ik heb de pc aan een versterker (radio casette platenspeler) (goldstar gsm 6062) gekoppeld.
het eerste probleem is dat als je het signaal van de pc hoog hebt staan begint het te kraken (simpel op te lossen door dat het volume op de pc laag te zetten)
maar nu heb ik last van het probleem dat de verbinding duitse? radiofrequenties oppikt...
is hier iets tegen te doen? (zo goedkoop mogelijk)
ik hoorde iets van een RF-filter maar hoe maak of kom ik aan zo'n ding?
hij doet het trouwens ook met een gewone mp3-speler dus het is geen aardloop.
bij voorbaat dank
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Een paar RF kraaltjes in de signaalleidingen kan inderdaad. Maar waarschijnlijk is het al genoeg als alles goed is aangesloten. (PC met randaarde, goede kwaliteit audiokabel...)
Of een goede kwaliteit versterker ipv een broltech=Goldstar.
Als je alleen maar de versterker nodig hebt, hang er een aparte versterker aan, en geen combo-apparaat.
*kuch*stamp uberhaupt die broltech weg*kuch*
dit was er een die ik kon krijgen voor een paar euro...
het staat in het hok waar ik met vrienden rondhang en wat bier drink dus het budget is echt laag
@ arco: er zat al een zelf gefabriceerde input aan die helemaal slecht was en die heb ik omgezet naar tulp stekkers.
maarre rf kraaltjes hoe kom ik daar aan dan?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (33%)]
Boudie
Vervangen DOOR.
...het staat in het hok waar ik met vrienden rondhang en wat bier drink dus het budget is echt laag...
Niet te geloven.
Dan drink je toch gewoon een biertje minder?
of meer dan horen we het niet meer....
maar aan dit soort advies heb ik dus niets...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (51%)]
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Als je de interne tuner niet gebruikt, kun je eens proberen om deze uit te schakelen (spanning van het tunergedeelte afhalen o.i.d.) en misschien is de storing dan opgelost?
Op 1 augustus 2009 23:15:15 schreef DJohnny:
Als je de interne tuner niet gebruikt, kun je eens proberen om deze uit te schakelen
Meestal zit daar maar 1 print in waar de hele rommel opzit....
Voor 5 tot 10 euro heb je een merkversterkertje bij de rommelmarkt of de kringloop, je zult merken dat de geluidskwaliteit sterk verbetert, ook als je hem niet hard zet 
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
TS zegt dat 'ie het ook doet met een MP3 speler, dus ligt het aan de bekabeling. Waarschijnlijk te veel of te weinig massa...
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Probeer zo'n ferriet, die om bijv. een USB-kabel zit.....
@DJhonny:
Komt niet uit de tuner, aar uit de ingangstrap van de versterker, die als detector functioneert (slecht ontwerp!!). De kabel zal als antenne functioneren, vandaar dat zo'n ferriet kan helpen. Houdt ook de storing uit je computer tegen.
Arco
Special Member
Ik heb een tijd geleden iets vergelijkbaars gehad met een asy verbinding.
Daarvan bleek de "afscherming" van de elcheapo kabel niet meer te zijn dan een tiental draadjes die losjes rond de centrale geleider gedraaid waren.
Een echte kabel loste het probleem op.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
En nog even terzijde, het advies om de Goldstar weg te pleuren en maar een biertje minder te drinken is onzin. Deze problemen kunnen zich met elk merk en type versterker wel voordoen, en mogelijke oplossingen zijn inderdaad al genoemd. Ik heb er nog een, in de signaalleidingen RF-chokes opnemen, heb ik eens met microfoonbekabeling in een studio moeten doen en hielp uitstekend. Dit is dus iets anders dan klemferriet om de kabel heen (wat ook zou kunnen helpen afhankelijk van de storing), de chokes zijn kleine spoeltjes die op weerstanden lijken.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (18%)]