Hallo CO,

Ik wil een soort van mengpaneel achtig iets gaan maken.
hierin komen 2x 10watt versterkers, 2x bass/trebble regelaars, vu meters, etc.
er komt dus een geluidsignaal in, en een versterkt/bewerkt signaal uit.

Nu vroeg ik me af, elk onderdeel heeft een ingang en een uitgang. kan ik alles aan elkaar aansluiten zoals in mijn onderstaande diagram? dus elk onderdeel maken en dan met tulp kabels alles verbinden.

http://img188.imageshack.us/img188/3196/schemah.jpg

Ook moet alles gevoedt worden natuurlijk.
Dit wil ik doen met een trafo, helaas weet ik niet hoeveel ampere ik daarvoor nodig heb, dus ook niet welke trafo ik moet nemen.
alle onderdelen kunnen gevoedt worden met 12V.

Alvast bedankt voor de hulp,

Op 27 juli 2009 16:23:38 schreef Audio_Freak:
Nu vroeg ik me af, elk onderdeel heeft een ingang en een uitgang. kan ik alles aan elkaar aansluiten zoals in mijn onderstaande diagram?

Dat is wel de bedoeling, ik mis nog een volumeregeling.

Dit wil ik doen met een travo

Doe maar niet, dan krijg je ruzie, gebruik een trafo.

helaas weet ik niet hoeveel ampere ik daarvoor nodig heb,

Wij ook niet, te weinig details.

Daat gaat wel werken, zo. Nette tekening!

Of alles uit één voeding kan, hangt natuurlijk af van wat de verschillende onderdelen nodig hebben. Over het algemeen worden audioschakelingen met een symmetrische voeding gevoed. Vaak zie +15 volt, 0 volt, -15 volt. Een dubbele voeding dus, eigenlijk. 1x12 volt zal waarschijnlijk niet werken. De meeste eindversterkers van meer dan een paar Watt kunnen ook een hogere spanning nodig hebben dan 15 volt symmetrisch. Hangt weer helemaal af van wat voor schakeling je uitkiest.

In je vorige post bedoel je met voeding waarss versterker?

In jouw geval zou ik gewoon een 12V maken die minstens 2A aankan.

Op 27 juli 2009 17:57:09 schreef bvbart:
In jouw geval zou ik gewoon een 12V maken die minstens 2A aankan.

Bij 12V krijg je geen 10W, zie datasheet.

ziet niemand de vu meter aan de uitgangstrap hangen
die zou ik voor de amp hangen

Raad eens... deze meter komt op de uitgang.

Ik heb de datasheet bekeken, maar kan niet vinden wat jij zei henry s.
dus een trafo van 12v gaat niet werken.
helaas kan ik de amperes niet uitrekenen van de schemas omdat er te weinig info bij staat

Goed lezen wat henry zegt.....
En lees de datsheet erop na.
Denk dat je het dan wel zult begrijpen.

ja er zou dus een diagram / tabel in moeten staan.
ik zal het nog eens doorzoeken

ik heb wel een vage tekening gevonden waarin volt en watt in voor komen maar ook verschillende weerstanden, nog even uitpluizen

[Bericht gewijzigd door Audio_Freak op (44%)]

Ik heb de 2 versterkers gemaakt, nu wil ik er tijdig jackplugs opzetten omdat ik mn tulp connectors nog niet heb.

Kan ik de min van beide versterkers aan elkaar koppelen en die 2 op de - van de jackplug solderen?
zowel ingang als uitgang.

(EDIT)
ik weet het al, de 2 versterkers en de - op de jackplug zetten en dan de + aan elkaar en aan de voeding.

Ik heb nu dus 2 versterkers parralel op de voeding staan.
veranderd er dan nog iets in voltage ofzo?

[Bericht gewijzigd door Audio_Freak op (13%)]

niemand?:O

Ik heb hem net getest op 15 volt, op de jack mic. uitgang van mijn tv.

Nu viel mij op dat de labvoeding geen amperes aangaf.
dus er is iets niet goed, ik denk dat het circuit niet rond is of zoiets.

Ook vraag ik me af of de speakers die ik gebruik wel gebruikt kunnen worden op deze schakeling.
er staat helaas geen info op de speaker:(
iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
http://a.imagehost.org/t/0191/Picture0001.jpg linkse kabel = output, rechtse = input
http://a.imagehost.org/t/0866/Picture0002.jpg
http://a.imagehost.org/t/0999/Picture0003.jpgOutput

ondertussen ook al aan de laptop gehangen, nog steeds geen results.

Ik weet nu waar het aan ligt... dat wist ik gister avond al en toen heb ik het dus maar deels op gelost en de rest vergeten, erg DOMME fout...eerst even repareren

(EDIT) (sorry voor al de edits:P)

Hij doet het:) ik was een + kabeltje vergeten (ja ik weet het... stenig me)
maar alleen 1 speaker doet het.. en hij ruist en kraakt een beetje. (alleen 1tje maar dus ik ga ff uitzoeken welke)
ik heb gelezen dat ik dit op kan lossen met een elco over de voeding, kan iemand mij hiermee helpen?:)

Ruis en kraak door slechte solderingen. Geen tinrupsen leggen, en zo weinig mogelijk soldeer gebruiken terwijl het wel volledige solderingen blijven. Verbindingen onderling maak je met draadjes.

Zo Audio_Freak AKA joost53...

Volgens mij heb jij een ban for life na je ernstige misdraging. Dus dan ga je niet schijnheilig een nieuw account openen!

Ban, slotje.