hoi ik heb waarschijnlijk de eindtrap eruit liggen en weet dat jullie meer weten als mij
heb een caliber type ca 670 6kanaals competition111
de bovenste 3uitgangen doen t wel en de onderste dus niet..
dus 1 bas uitgang doet t nog 1rear en front uitgang
tis heel makkelijk uit te leggen wat het dus doet heb t ook door gemeten en er komt geen stroom uit terwijl bij de andere 3uitgangen wel een schommelende voltage word gemeten van 4tot soms over 50
nou word me dus verteld dat er een eindtrap kapot is...?
is dit zo..?en kan ik dit zelf makkelijk en hoe duur is dit ongeveer..of kan ik hem door iemand op dit forum laten repareren
gr.ronny
zijn er geen slechte verbinden in de print? Als het namelijk is doorgelagen dan klapt de voeding inelkaar.
Maar ik heb het idee dat je geen idee hebt waar het over gaat.
Zomaar gaan rommelen aan een print is meest niet een goed iedee.
ik weet dus niet precies wat ik nu moet doen...heb de versterker dus een paar jaar geleden gekocht..
en ga dus na de desbetreffende audio zaak en die wel hem na iemand opsturen kost me al 50euro..
is de schade te groot bellen ze op..zeggen ze t schade bedrag kan ik 3keuzes maken.. 1laten maken weet bij god niet hoe hoog t bedrag is ..? 2te hoog kan ik zeggen hou de versterker maar en hun gebruiken hem als onderdelen 3doe maar terug en de 50euro kwijt....?
er komt geen geluid meer uit drie uitgangen en heb hier twee sets tulpstekkers aanzitten 1bas 1front en 1rear doet t nog..?
nou zeg ik ook niet dat ik zelf wil gaan rommelen..
mischien dat iemand ook weet wat ik moet doen hier...?
ronny
Als je verstand van analoge elektronica hebt (betwijfel het) doormeten, anders afscheid nemen. Reparatie is dit merk niet echt waardig.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Al eens tulpjes op een andere plek geprobeerd? Dus van de kanalen die het wel doen omwisselen met die het niet doen. Misschien is het al geprobeerd, maar je weet nooit.
In welke plaats woon je? Er wil vast wel iemand in de buurt voor een 1 of 2 tientjes even snel meten. Dat scheelt toch al wat. Als het dan een soldering is dan wordt het waarschijnlijk ook nog ff gefixt ook. 
benleentje
Golden Member
Als de onderste 3 kanalen het niet doen lijkt me het een voeding probleem. De negatieve of de positieve voedingsspanning is dan defect. Gaat het om een 12V auto versterker of een 230V model.
dank jullie alvast voor de hulp...kom uit omgeving doetinchem en als ik een paar kilometers hiervoor moet rijden geen probleem heb t ding net iets langer als een jaar...en ben gewoon bang dat ik hem aan die personen van die zaak meegeef dat ze hem zelf repareren en zeggen dat t versturen 50euro kost en dan is natuurlijk ook t kostenplaatje hoog en dan kan ik mn versterker terug krijgen en ben ik mn 50euro kwijt of moet de versterker daar laten liggen voor onderdelen...
hij heeft me 15maanden geleden 650euro gekost..en wat henrie zegd vind ik wel een beetje flauw hoor...
ik vind t echt een super versterker heb hier ook een kleine versie van en heb hem al 7jaar 2x190wat echt een super ding dus vind een beetje afgezaagd hoe je reageerd dus vind eerst een diagnose wel belangrijk
het is een 12v auto versterker van caliber 4x110w en 2x220
ik zou eens een foto posten dat lijkt me beter...
komt er niet iemand die ook maar een beetje bij mij in de buurt woont...rond doetinchem/arnhem/apeldoorn/nijmegen..
gr.ronny
Op 11 september 2009 20:44:09 schreef r.speet:
hij heeft me 15maanden geleden 650euro gekost..en wat henrie zegd vind ik wel een beetje flauw hoor...
Dat is veel geld, dan kan reparatie er ook wel van af, al blijft het een B-merk.
vind een beetje afgezaagd hoe je reageerd dus vind eerst een diagnose wel belangrijk
Dan is €50 onderzoekskosten een schijntje toch? en 15 maanden oud = garantie. Kost je helemaal niks, behalve als je de fout zelf veroorzaakt hebt.
Je kan een oproep in http://www.circuitsonline.net/aanbod/ (Personeel) plaatsen.
benleentje
Golden Member
Heb ook ooit wel een caliber versterker gerepareerd en daarom snap ik niet hoe je erbij komt dat het een B-merk is. Als een merk niet bekend is onder het grote publiek wil nog niet zeggen dat het een slecht merk is. En caliber is qua zeker geen budget merk.
Hoe noem je die andere merken dan die 1000W uit een versterker halen waarvan de behuizing al te klein is om 300W af te voeren.
ja dat vraag ik me ook af henry.s ik denk zelf dat je ergens in t system zit van 230v compenenten...en dan heb je gelijk daar kennen ze weinig of geen caliber...
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Ik vraag me af welke van deze twee dan het topmerk is.
Deze?
Of Deze?
Andere opdruk op het doosje maar de inhoud van de Caliber is exact hezelfde als die van US-Bagger eh US-Blaster. 
[Bericht gewijzigd door pa3gws op (23%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik heb gisteren ook zo'n ding onder ogen gekregen , en ook een kant eruit , bij aansluiten meteen de zekering eruit . er zitten aan elke kant een 4 eindtorren ( 4x 3 pootjes onder een beugel aan de zijkant )en aan 1 kant allen 0 ohm tussen de pootjes . er zit ook een omvormer in die van de 12 volt 50 volt maakt , en die is nog goed wrs , daar je een werkende kant hebt , let op dat je die torren niet aanziet voor de eindtorren ( zijn ook diodes ) als je de torren vervangt ( 2nXXXX in mijn geval )zijn wrs de dikke witte weerstanden ook nog stuk , en zijn iets van 0,10 of 0,22 ohm ( staat erop ) ofzo en zijn te koop bij de electronicaboer .
benodigd is dus : multimeter , een set schroevendraaiers , en een soldeerbout , een beetje logisch denkwerk , en de kapotte onderdelen .en dan is het al vaker interesant om te laten maken , want een reparatiefout of meetfout en je bent verder van huis .
[Bericht gewijzigd door testman op (17%)]
Op 11 september 2009 21:24:42 schreef benleentje:
Hoe noem je die andere merken dan die 1000W uit een versterker halen waarvan de behuizing al te klein is om 300W af te voeren.
No-budgetmerken.
Zet Phoenix Gold eens naast Caliber.
Kwa constructie en componenten steekt PG ver boven Caliber uit.
Op 12 september 2009 04:58:15 schreef r.speet:
ja dat vraag ik me ook af henry.s ik denk zelf dat je ergens in t system zit van 230v compenenten...en dan heb je gelijk daar kennen ze weinig of geen caliber...
Hou op joh wat weet jij er van? De vermogen ratings heb je al fout...
Zorg eerst maar eens voor de garantie.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (11%)]
benleentje
Golden Member
@henry. Ja daar heb je gelijk in.
Zelf zou ik caliber dan aan de onderkant van de top-merken neerzetten. In ieder geval heb ik heel wat slechtere versterkers gezien. Maar die zouden ook eigenlijk geen versterkers mogen zijn.
No-budget merken.
HA ha. Je bedoelt dat het enkel van wat over gebleven onderdelen is gemaakt die anders in de vuilbak hadden terecht gekomen.
12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
De Competition series waren en zijn geen rommel, de goedkopere lijnen daarentegen tjaa..., maar daar betaal je dan ook naar.
Als je er behoefte aan hebt, PM maar, ik repareer ze.
Rob.
oké dank je Rob dat wilde ik horen...heb hem nu In doetinchem liggen diegene wilde hem ook al voor mij maken..
frank die hem repareerd voor mij...
zei ook al waar die Henry.S over lulde was kompleet onzin leefde nog in een tijd van vroeger....caliber tijden zijn veranderd jonge
Hoezo vroeger? Caliber maakt nog een hele grote partij meuk.
Niet oordelen over dingen en mensen waar je niets vanaf weet.
En denk eens om je taalgebruik!
En de constructie van de Competition series vind ik nog maar half af, rommelig met subprintjes.
benleentje
Golden Member
Ik heb 15 jaar geleden voor het laatst een caliber in mijn hadden gehad. Toen vond ik het wel goed spoel en was het beter als gemiddeld. maar als ik de website er op nasla is er weinig verandert.
2Ω stable is niet echt spectaculair. Rockford fosgate had toen een 2 x 30W versterker kon toch met gemak een zware subwoofer handelen wat de caliber niet lukte.