je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

die voeding is een erg goed ding , delta uit zeeland ( buurman van tidak ada ) weegt een ton maar werkt na 20 jaar nog steeds en wat erop staat kan hij continu aan ( al dan niet meer ), in tegenstelling tot de huidige voedingen .

wikkeldraad is ook makkelijk , dat zijn best dure rollen , van pope of romal ? .

upsjes heb ik ook al wat vergaard en omgebouwd , zeker een aantal jaren terug had ik er vanalles mee gemaakt .

een kennis van mij was in de 80's en 90's de fotograaf van de philips databoeken en die nam ook vaker weerstanden en torren mee , want die hoefden niet terug naar philips . kwam leuk spul vanaf toendertijd .

heb gisteren ook nog een pand ontdaan van overbodig sloopgewicht , weer gira schakelmateriaal gevonden , fdx switch , oude w65 telefoon , sensor , liftonderdelen en schema van de lift .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

wikkeldraad is ook makkelijk , dat zijn best dure rollen , van pope of romal ? .

Duroflex, deze lagen tussen oud koper bij een metaalrecyclage fabriek.
En die mensen die het bedrijf runnen zin goede vrienden, dus onderhandelen is er niet aan te pas gekomen

Twee verschillende donaties, twee racks :-)

http://www.timmestein.nl/uploads/images/forum_files/tek_racks.jpg

De onderste is de helft van een scoop-calibratieset en bevat:
* PG 506 - calibration generator
* SG 502 - oscillator
* TG 501 - time mark generator
* WG 503 - leveled sine wave generator

De bovenste bevat wat ander spul:
* DC 503 - universal counter
* FG 503 - function generator
* DC 504 - counter/timer
* PS 503A - dual power supply

Mooi spul :-) Moet nog wel wat aan gebeuren ;-) Schakelaartjes haperen een beetje en de PG506 gaf rook :-(

Ben eigenlijk nog op zoek naar een multimeter voor in één van de racks.

Website -- Slopen is ook een kunst...

Op 12 oktober 2010 20:45:44 schreef Timmestein:
Twee verschillende donaties, twee racks :-)

[afbeelding]

De onderste is de helft van een scoop-calibratieset en bevat:
* PG 506 - calibration generator
* SG 502 - oscillator
* TG 501 - time mark generator
* WG 503 - leveled sine wave generator

Oef, dan kan je fred101 de ogen uitsteken!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Onlangs nog een mini hifi met extra bass functie gevonden op het stort
Werkt nog volledig
http://i51.tinypic.com/jhzxac.jpg

En een week er voor een 17" lcd scherm met ingebouwde boxen.

http://i55.tinypic.com/4janb9.jpg

ja pas maar op timmestein voor een goudkleurige motor die in jouw buurt staat in de late uurtjes ... fred op strooptocht :P

@darkprince , die 17 inch tft's gaan nu vaker de kliko in als de bijbehorende pc stuk is of gewoon te traag is geworden . dat is de eerste generatie tft's van rond 2004 die nu gaat , ik heb er ook al 1 gehad van de buren met pc erbij.

overigens kun je die driepolige merlin gerin automaten ombouwen naar 2 polen door er 2 popnagels uit te boren , dan kun je er 3 losse van maken en met 2 m3 schroefjes is het dan een dubbele geworden , let wel op het pinnetje waar ze elkaar mee uitschakelen .

Hehe, Tidak en Testman ;-)

Tis mooi spul, moet nog een beetje aan gerommeld worden. Zucht... Zoveel te rommelen en zo weinig tijd ;-(

Website -- Slopen is ook een kunst...

Gewoon aan fred101 geven, die fixt het vast wel ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Heeft die rare snuiter nou ook een toestel dat "vrije tijd" naar wens genereert?
Het zou me begot niet verbazen... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

ik dacht dat fred die 1 had , of hij heeft de zeldzame tek 569988 insteekmodule die van elke 24 uur 48 uur maakt , die zoek ik al jaren ..... ( net als de tek 23889936 euro vertienvoudiger maar die zijn nog zeldzamer als zweet in een gemeentehuis :) )

free_electron

Silicon Member

ach, je koopt gewoon een paar flux capacitors op ebay ... zend er 1.21 gigawatt door

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

free , je hebt ook fantasie zeg :) maar jij woont toch in dat gebied wat door 500ton dynamiet in een mijn te schuiven om te bouwen is naar een meer , wat dan silicon lake zal heten :P

maar allez zeg het wordt te offtopic dat gaat modjes triggeren ....

[Bericht gewijzigd door testman op woensdag 13 oktober 2010 22:03:22 (16%)

fred101

Golden Member

Timmiestein, niet aan beginnen, dat rijtje cakibrators heb je niks aan. Waardeloos spul. Zal ik het van je overnemen ? ;-) of ruilen tegen een werkende scoop, een echte GM5656 >:-)
Damn, ik moest even bij komen van zoveel schoonheid. Gefeliciteerd. Ik ben nu een beetje jaloers en dat ben ik niet snel.

Testman, die module is nog niet af. Ik kom nu maar tot 36 uur in een dag. En nu hou ik op, ik zag net een politie agent langs fietsen. Was van interpol.

[Bericht gewijzigd door fred101 op donderdag 14 oktober 2010 00:58:21 (20%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
fred101

Golden Member

Gisteren een hele doos vol SMD spul gehad.(niet helemaal gratis, ik heb wel een vrijwillige bijdrage in de clubkas gedoneerd) Ik heb nu voor de komende 100 jaar opamps (oa 1000 stuks LM239's), dubbele schottkey diodes en 74 serie logic IC's (dil en smd). Verder een stuk of 5 rollen met geheugen IC's in diverse smaken RAM, een hoeveelheid micro-processors (alles smd) en nog wat digi stuff.

Ook heel leuk vier Valvo E1T telbuizen.

Zat nog veel meer bij.
Maar het meest blij was ik met een aantal varco's (formaat frietsnijder), keramische hoogspannings condensators, keramische stand offs, keramische spoellichamen, vacuumrelais, een leuke verzameling (groot) raar glaswerk (als verzamel object, niet echt om te gebruiken, wat thyratrons, klystrons, UHF buizen formaat melkfles (om een gloeilamp te maken), enorme diodebuizen (CV74)voor 40KV, radium gevulde sparkgaps (721A) en een PL150, echt een beest van een kwikdamp thyratron 12V/26A)

Ook een leuk oud portable accu gevoed TVtje (Audio sonic TC-1630 lijkt op het eerste gezicht net een scoop) omgebouwd naar ATV frequenties.
En verder een hoop stekkertjes, printplaat, knoppen en meer los spul.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

dat zijn de leuke vangsten , voor weinig veel apart spul waar je al moeilijker aankomt tegenwoordig , en een frietsnijder zoek ik nog 1 :)

heb onlangs nog 2 gordijnrails gekregen en vandaag een oplader met accu die nergens bijhoorde . de rails meenemen op de brommert was wel leuk ( staken aan weerskanten 1,5 meter uit :P )

hi ik ga ook eens mee doen
2x 200amp accu's (12v) gewoon in het groen en nog helemaal goed (6 jaar plezier toen zonk onze boot ;-( )
[...]

binenkort verwacht njm2177l dolby proccesor gratis uit amerika (voor mijn fr951)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 23 oktober 2010 13:36:02 (54%)

waar halen jullie het toch allemaal vandaan joh.
ik ken maar weinig mensen die me wat (kunnen) doneren en de stort hier houdt constant in de gaten of je niks meeneemt

bprosman

Golden Member

en de stort hier houdt constant in de gaten of je niks meeneemt

Is bij ons hier in Den Bosch ook. Meestal is mijn zoontje er bij, als er dan ECHT iets leuks tussenstond heb ik eens tegen m geroepen, "Thomas, ik had toch gezegd dat dat niet weg mocht, zet eens terug in de auto", hij begreep de hint meteen :-)

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

ah ja de stort , heb er jaren gewerkt als extra hulp en mocht meenemen wat ik kon gebruiken ,de beheerder hield het koper en tuingereedschap zelf en als iemand iets zocht dan werd dat ook geregeld . op een dorp is het best te doen maar in de stad werkt er veel meer personeel dus kunnen ze niet iedereen matsen .( en ook is er camerabewaking )

was wel leuk toen het lokale pro audio bedrijf ging verhuizen en een ganse paardentrailer vol wegmikte aan audio en kabels ed . ook werden overschotten van de 5 jaarlijkse vlooienmarkten ook altijd gedumpt op de stort , even een ronde voor de sluitingstijd en je wist wat er de volgende week lag op de stort :)

heb jaren terug de garage van verwarming voorzien en alle radiatoren en thermostaten heb ik van de stort gehaald , alleen nog de buizen en koppelingen hoevden we te halen . die radiatoren mochten we zo meenemen daar hun ze anders in de ijzerbak moesten gooien en die krengen zijn zwaar.....

Op 22 oktober 2010 23:27:48 schreef fred101: [....], een leuke verzameling (groot) raar glaswerk (als verzamel object, niet echt om te gebruiken, wat thyratrons, klystrons, UHF buizen formaat melkfles (om een gloeilamp te maken) FOEI!!! (T.A.), enorme diodebuizen (CV74)voor 40KV, radium gevulde sparkgaps (721A) (is die dan toch van Westinghouse? Anders zit er Co60 in!) (T.A.) en een PL150, echt een beest van een kwikdamp thyratron 12V/26A)

[....]

mischien nog een idee of is die er al??
een topic over de kansen die we gemist hebben....

bij de schepenbouw gaan er gerust containers kabels weg gerust 20m lang maar kwam te laat om er tussen te snaaien

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 23 oktober 2010 14:03:27 (21%)

Schimanski

Golden Member

Prince0810: Het is denk de bedoeling van dit topic dat de gratis aanwinsten wel electronica gerelateerd zijn. Pallets, een brommertje, gemist zeiljacht is leuk voor jou maar niet helemaal relevant hier lijkt mij.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Henry S.

Moderator

Op 23 oktober 2010 12:23:29 schreef PRINCE0810:
bij de schepenbouw gaan er gerust containers kabels weg gerust 20m lang maar kwam te laat om er tussen te snaaien

Dat wordt niet weggegooid maar gaat de recycling in, als jij het meeneemt is het diefstal.

Je brommers ed weggewerkt...

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten