Ik heb hier een Yamaha rx-496-rds versterker staan. Hieruit komt alleen een heel zwak signaal uit. Ik heb de service manual al gedownload en fout code`s uit gelezen, ik kreeg de foutmelding "prt-dc". Daarna de protection stand gereset,maar dit heeft niets geholpen. De foutmelding blijft wel uit nu.

Intern zie ik nergens een fout op het eerste gezicht, ook zijn de zekeringen in orde. Is het de eindtrap die defect is? Of heeft iemand nog andere suggesties waar ik naar kan kijken.

prt-dc duidt op een fout in de eindtrap. De beveiliging meet een gelijkspanning op de uitgang van de eindtrap.
Deze receivers hebben wel eens last van slechte solderingen bij de eindtorren, mischien kun je daar eens naar kijken.

Ook belangrijk : volgens mij zit er op de printplaat van de eindtrap een massa schroef die goed vast moet zitten. Als deze los zit krijg je deze fout ook.

Pas trouwens ook op met het resetten van de protect stand, op het moment dat je dat doet is de enige "protectie" de netzekering ;-)

Bedankt voor de suggesties, ik heb ze allemaal gecontroleerd en het is allemaal in orde, nog meer suggesties waar ik naar zou kunnnen kijken?