je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

En gelijk heb je :)

Mijn mooiste aanwinst is nog altijd mijn labvoeding, gekregen van de buurman voor mijn verjaardag:D

Voorkant:
http://img35.imageshack.us/i/dsc00981mak.jpg/

Bovenkant/zijkant:
http://img23.imageshack.us/i/dsc00982ubo.jpg/

Voorkant in actie:
http://img39.imageshack.us/i/dsc00983o.jpg/

De linkse meter is V, rechtse A. Hij gaat van 5 tot 30v, 0 tot 15 A. Rode knopje is aan/uit, kleine zilverkleurige knopje is begrenzen tot 20v of vrijgeven tot 30v

Mvg,
Sander

15A bij 30V? Das een serieus dingetje! Dat blijft hij gewoon volhouden?

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik weet niet, nog nooit geprobeerd:P meestal kom ik niet boven de 1A uit met mijn toepassingen. Wat ik wel jammer vindt is dat ie niet onder de 5v kan leveren, en ik zou graag digitale displays erbij willen plaatsen, maar das iets voor later...

Sander

15 a bij 30 volt haalt hij niet aan de afmetingen te zien , alleen de paneelmeters halen dat . kijk maar naar het koelblok achterop en de diepte ervan . 5 amp en miss 10 is wel haalbaar als er een tabschakeling op de trafo zit , want anders staat hij een 500 watt te verstoken , en ik heb al een 7 tal 10 amp 30 v voedingen gebouwd en 300 watt verstoken is de grootste drempel in zo'n ding . en door een tab relais erbij te schakelen bij 17 volt , heb je nog 150 watt dissipatie over .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Je kunt ook een thyristor voorregeling in de gelijkrichtbrug maken of een triac er voor. Maar het is best ingewikkeld om de spanning over de doorlaattransistoren te vertalen in een fase aansturing voor die thyristors/triac.

Waterkoeling zou misschien ook gaan. Ik heb een 300V 25A voeding gezien, die daar gebruik van maakte: een rij MOSFET's op een uitgehold koperen blok met slangen er aan.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@ tidak , ik heb mijn delta omgebouwd naar digitaal , en wou er ook een rode en zwarte poolklem op , ik had 5 zwarte en bestelde bij de grote c een rode poolklem erbij . en die is exact hetzelfde als de 45 jaar oude die erop zit , overigens zet delta er 63 amp poolklemmen op van hirschmann .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Digitaal?? Bedoel je digitaal instellen van uit een PC of met duimwielschakelaars? Of heb je er alleen digitale meters opgezet?

Ik denk niet dat ik dat met de mijne doe. Een beetje uit nostalgische overwegingen. Nu zitten er alleen Ge-torren in en dan moet er silicium bij, dat vind ik 'vies'. Ik denk dat ik dan liever een hele nieuwe voeding opbouw. Alleen die preregulator weerhoud me nog.
Kan ik misschien het schema van jou 50-10 krijgen om ideeën op te doen? Ik heb hier een opzet voor een 50 V 2A CC/CV voeding. Zoek er alleen nog een 40411 transistor bij.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

nee , alleen de meters digitaal . maar het origineel laten van dingen is een generatieverschil . dat doc heb ik van delta en kan ik wel mailen .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Graag, heb je m'n mailaddres nog?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

toch wel mooi gratis uitgesloopt uit een oud apparaat :)
ic staat er bij ter referentie :p
http://users.vtk.be/~s0178923/images/IMG_4833.JPG
van links naar rechts:
2x 36 mF 25V
120 mF 10V
72 mF 40V

kan ik om ze te bewaren in de kast, ook best niet kortsluiten? of een weerstand ertussen steken?

To boldly go, where nog Stekkerdoos has ever gone before...

Aangezien ze pas van 1991 zijn is de waarde mi beperkt. Niet kortsluiten en er hoeft ook geen weerstand tussen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Het beste is nog van ze eens te formeren. Door die formeerspanning wordt het aluminiumoxide laagje dat dienst doet als dïelectricum terug opgebouwd, moest er iets mee mis zijn. Het is een tijdrovende karwei, maar dergelijke bommen zijn het absoluut waard gezien hun kostprijs.

Ik heb hier daar al eens een epistelke over gepost, over hoe je formeert.
Enne, niet op hete plaatsen stockeren.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

nou ik heb gisteren een leuk aantal gratis dingen gehad
het was een leegstaand schoolgebouw en het wordt gesloopt door de gemeente , en een kennis had het "gehuurd" iom de gemeente en deed de oude schoolmeubels naar afrika , en ze hadden er bijna alles al uit nu , en vroeg of ik nog iets van de installatie kon gebruiken , daar het gelijk eruit mocht . was een leuke dag . veel was een 40 jaar oud al , maar een aantal dingen waren recent nog vervangen
en heb een auto vol gescoord oa:

2x ringkern 1000va scheidingstrafo ( amplimo )
big shopper met wg materiaal van gira
gira schakelmateriaal
een 500va ups
uit practicum lokaal , een 3 tal regelbare voedingen zelfbouw van de school ( elektuur) die zaten in de desks gebouwd .
philips 100v versterker .
waterscheider en oliescheider voor perslucht
een achtergebleven doos vol met nieuwe draadtappen
3 groepkasten ( er hingen er nog een 30 maar allen 40 jaar oud )
2 grote sloffen
een meter om drukkracht te meten ,
3 landis en staefa regelaars uit de cv install .
rol tin 40/60 3mm
ccd camera ( zw)
3 ceeform 32a
230/24 volt trafo met kast

heb de maglite nodig gehad daar het overal donker was en had als backup de ledlamp nog , maar niet nodig gehad .
ik hoop nog een keer te kunnen gaan , daar er nog meer is en het gebouw is 3 grote flats bij elkaar , en alles is spanningsloos dus schroeven en knippen. er zat zelfs al een plantenkwekerij in ... die waren vertrokken omdat er geen power meer was .heb het zo maar gelaten daar er overal draden los lagen .hoewel het makkelijk was geweest om licht te hebben .en er nog wel meer interesant was aldaar , de meeste groepkasten zaten op slot maar een wip met de schroevendraaier en open .is ook maar goed dat de stroom eraf was omdat er een 20 boilers inzaten die nog aan waren , en een antieke noodkast die een 20 zeer rotte accu's stond te laden en ook de cv installatie was gevaarlijk en half gesloopt 2 ketels uit 85 van een 600 kw per stuk half uit elkaar , leek wel of ze het aan de gang hadden willen krijgen. maar ik heb nog niet alles gezien en mis nog wat infraregelkasten .maar ik kon thuis zo optekenen wat ik niet gezien had , fotografisch geheugen is wel handig dan .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik krijg regelmatig goede of defecte bandrecorders en versterkers. Deze maak ik allemaal weer aan de praat.
Enkele weken 3 gratis recorders afgehaald. Mocht ook 200 banden meenemen en "wil je die versterker ook mee?".
Bleek een nieuw-in-doos Cybernet receiver te zijn, inclusief handleiding, van 2 x 30 Watt.

@ testman

hoe hoog was dat gebouw? zat er een lift in?

ik ben liftenfreak, en verzamel liftonderdelen. ik vond laatst ook een leegstaande flat met lift, dus ik dacht SLOPEN!!!

als je weer daarnaartoe gaat, kun je misschien aan mij denken en een knoppen paneel uit de lift slopen (mocht er een lift zijn) ik zou je zeer dankbaar zijn.

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

zat een lift in uit de 70s , maar ik was ook al op zoek naar de regelruimte van dat ding , maar ik hoorde toen er nog stroom was hij ook al niet werkte .
en ik zou het makkelijk vinden om de tlbakken in de cv kelder aan de gang te krijgen , daar het geen daglicht heeft , en blank staat , maar heb er een 3 tal regelingen uit gehaald , van een 3 jaar oud . en de energiemeter is nog op spanning maar dan zou ik op de hoofdverdeler eerst alles behalve de keldergroep uit moeten zetten , en dan pas de hoofdschak omzetten , daar ik en anderen al een aantal kasten eruit geknipt hebben , en 50amp knettert nogal .ik denk dat ik met k2 en k3 koppen een winkelwagen vol kan halen uit alle kasten . en de hoofdvoeding is 325 amp . maar ik heb een aantal kelders nog niet gezien , en met een zaklamp mis je gewoon veel , ik denk mijn ledlamp meenemen en die als alg verlichting neerzetten .
maar ik heb de alarmkast ook nog niet gevonden , en de caiverdeler nog niet , en omroepsysteem ook nog niet . maar het is al een gedoe want er ligt overal glas en je moet van begane naar de 1e om weer naar beneden te gaan , dus een kar heb je niks aan . gelukkig zijn gesloten deuren geen probleem , schroevendraaier en hamer en open .
en ik heb de volledige nemef set dus dat kan ook , maar dat eerste is vlugger . weet nu ook waar kelder 3 is kwa ingang .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

welk merk?

ik verzamel hoofdzakelijk starlift-voorburg maar vele andere merken zijn ook mijn leuk.

zou je er niet een oproepknop drukknop paneeltje af kunnen halen??

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

nou dan ook maar even mijn nieuwste aanwinst ^^ over genomen van een van de forumleden via vraag en aanbod :)

http://ee07m060.files.wordpress.com/2009/06/pickit2.jpg

eindelijk een orginele programmer :) ben er erg blij mee :)
WISP628 nu als back-up. PICkit2 is toch erg fijn werken icm MPLAB.
en de debug-mogelijkheid maakt hem helemaal toppie voor mij :)

[EDIT]OEPS... topic title: je mooiste gratis aanwinst.
Deze was natuurlijk niet gratis ;) maar wel voor een mooie prijs :)

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||
Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

ik moet nog regelen om terug te gaan , maar ik dacht dat het onderhoud van de lift van otis was .en de lift is dicht en zonder power ..... maar ik heb een sleutel ervan ( driekant) en anders een altijd passende sleutel ( koevoet ), of als er die geen is een 10 kilo stoeptegel .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

oke. met de oproepknop bedoel ik dat knopje naast de deur buiten de lift waar je op drukt als je de lift wil gebruiken.

ik zou erg blij zijn als je dat eraf kon halen en in een pakketje stoppen richting amsterdam.

het paneel in de lift zelf ben ik ook geïnteresseerd in. als je zegt een driehoek sleutel te hebben denk ik dat je die deur wel openkrijgt.

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!
Tidak Ada

Golden Member

Hoi Testman:

Ik ben ook geïnteresseerd in die OTIS lift onderdelen, met name de buizen, die er in zitten achter de etagenummers op het schakelpaneel.
Ik bedoel de Octal buizen, die een soort aanraakschakelaar zijn.
Mogelijk type nummer OTIS 2040, of 1C21 (RCA), of EEC240 (QT1257)

Hier een foto:

http://www.uploadarchief.net/files/download/otis-2040-v.jpg

Je moet voorzichtig met het glas zijn, want de bovenzijde is bedekt met een transparant tin laagje voor de geleiding.
Verder bevatten de buisjes een radioactief isotoop (cobalt 60) als starthulp (maar dat zit ook in TL-starters!!).

Overigens kunnen eventuele thyratrons en Hg-gelijkrichters in het regelgedeelte mij ook bekoren!!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

die zitten in de oudere otis panelen (1960's) maar niet meer in de panelen van daarna.

volgens mij worden ze hier gebruikt http://www.youtube.com/watch?v=bVJQItNUEZE

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

nou , het is een klein liftje en uit 1960 otis deed het onderhoud maar of het een fabrikaat is van hun...

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dit topic is gesloten