het is een PM2423
Dit topic is gesloten
het is een PM2423
Golden Member
Snif...
Toch bedankt!
Op 13 februari 2010 22:50:35 schreef danielbakker:
@tidak: nee, nee, voor 'en' mag geen komma dan krijg ik ruzie met m'n nederlands docent...
Een goede Nederlandse lereaar, maar er moet een komma achter 'meer'
Op 14 februari 2010 07:35:34 schreef Turbokeu:
Als het een PM2422 is ben ik tenzeerste geïnteresseerd in een scan of kopie van de handleidingen.
Ik zie deze:
http://rapidshare.com/files/268130396/PHILIPS_PM2422_service_manual.PD…
Als het druk is moet je soms een paar keer later terugkomen.
Golden Member
Is al binnen, bedankt!
hallo,
ik heb een vraagje: WAAR haleen jullie al deze gratis spullen...???Ö
het downloaden valt mee , 75 seconden incl wachttijd .
heb ook al de pm2521 gedownload ondertussen .
Op 15 februari 2010 12:03:02 schreef Larsken:
hallo,ik heb een vraagje: WAAR haleen jullie al deze gratis spullen...???Ö
Deze spullen haal je niet,
Deze krijg je zo nu en dan eens met een beetje geluk.
Moderator
Bij een klant een agfa digilab 2 uit elkaar mogen trekken, en daar zitten mooie onderdelen in !
DC motortjes met tandwielvertraging, een flink aantal 100 stap steppers, magdrive pompen, twee 5 fasen steppers en de controller kaarten ervoor ( vol met L6203's, L298's en L297's )
En daarbij heb ik alle mechanisch werk wat een beetje mee te nemen was er ook nog uit geplukt, in ieder geval alle tandriemschijven en riemen die op de motoren zaten.
Mooi hobby spul dus
Daar zit zeker leuke knutselarij tussen!
Mooie pompjes en motortjes, met sturing ect.
@Larsken: tja, geluk hebben en bijvoorbeeld soms via werk, oude/afgedankte spullen opvangen.
Vanmorgen bij grof vuil een koffertje met een Ferm FCC-1200 gevonden.
<Edit> Breukje in het snoer van de oplader, verder ok. </edit>
[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op dinsdag 16 februari 2010 09:42:57 (18%)
Golden Member
@Sine: Die blauwe magdrive pompen, zijn dat geen Iwaki's?
Golden Member
Van de week een Compucorp 326 Scientist gered op het werk. Dat is een programmeerbare rekenmachine uit de eerste helft van de jaren '70.
Hij ziet er ongeveer zo uit:
Moderator
Op 15 februari 2010 15:41:17 schreef Turbokeu:
@Sine: Die blauwe magdrive pompen, zijn dat geen Iwaki's?
Jawel, dat zijn wel Iwaki's
Maar daar zijn twee problemen mee, ze zijn 100V ( dat is makkelijk genoeg opgelost ) en ze hebben foto chemicaliën staan rond pompen, dus ze moeten goed schoongemaakt worden.
Bichromaat-zwavelzuur gebruiken als reinigingsmiddel.
Recept op aavraag
Haalt ook het paars-zwarte zilverneerslag weg.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 15 februari 2010 17:47:56 (33%)
Mocht je te maken hebben met gelatine resten (negatieven, bariet-papier wordt al jááááren niet meer gebruikt) dan volstaat een sopje van Biotex inweek (poeder).
heb onlangs ook een filmbelichter gedemonteerd , deze was van het merk screen en was ook 100volt vanbinnen . heb er wel de 240v/100v trafo uitgehaald gehad . de pompen had ik geen tijd voor om eruit te halen ( en idd vol met chemo ) dus heb ik alleen de electronica eruit gehaald . solidstate relais en lambda voedingen en drukknoppen ed . had bij nader inzien de rvs slangklemmen eruit moeten halen die zaten er zat in .
heb de printen kaal gesoldeerd . er zaten sanyo stappenmotordrivers in , deze leken op de stk serie eindversterkers .
Golden Member
Volgend jaar, Rosmalen 2011, printen frezen op de CO stand op Sine's eigenbouw printfrees
Mooi spul Sine...
Een doos met alleaal schakelaars, potmeters, 220V lampjes,...
3 x 6V, ik vermoed 7Ah accu's
Op 18 februari 2010 09:09:26 schreef T-baev:
3 x 6V, ik vermoed 7Ah accu's
Lijkt mij gewoon een grote batterij, niet opladen, kon wel eens verkeerd aflopen.
Honourable Member
Klopt, hier staan ze onder "niet herlaadbare batterijen"
http://www.drybattery.be/NL/PAGE_productoverzicht.awp?tp=2
(kijk bij 996)
@ Sine: je maakt me technisch jaloers!
- - big bang - -
Moderator
Op 18 februari 2010 09:17:59 schreef DC2PCC:
[...]Lijkt mij gewoon een grote batterij, niet opladen, kon wel eens verkeerd aflopen.
Campingbatterijen.
Dit topic is gesloten