04:30 schreef Bert_mc:
Ondertussen heb ik me een 1080p computerscherm aangeschaft zodat Bob de bouwer in de toekomst niet meer moet wijken voor Ultiboard.
Heb daar toen ook voor gekozen 24inch is voor layouten echt superfijn, dan kan je reso en scherm niet groot genoeg zijn.
H_Nul
Met vriendelijke groet, Riny
Beste mede forumleden,
Dit draadje ging toch over het tonen van onze werkplekken?
Of ben ik nu mis?
Als het over onze werkplekken gaat zijn wij aardig off topic bezig.
Maakt mij verder niet uit hoor dus lees het niet verkeerd.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 10 oktober 2009 03:25:08 schreef Bert_mc:
Je hebt dan 4:3 aspect ratio. We gaan hier bijna offtopic, maar ik heb ook een 21" Sony trinitron highender die ik op 1600x1200 draai. Ik heb die dan ook jaren gebruikt, en staat nu in Europa en ik zit in Amerika. Een 24 incher widescreen op 1080p heeft dezelfde pixel pitch als je 21" 1600x1200 bij 4:3. Maar een CRT pixel is heel wat fuzzier dan een LCD pixel,
Een trinitronpixel is op zijn beurt weer wazig vergeleken met een schaduwmaskerpixel dankzij de relatief slechte aperture grill pitch, maar inderdaad hebben beide een soort van vloeiende overgang vergeleken met LCD. Het gaat mij vooral om de resolutie zelf (moet wel scherp genoeg zijn) zodat ik veel op m'n scherm kwijt kan. Ik route weliswaar niet maar bekijk wel schema's in PDF enzo.
Maar nu gaan we inderdaad off-topic. Resolutie hoort misschien nog bij werkplek, het hoe en waarom toch niet meer.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]
ook hier een paar foto's van mijn werkplaats
foto's zijn een beetje wazig maar zijn gemaakt met een GSM.
werkbank rechts
http://www.uploadarchief.net/files/download/wp%20werkbank%20rechts.jpg
werkbank links
http://www.uploadarchief.net/files/download/wp%20werkbank%20links.jpg
kleine werkbank + opslagruimte
http://www.uploadarchief.net/files/download/wp%20klein%20werkbank%20%2…
opslagruimte
http://www.uploadarchief.net/files/download/wp%20opslag%20rechts.jpg
jean
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Zal je niet vergeten een dampremmende laag tussen plafond en isolatie aan te leggen(landbouwplastic)? Anders gaat de dakconstructie lekker rotten door de condens.
Naden goed dichtplakken!!
Veel mensen denken dat die dampremmende laag beter aan de buitenkant kan (op het dakbeschot), maar dat is juist verkeerd, want dan kijg je condens op aan de binnenzijde van het pastic en wordt je dakbeschot lekekr nat en gaat rotten!! Middel erger dan de kwaal.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Wat dan i.p.vp landbouwplastic? Tegenwoordig is veel landbouwplastic van PET gemaakt en dat lijkt mij, gezien het flessenprobleem, best wel resistent. Bovendien krijgt het geen UV te verduren.
Muizen zijn natuurlijk een ander probleem.......
Tidak Ada
Op 12 oktober 2009 01:23:52 schreef Techno Turk:
maar hoezo dat plastic ?met platsic krijg je toch juist condens ? want dan kan de vocht niet meer weg toch ?
Denk maar aan een stuk plastic op je huid ....of zie ik dat verkeerd
Als warme (= vochtige) lucht tegen een koud oppervlak komt, ontstaat er condens. Die golfplaten op je dak zijn koud en daar zal hetwate af druipen!!
Als je aan de warme kant van de isolatie zorgt dat er geen lucht uit de warme ruimte in de koude zone kan doordringen zal je er geen last van hebben. Het is dus beslist noodzakelijk dat die dampremmende laag (= het plastic) aan de warme kant komt.
Dat verhaaltje van je huid gaat niet op, want je zweet actief, producert dus water.
Overigens demonstreert het wel, dat het water aan de warme kant blijft.
Ik heb al heel veel verrotte dakbeschotten gezien, doordat er met die dampremmende laag verkeerd gegocheld werd!
Tidak Ada
Op 12 oktober 2009 21:21:26 schreef Fredjuhh: Is weer lekker off topic
Dus ik reageer hier niet meer op: kwade modjes
Lijkt me anders best adequate info voor TS
Het kan hem een flinke schadepost schelen!!
Zo kwaad zijn de modjes nu ook weer niet, tenminste, als je niet te te lang doorzeurt. Daarom stop ik nu ook 
Techno Turk
DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)
Op 13 oktober 2009 18:06:26 schreef Tidak Ada:
@Technoturk: Gebruik een nietmachine
dit heb ik ook idd gedaan ja
ik wou het eerst met spijkers doen maar dat schiet niet op dus heb ik maarme niet aparaat gepakt en was zo klaar. maar hier het resultaat nog ff
http://picasaweb.google.nl/technokaas/Schuurtje#
morgen ga ik beton halen en mss ook gelijk storten op het vloer dan kunnen de plafuizen er ook in want ik moet wel snel zijn voor dat het snachts gaat friezen....
Op 13 oktober 2009 23:04:30 schreef Techno Turk:
[...]...
morgen ga ik beton halen en mss ook gelijk storten op het vloer dan kunnen de plafuizen er ook in want ik moet wel snel zijn voor dat het snachts gaat friezen....
Zou ik niet doen, zo een betonvloer op de koude grond. Daar staat dan in de winter het condenswater op. Ook trekt de kou gelijk op in de vloer in de winter.
Maak een "zwevende" houten vloer, net zoals je wanden en plafond met een dampremmende laag. De dampremmende laag direct op de grond, 2"x3" als rachels hoh 60cm en dan OSB. Ventileer wel onder die vloer.
Voordeel van een houten vloer ten opzichte van plavuizen, het is niet gelijk stuk als er wat valt.
Tidak Ada
Op 25 oktober 2009 20:52:32 schreef Fredjuhh:
Kijk, dan heb ik nog een foto, als je landbouwplastik gebruikt zou hebben.....
Da's nou precies zoals het NIET moet!!!
Als je het zo doetkrijg je condens aan de binnenzijde van het plastic, je dakbeschot blijft nat en gaat rotten!!
Technoturk heeft het correct uitgeverd: Plastic aan de BINNENZIJDE van de isolatie en daaronder de afwerking.
Geen condens, schimmelvorming en rotting.
Helemaal mooi is het om het plastic aan de binnenzijde van het dakbeschot te monteren en de isolatie aan de buitenzijde. Dan moeten de panlatten wel opnieuw gemonteerd worden OP de isolatie.
Technoturk heeft alleen helemaal geen dakbeschot, maar alleen golfplaten......... Dus hij zit goed volgens KOMO
Fredjuhh
"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
Da's nou precies zoals het NIET moet!!!
Als je het zo doetkrijg je condens aan de binnenzijde van het plastic, je dakbeschot blijft nat en gaat rotten!!
Ben ik niet helemaal met je eens: dit plastiek was bedoelt als dampdoorlatend, en alleen om vocht tegen te houden.
Ik wil wel even stellen: dit dak was NIET geisoleerd hoor, en het was ook niet een geheel: plastik lag dakpans gewijs.....
Je gaat me toch niet vertellen dat het plastik gewoon aan de binnenkant tegen het dakbeschot geniet had moeten worden ?? 
Maar ik ben het met je eens dat Techno turk het goed gedaan heeft 
Alleen had ik zelf nog tussen het plastik en de platen nog een paar raggels gedaan (extra luchtspleet: betere isolatie)
[EDIT] maar dat had ik al geschreven:
Ja, ziet er goed uit, nu de raggels voor het gips en je bent klaar: ziet er toppie uit
Alleen zijn het nu houten platen i.p.v. gips..
[Bericht gewijzigd door Fredjuhh op (11%)]
Tidak Ada
Ziet er lekker uit TT !!
Dat belooft wat voor de toekomst met al die projecten die er ontwikkeld zullen worden.
Ik zou alleen van die balken genomen hebben om WCD's in te monteren.
Die IP44-ers zijn dan misschien volgens de regels op z'n plaats, maar je blijft met een warboel van bekabeling zitten, waardoor je heel wat ruimte van de muur verspeelt voor het ophangen van schappen en andere dingen. Bovendien vind ik die klepjes in een experimenteer situatie irritant.
Heb je overigens ergens aan verluchting gedacht?? Zo'n Zibro produceert nogal wat vocht en dat condenseert als de ruimte afkoelt, ook in je componenten!
Tidak Ada
Tip:
Gevoelige componenten kun je in een kast opbergen met het zij een gloeilamp, hetzij een klein verwarmingselement er in. Het principe wordt ook in schakelkasten gebruikt. Soms in combinatie met een ventilatortje om de lucht beter te laten circuleren.
ik geloof dat "C" iets dergelijks in haar programma heeft staan.
Dus ik reageer hier niet meer op: kwade modjes