Hallo techneuten.

App speelt alleen het rechterkanaal af het linkerkanaal bromt zacht ook op het flour display geen linkerkand uitslag.
Ook bij RR en Rew werkt kort en slaat af de teller werkt niet bij RR en Rew en wel bij Play.
De geluid audiokop is oke.wat is de maat van de platte capstan snaar.?deze was helemaal zacht en plakkering.

Oorzaak.? van geen geluid op het linker kanaal.?

M.V.G.

bandje 66.

Gezien de leeftijd, rotte elco's ?

Hallo.

Ik denk dat ik het schema nog wel ergens kan vinden als je het nodig mocht hebben.

Groeten, Ron.

Hallo.

Ik heb inderdaad al ca 7 a 8 lekke elco,s gevonden op de dolby print en de display print C407 4,7uf /25v en een paar 10uf/16v waren lek en na meting weinig capasitijd.

Alle eclo,s moet ik nog nakijken op lekke, Line IN werkt line in niet, zoals bij recht en het linker kanaal, alleen bij play werkt het rechter kanaal goed.

De platte capstan snaar heb ik gevonden met de maat 53mm in doorsnede,
4mm breed, en 0.7mm dik, gaat de cassette meteen draaien.

Het schema heb ik al.

M.V.G.

bandje 66.

heb ik ook gehad , en het was een potmetertje op de print , ik heb ze allemaal een keer op en neer gedaan en weer goed .

een andere keer was het de grote schuifschakelaar op de print die stond tussen twee standen in , even opnieuw vastzetten en ook goed .
ook een beetje contactspray doet wonderen met een deck van 30 jaar oud .de snaar kun je vaak omdraaien en dan werkt het ook weer .

ik heb gehad dat spoelen naar het begin ook afslag gaf en na een 10 keer het deck gedemonteerd te hebben , bleek het de bandteller te zijn die net te zwaar liep , en daarom afsloeg .

Het probleen is opgelost het cassettedeck werkt weer goed.

Er waren erg veel rotte elco,s in het deck vooral die 10uf/16v waren allemaal lek ca 36 x er kwam vies groen zuur uit en ook andere 100uf en 47uf lek.

Het linkerkanaal werkt ook weer goed, even het play level op de dolby print met de potmeters afgestelt.

Line in werkt ook weer.Dit deck N 5581/00 stamt uit ca 1981/1982.

Bedankt voor het mee denken allemaal.

M.V.G.

bandje 66.

Hallo.

Zorg dat je de print goed reinigt op de plaats waar de elco's hebben gelekt anders is het wachten op het moment dat het deck weer uitvalt.
Het service doc is overigens van november 1980.

Groeten, Ron.

Hallo Rontronix

Dat heb ik gedaan voordat er nieuwe elco,s erop gesoldeerd werden.

Met print reinegings spray de plek waar alle lekke elco,s zaten uit gewassen met een wattestaafje bij 2 elco, 10uf/16v waar ook weerstanden zaten, 2 x 33k Ohm. het pootje was helemaal groen uitgeslagen en aangestast van het lekke van de elco 10uf/16v ernaast.

Deze 2 33k Ohm weerstanden vervangen.

M.V.G.

bandje 66.

hallo

ik heb dit n5581 deck ook gekocht met de rest van de set erbij , echter heeft deze een probleem met de voeding . hij geeft alleen het vu display en geeft geen reactie op de tiptoetsen verder . na enig gezoek kwam ik erachter dat als de zwarte draad los is die naar het losse printje gaat in het midden dan werkt hij wel , maar ook niet 100% . ook heb ik al een 15 elco's vervangen , voornamelijk de 10uf 16 typen en 4,7uf die slecht waren .

het lijkt wel of hij met die draad aangesloten de proc niet vrijgeeft . echter met de draad vast stijgen veel van de de dc spanningen met de helft ( 24v wordt dan 13v en de 16v wordt 13v met de draad los en dan werkt hij wel ). op de print staan geen spanningen alleen de 24v op de dolbyprint , die ook klopt met de draad vast . ik heb de snaren al vervangen , daar het vliegwiel steeds vast liep met op play zetten van de koppen . de netspanning te hoog is niet het probleem daar met de variac op 190v er geen verschil is .

zo is het probleem niet te vinden , heeft iemand een schema ervan ?

testman

Hallo.

Is onderweg.

Groeten, Ron.