precies! je bent heel dichtbij de oplossing. gewoon zo'n kabelje kopen en je bent klaar!

fripster

EDIT: na inpluggen wel met de FM/AM/AUX knop de ingang AUX kiezen (spreekt eigenlijk voor zich..) anders hoor je niks.

[Bericht gewijzigd door fripster op (38%)]

alriiiight!

jullie zijn genieën en ik ben jullie het één of ander van chocola schuldig!

ohja, maar hoe werkt het dan net? want ik heb een witrode tulpkabel uit mijn platenspeler komen maar op de foto staan ook tulpkabels..

ik zoek een kabel waar ik de witrode tulp kan insteken en die uitkomt in een zo'n "oortjes"-dingetje dan?

kom de kabel rechtstreeks uit de platen speler? ik dacht dat er gewoon tulp stekkertje ingestoken zaten die je eruit kan trekken.

Dan heb je Contra-tulp naar 3,5mm jack nodig.

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14944

Je kan ook een blokje kopen maar dat is breek gevoelig voor je ingang van je stereo toren.

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13199

Nu kun je met het uitgeprinte papiertje met de foto naar de media markt gaan en zoek de verschillen! ;-)

[Bericht gewijzigd door nijhuisr op (46%)]

die tulp-kabel zit die vast aan de platenspeler of zit die ingeplugd? Als ik in de manual kijk van de platenspeler dan heb je gewoon contraplugjes/chassisdelen (zeg maar ''stopcontactjes'') in je platenspeler zitten.

Mogelijkheid 1: Tulp Kabel zit er vast aan
Dan het kabeltje kopen en twee van de tulp-tulp connectortjes zoals eerder genoemd

Mogelijkheid 2: Tulp Kabel kan worden losgenomen
Dan alleen het kabeltje kopen. Deze in de platenspeler pluggen, anders zijde in AUX in van je JVC setje.

veel succes!

fripster

jaja, de kabel komt er inderdaad rechtstreeks uit.

maar oké check! contra-tulp! genoteerd! morgen ga ik ernaar op zoek. hebben ze dat bij mediamarkt? ik hoop het!

nog een bedankt jullie zijn mijn helden! ik was al aan het uitrekenen hoeveel een phono-voorversterker en nieuwe luidsprekers me zouden kosten...

jullie zouden hiervoor écht betaald moeten worden eigenlijk :)

Mijn voorstel: print de twee plaatjes uit, zet je mooiste blonde hoofd op, en ga naar de mediamarkt. Daar kijk je een verkoper lief aan en je bent in vijf minuten weer buiten met het goede spul!

Boodschappenlijstje:

1 stuks Kabeltje 3.5mm jack (stereo) naar 2x RCA tulpplug
2 stuks RCA tulp <> RCA tulp female connector

Veel plezier morgen!

fripster

ik keek vandaag al een verkoper lief aan en toen stak iemand mij voorbij.
én toen legde ik mijn probleem uit en hij keek nog verwarder als ik. DUS volgens mij kende hij er ook geen zak van. dus ik denk dat ik zelf best eens -héél aandachtig en niet blond- op zoek ga naar die kabels!

nog eens een miljoenmiljard keer bedankt! x

ik moet hier echt heel erg van grijnzen <G>

Maar fripster,

Waarom de tulp-contra tulp blokjes?

Er zijn dus aangegoten contra connectoren te koop, dan heb je alleen de kabel nodig en geen verloop-blokjes.

Dus ines,

Een kabel van contra-tulp naar 3,5mm jack heb je nodig, zoals in de eerste link die ik je gaf. lengt niet langer dan 5 meter nemen, maar zolang zul je het wel niet willen hebben.

@nijhuisr: dat is wel zo, maar die zijn veel moeilijker te verkijgen over het algemeen.. daarom heb ik het simpel gehouden.

fripster (die nog steeds grijnst)

ik print ze allemaal lekker af en als ik ze zelf niet vind ga ik gewoon naar diezelfde verkoper van vandaag (zonder lieve lach want ik ben nog steeds kwaad op hem omdat hij die andere gozer heeft laten voorbijsteken) en zeg ik gewoon: "ik. wil. DIT."

zal-ie wel begrijpen zeker?

aaanyway, ik laat morgen sowieso weten of ik het gevonden heb en of het een succes is ;)

thaaaank you!

media markt heeft ze zeker, heb ze laatst nog gehaald.

1,2 meter was 3,50.

JAAAAA!

ben dus zo'n kabeltje gaan halen in de mediamarkt. zo een contra-tulp met 3,5mm jack en het werkt super. ik heb wel alleen een heel kort gevonden, maar maakt eigenlijk geen zak uit want die kabel die uit mijn lp-speler komt is vrij lang dus..

maar ik heb dus zaaaalig geluid uit mijn stereo komen nu. DUS: dankjeweldankjeweldankjeweldankjewel.

ik ben jullie voor eeuwig verschuldigd! x

super! leuk dat het werkt....

fijn weekend!

grtn

fripster

Daar doe je het toch allemaal voor.. zwijmel.. (vanwege de vinyl natuurlijk, wat dacht jij?)

Op 13 augustus 2009 22:58:34 schreef fripster:
Mijn voorstel: print de twee plaatjes uit, zet je mooiste blonde hoofd op, en ga naar de mediamarkt. Daar kijk je een verkoper lief aan en je bent in vijf minuten weer buiten met het goede spul!

Bij die dozenschuivers? Daar is geen kennis, betalen ze te weinig voor. ;)

Op 14 augustus 2009 14:38:22 schreef ines:
maar ik heb dus zaaaalig geluid uit mijn stereo komen nu. DUS: dankjeweldankjeweldankjeweldankjewel.

Dat komt door het vinyl :)