Hallo allemaal, Ik zoek een schema waarmee ik signalen de computer in kan sturen en ook weer uithalen. Gewoon signalen meten --> dan bewerken mlet de pc --> en hiermee een relais sturen of zo.

Weet er iemand zo een schakeling? Liefst eenvoudig en goedkoop!
En welke software kan ik erbij gebruiken?

Dank je, Joris

Hey Joris,

Ja zal alvast een microcontrollerapplicatie moeten maken die via de UART werkt (RS232). Zulks een schakeling vind je wel in elektuur, bv 89S8252(ATMEL)board uit september 2001 (denk ik). Daarmee kan je alvast info versturen die je binnenleest via de microcontroller. Voor jouw toepassing denk ik dat je een microcontroller nodig hebt die een A/D configuratie aan boord heeft. Je kan ook altijd een A/D converter op je µC poorten configureren.
Zulkse appliaties worden ook wel eens in elektuur beschreven.
De taal voor programmatie kan je zelf kiezen. Ik denk dan aan assembler, C, Visual basic/C oid. Indien je hier geen ervaring mee hebt raad ik je alvast aan dat controllerboard te maken en hiermee te experimenteren. Indien je creatief genoeg bent vind je je weg wel.
Veel succes en breek er je hoofd niet op....

|:-(

Ja daar ken ik nu dus niets van.:-) Van microcontorllers en wat je allemaal zegt. Ik zou eiegenlijk van 0 af moeten beginnen voor het te kunnen begrijpen. Ik heb hier ook geen elektuurs dus ik heb datr schema niet.

Weet je gen internet-site waar ik zowat alles kan leren over interface en zo? Want ik ken er dus niets van he :-(

Dank je, Joris

Probeer eens het boek: "PC poorten anders benut" die Elektuur uitgeeft. Hierbij wordt met heel simpele elektronica data in de PC gelezen en ook weer uitgestuurd.

Waar kan ik dat boek verkrijgen?

Op 14 december 2003 22:00:07 schreef Melotte Joris:
Waar kan ik dat boek verkrijgen?

elektuur zelf, electronica zaak, sommige boekhandels