timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
Beste mensen,
mijn vader is in het bezit van een Dual CV 1100 versterker
hiervan is de selector kapot nu is deze reeds 2 keer gerepareerd op de min of meer beholpen methode van even de veertjes uitrekken. maar dat helpt niet meer.
nu leert google mij dat er niet echt makkelijk(lees: niet) aan een nieuwe inputselector te komen is(of ik zoek echt verkeerd) wie weet waar ik zon ding kan halen of hoe ik dat ding nog eervol kan repareren.
voor de rest is het toestel in orde vandaar dat we hem graag in ere herstellen.
Maak eens wat goed scherpe close up foto's van die input selector.
Dus niet je telefoon gebruiken om foto's mee te maken.
Vooral merk tekentjes als die er op staan.
timmie
Op 25 augustus 2009 20:48:39 schreef timmie:
hiervan is de selector kapot nu is deze reeds 2 keer gerepareerd op de min of meer beholpen methode van even de veertjes uitrekken. maar dat helpt niet meer.
Wat is het probleem?
timmie
de veertjes schieten steeds los waardoor de knoppen niet blijven zitten als je ze indrukt.
beetje lullig gezicht met een tandenstoker die de knop op zijn plek houd tijdens bedrijf.
hij is met dit euvel al bij reparateur geweest die had ze verlijmd(of in ieder geval vast gezet) maar helaas heeft dat niet mogen helpen.
binnenkort komt de versterker uit de kast(moeten we even met meer zijn) dan volgen de foto's en weten of er eventueel nog meer kapot is(wat niet te hopen valt)
Die veertjes vallen in een V-groef aan de bovenkant van de schakelaar. Er zitten ook twee nokjes in die V-groef om een in / uit functie te krijgen.
Na verloop van tijd is de V-groef uitgesleten en valt het veertje (klein gebogen stukje ijzer) uit de V-groef.
Door het veertje iets te verbuigen valt die tijdelijk weer in de V-groef. Maar dit is een kortdurende oplossing.
De enige oplossing is de volledige schakelaar vervangen. Ik heb wel een met een Dremel de V-groef iets uit gediept en met bijbuigen van het veertje werkt het dan weer redelijk.
timmie
dat was in eerste instantie ook mijn bedoeling om gewoon heel de selector te vervangen.
echter is er niet makkelijk aan te komen ik ben alleen de netschakelaar gevonden op het internet.
zodra ik foto's heb komen ze hier te staan.
Die schakelaars ken ik ook wel, vaak van Shadow. Ik had nog gehoopt op oud vet, maar na het lezen van de laatste replies kan ik dat wegstrepen. Idd slijtage van de groef.
Inderdaad Shadow, Preh en zelfs Philips (in licentie?) heeft dit soort schakelaars gemaakt.
Radio Twente en wellicht Stuut en Bruin in Den Haag hebben dit nog wel, hoogstwaarschijnlijk moet je dan wel zelf een schakelaarblok samenstellen en/of verbouwen. Leuk klusje voor de herfst/winter maanden.
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!