Ik kreeg van iemand een autoradio incl luidsprekers. Aan de luidsprekers zaten wel kabels maar verder niets. Op de autoradio zitten twee iaen voor tulpstekkertjes voor de luidsprekers op aan te sluiten. Echter, op de meegeleverde luidsprekers zit wel een draad die bestaat uit twee aders (zwart en zwart wit, de aders gaan naar de luidsreker waar de kabel gesplitst word. Op de luidspreker zitten dus twee aders. de ene ader is ook dikker dan de andere.

Nu heb ik tulpstekkertes gehaald maar nu is mijn vraag:

Als ik de tulpstekkers ga monteren dan verwacht ik dat de buitenkand van de plug de aarde is ofwel de zwartwitte draad. Ik wil niks beschadigen als het niet voorkimen kan eoren.

Kan iemand mij hierin een stukje helpen?

Bedankt.

Zijn de medeklinkers op je toetsenbord kapot? Weet je zeker dat die tulpstekkers voor de speakers zijn. Meestal zijn dat de ingangen. Je zegt het zelf al:twee ingangen(iaen) waar speakers op moeten. Dat klopt niet.

Kan je een foto van de aansluitingen maken?

Meestal zitten de uitgangen ook in een kabelboom, hier zal je de pin-out voor moeten vinden.

Heb je al geprobeerd om in google het merk en type nummer van de radio te gooien? Wie weet is er ergens een aansluit schema te vinden. Lukte bij mijn radio in iedergeval wel...

Die tulpstekers zijn line-out....daar steek je een versterker aan.

Een ingang voor een speaker klinkt als "a whole new ballgame".