Oude Onkyo integra klapt er uit bij harde hoge tonen

Nu eens een audio vraag van mij. Ik ben een 101% leek op het gebied van audio. Ik ben alleen goed in het horen of muziek mooi klinkt de ja of de nee, maar daar houd het op ;-)

Nu ben ik al > 10jaar in het bezit van een hele mooie ONKYO Integra A8190 Integrated Stereo Amplifier. Deze heb ik gekregen via via, voor noppes (1kanaal was stuk, bleek een 50 gulden reparatie te zijn, dus ik blij)

Nu heb ik ook al sinds 2jaar twee hele mooie boxen (JBL E80). Voorheen had ik zelfbouw speakers. (Denk aan: on professioneel,niet nagedachte kasten met een zooi c merk speakers/filters).

Destijds had ik er wel eens last van, dat als ik hem een beetje open gooi (de schaal gaat van 0 - 40, op 14 kan je niemand meer horen, ook al staat hij naast je (met huidige boxen) op 16 wordt het toch wel pijnlijk na een tijdje (geluid blijft wel zuiver en zeer helder, geen vervormingen)).

Maar, nu heb ik soms, bij sommige muziek stukken, dat ik een *plop* hoor en dan *knalt* de Servo Operation lampje er uit en het geluid is weg. Na een paar seconden reset hij zichzelf oid en voila er is weer geluid.

Sinds ik dat een paar keer mee heb gemaakt let ik wel even 2x op voordat ik een muziek stuk hard aan zet.

Echter, vroeger met die zelfmaak boxen gebeurde het véél vaker dan nu.

Daarom ben ik vooral benieuwd, kan dat komen doordat deze boxen van een dermate betere kwaliteit zijn of beter afgesteld oid dat ze minder belastend zijn voor de versterker? Of is de versterker gewoon brak?

Daarbij vraag ik mij af, zoals ik al aangaf gaat de schaal van 0 - 40 en op 14 kunnen ze 2huizen verderop gewoon (binnenshuis) lekker meegenieten van het geluid. Hoort dit? Ik bedoel, dat zou betekenen dat hij nog veel harder kan (Durf ik niet, want ik wil niet de kans hebben om mijn mooie JBL-boxen op te blazen >_<)