ik ga de velleman 200W RMS versterker bouwen, nu is het probleem ik gebruik een ringkern transfo van 24V sec 300VA
als ik die 24V gelijkricht en afvlak, dus * wortel2 en dan - de 1.4V verliezn over de brug dan kom ik nog ongeveer 32V uit
nu de versterker mag maar 30V max krijgen als ik hem monobridge over 8 ohm.
kan die 2V extra voor problemen zorgen ?
Geen enkel probleem, versterkers werken op een ongestabiliseerde voedings spanning. 2VDC erbij maakt niets uit.
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Bovendien zal de voedingsspanning van de voeding ook wel dalen door de belasting van de versterker.
Dit even ter aanvulling!
Mac.
ok even een vraagje terzijde
ik zal beschikken over 2 versterkers elk 200W RMS mono bridged
als ik nu de ene versterker mono bridget gebruik voor de linkse set klank kasten
en de andere mono bridged voor de rechterset klank kasten
krijg ik dan een stereo effect?
Als je een stereo bron gebruikt en de ene set links en de andre set het rechterkanaal laat weergeven, krijg je geen stereo effect, maar echte stereo 
ok
leuk 
zie mijn gip al volledig zitten, jammere is dat ik er al zo vroeg moet aan beginnen omdat er komt nog een toonregeling bij kijken nog een LED VU meter en dan nog de filters voor de klank kasten.
als het allemaal volledig af is tegen het einde van volgend schooljaar zal ik alles zetten op my projects 
neen de 2 versterkers komen van kitjes
de actieve toonregeling, de LED VU meter en de filters moet ik zelf ontwerpen. en een PCB lay-out van tekenen en etsen
er zijn 2 filters per set nodig
1 set bestaat uit 1 subwoofer 1 woofer en 1 tweeter
subwoofer: eminence delta15LF
woofer: eminence beta12A
tweeter: eminence APT-80