Arjan Swets
cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
ik denk dat als je je tekst weer terug krijg, zodat je het kan kopieren een hele mooie oplossing is... en een hoop ergernis scheelt, vooral bij lange antwoorden...
crtl-c je weet maar nooit 
Even een tof idee van mij:
In plaats van dubbeltopics te sluiten: Mergen! Post die je wilt doen in het eigenlijk "gesloten" topic wordt dan automatisch doorgestuurd naar het andere.
En tof idee #2:
Op de reageren pagina een AJAX scriptje dat je tekst doorstuurt naar de server. De modjes zien deze al, en kunnen besluiten om het topic nog even open te laten tot je dit daadwerkelijk gepost hebt. 
Bolke
Rookmachines, wie is er niet groot mee geworden.
Om even de zeikerd uit te hangen,
Mergen, volgens mij wordt het daar alleen maar onlogisch
van.
2e idee kan, alla minuut doorsturen lijkt me niet echt fijn
voor de server, maar je kan ook op refresh indien de pagina dan
gesloten is de getypte post nogmaals weergeven, zodat degene
die het getyped heeft het nog kan kopieren.
Red-E
Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||
vind het nog al een hoop werk voor een zoon (relatief) klein probleem/kleine ergernis.
Ik denk dat (zoals eerder al genoemd) de tekst van het bericht weer te geven bij de foutmelding moet volstaan, en dit is ook niet heel veel programmeerwerk voor jeroen.
klein is fijn
Moderator
Die optie heeft Jeroen gisteravond op de todo list gezet. De foutmelding die verschijnt als je een leeg bericht post, die kan ook hiervoor gebruikt worden.
Op 21 augustus 2009 13:09:25 schreef testman:
@henry s ik bedoelde dit meer als de dubbele posts serverruimte innemen , en dan is verwijderen een optie , hoewel een post van 1 pagina ( ongeveer 20 replies ) hooguit een paar kb is , daar de foto's gehost zijn op een fotosite .
Daarom zijn de oude topics geen probleem, ze nemen maar een klein percentage ruimte in beslag.
en het pensioenidee had ik meer , omdat een aantal mods op alle tijden kunnen replyen , en met werk is dat niet zo gauw.
Dat hangt ook van werk en studie af.
ook hebben meer forumleden als hobby buizen en buizenapp , en dat is vaker als je er mee opgegroeid bent , en dan zit de 5 of 6 in de leeftijd .
Maar ook de oudere jongere kan wat met buizen ed hebben. 
maar de manier waarop iets wordt gezegd dat je het niet goed doet is iets waar niet alle mods even subtiel in zijn .
Toegegeven ,de een is wat direkter dan de ander, maar een moderatie is er niet om iemand af te kraken en niet direkt persoonlijk bedoeld. Iedereen maakt fouten (wij ook), onze taak om daar op te wijzen (en correcties uit te voeren).
Op 21 augustus 2009 13:23:02 schreef Bolke:
Om even de zeikerd uit te hangen,
Mergen, volgens mij wordt het daar alleen maar onlogisch
van.
Daarom doen we het soms, alleen als het in de context past, en handmatig.
Op 21 augustus 2009 13:09:25 schreef testman:
@en het pensioenidee had ik meer , omdat een aantal mods op alle tijden kunnen replyen , en met werk is dat niet zo gauw. .testman
Wel eens gedacht aan een eigen berijf ? kun je ook lekker de hele dag CO lezen en posten 
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
kijk , dat is een goede reactie van henry s .
@ shiptronic en dat eigen bedrijf klopt want er is een mod in belgie die dat heeft . ( ik dacht een bvba in het onderzoek naar internetgebruik onder blinden ):):)
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
@testman
Dat - ga zo door - vind ik wel een beetje aanmatigend.
De members zijn er niet om mods te beoordelen!!
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
@ chuckie ik vind dat alles niet van 1 kant hoeft te komen , en als member ook wel kritiek mogelijk mag zijn .
maar als je er zo mee zit , haal ik het wel weg .
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Mee eens. We leven in een vrij land met een vrijheid van meningsuiting. Een beetje feedback moet kunnen en zou zelfs gewenst moeten zijn door de mods (misschien is het dat ook wel hoor, laat ik in het midden). Zolang het niet kwetsend is moet het kunnen. Als je onderdanig wilt zijn is China misschien een leuk land om te leven. Of NoordKorea is nog beter.
benleentje
Golden Member
Op 21 augustus 2009 22:12:21 schreef chuckie:
De members zijn er niet om mods te beoordelen!!
Beoordelen niet nee. Of een mod gekwalificeerd is om te doen wat het moet doen bepalen ze onderling lijkt me.
Maar als een mod zelf fouten maakt of niet correct met mensen omgaat dan mag degene die dat overkomt best wel zeggen.
En helaas zijn we allemaal mensen en kan het wel eens gebeuren dat je frustraties op het forum botviert. Zo had ik ooit ook eens een ban. Dat was 99% mijn schuld 1% van de mod ha ha.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik ken een aantal moderators hier en die zijn geen van alle pensioengerechtigd. Ik ben ook nog een jaar of 20 van mijn pensoen af en heb wel iets met buizen.
Ik heb qua werk ook tijd genoeg om tussen door even op CO te kijken. Sommige mensen hebben vaste pauzes op het werk en sommige nemen geen vaste pauze maar verdelen dat over een aantal hele korte pauzes.
Ik denk dat het hier met minder (strenge) moderatie heel snel uit de hand zou lopen. Vaak weten de Mods ook meer dan wij (dubbele identiteiten of eerder gedrag in andere topic enzo) dan lijkt het wat streng omdat je niet weet dat iemand al 5 x gewaarschuwd is.
De titel van dit topic doet me denken aan een liedje van Gert Timmerman destijds, men ergert zich aan elkaar maar uiteindelijk kun je toch niet zonder elkaar, laat dit dan ook nu het geval zijn. Natuurlijk mag je kritiek hebben maar de mod's steken ook erg veel vrije tijd in dit forum en dat is de positieve kant, daar mag best wel waardering voor zijn.
@TS: Installeer de Lazarus plug-in voor FireFox en je problemen zijn opgelost.
Edit: Nja misschien niet helemaal, maar je bent je text dan toch niet kwijt.
[Bericht gewijzigd door smoerijf op (34%)]
hardbass
PE2BAS
Een kleine tip.
Als je je uitleg nou in kladblok maakt en dan zo dat het ook nog andere mensen kan helpen, Dan heb je het niet meer.
Overigens als je zoon lang verhaal schrijft zullen er valst nog wel meer mensen blij mee zijn dus la je het gewoon op.
Bas.
Ik doe vaak even CTRL-A (alles selecteren) CTRL-C (kopiëren), kan je het zo plakken als het misgaat.
(moet je uiteraard niet wat anders gaan kopiëren, dan is het weg).
Sterker nog ...
Als ik een lap text post waar ik veel werk aan gehad heb maak ik er ALTIJD een kopietje van.
Er kan tussen hier en de server vanalles gebeuren waardoor het niet aan zou kunnen komen.
Bij de weg ,
Tegen de tijd dat ik met pensioen mag moeten we waarschijnlijk tot ons 85e doorwerken.
Ik denk dat je het eens om moet draaien en moet bedenken hoe het is om een moderator te zijn. Alle posts lezen, fouten moeten oplossen, topics schoonhouden... ik zou niet in hun schoenen willen staan, lees: ik zou dat werk niet eens willen doen. Laat mij maar de dingen lezen die ik ook werkelijk interessant vind en als er een hoop moderators zijn die er voor zorgen dat het ook lekker leesbaar blijft! Petje af. Ik ken de frustraties ook maar dat is een kwestie van aanpassen aan de huidige digitale tijdperk. Ga je lange posten maken begin dan ook maar in het kladblok of als het langer wordt dan je dacht dan eerst altijd even een copietje maken voordat je op posten drukt. Lijkt me toch een kleine moeite? Iig minder moeite dan het moeten schoonhouden van een knoepert van een forum.
Arend Brouwer
Fryslân
Ik moet zeggen, ik ben niet een vooraanstaand poster sinds mijn lidmaatschap hier ..... (maar nu kan ik me even niet stil houden).
Iemand verliest zijn zelfbeheersing vanwege een gesloten topic, ik zou NIET graag bij deze man in een file willen staan
.
Ik begrijp dat je even treurig bent, maar een vuistslag uitdelen aan een laptop? Zelfbeheersing hier het toverwoord.
Het ventileren van deze actie (en de bedreiging richting de moderator) is in mijn ogen voldoende voor een kleine afkoelperiode.
Ik heb het persoonlijk dan ook niet zo op mensen die opscheppen over hun agressiviteit.
Gelukkig lijkt de moderator in kwestie hier een olifantenhuid te hebben. Daar heb je weer flink mazzel mee TurboBiljart....
Laten we voorop stellen dat ik ook wel eens een wenkbrauw omhoog heb getrokken bij een moderator, maar nog veel vaker bij een gebruiker! De moderators doen hier zeker hun best, ik kom hier al geruime tijd (ook al voor mijn registratie), en aangezien dit forum nog steeds groeit, kun je daaruit zelf wel je conclusies trekken dacht ik zo.
Hulde voor de moderators, en meneer TurboBiljart, een oude wijsheid zegt "Erger U niet, Verwonder U slechts".
Goed weekend alvast! Straks maar snel een pilsje (pintje) pakken met z'n allen!
-- Arend
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ach, jouw reactie richting Turbokeu is ook wat ongepast, een alom gerespecteerd CO-member mag best een keer z'n frustratie uiten. De vuistslag naar Henry S. was vast ook meer figuurlijk bedoeld, hij was toevallig degene die het topic (volledig terecht) sloot. Ik kan me de frustratie van Turbokeu volledig indenken. Wel erg jammer dat het clipboard van Turbokeu werd overschreven tijdens het plakken van een link in z'n frustratie-post.
@allen: natuurlijk mag je je mening geven, maar moderatie is toch vaak een wikken en wegen waardoor de beslissing soms een iets persoonlijk tintje krijgt. Zelf vind ik ook niet elke moderatie-actie even nodig, maar zelden is hij volledig onterecht. En in zo'n geval kun je natuurlijk prima even via email communiceren om wat recht te zetten. Ik vind dat Henry S. het wel heel vaak om de oren krijgt hier (hoe lang blijft die olifantenhuid dik genoeg?) en misschien alleen maar omdat hij het grootste monnikenwerk op zich neemt, namelijk BLIJVEN un-quoten, BLIJVEN posters (plaatjes) verwijderen, BLIJVEN waarschuwen en natuurlijk ook dubbeltopics blijven sluiten. Ja, dan val je op als moderator. Maar ik ben wel blij dat we daardoor on-topic kunnen blijven zonder gezwets over en weer (ondanks dat de riem toch vaak genoeg wat mag vieren).
Onthoud: de beste stuurlui staan aan wal...
Arend Brouwer
Fryslân
Jochem, chapeau. Ik kan me helemaal vinden in je reactie.
Laat ik trouwens duidelijk zijn. De naam "TurboBiljart" is natuurlijk een knipoog naar "TurboKeu".
Puur gedaan, om met een knipoog te laten zien dat je het leven niet altijd zo zwaar moet nemen.
- Arend
Dit lijkt me een fraaie afsluiting van een toch al redelijk oud topic dat nog even werd opgeschud.
"Onze Keu" heeft dit topic in een bozige bui opgestart. Die boosheid is na een rondje op z'n brommert al gezakt neem ik aan, en nu, na twee maanden heeft hij het waarschijnlijk ver achter zich gelaten. Het lijkt me dus niet zinvol om dit topic hoog in de lijst te houden.
Vandaar dat ik over 5 minuten een slotje erop zet om te voorkomen dat mensen hun ijverig ingetypte tekst kwijtraken