digi
God schiep de wereld, wij het internet ...
ik heb een vraag je kan je deze PIC16F84 ook met visual basic programmeren ??? hoe ? en kan men met deze PIC16F84 programmer ook andere eproms programmeren
Michaël
I like it when a plan comes together http://www.geocities.com/elektrozone
Een PIC16F84 programeerbaar met visual basic is mogelijk maar dat is zeer moeilijk (ik kan het ook ni), het gaat ook met het program IC-prog
Je kan er ook een 24LC16 met programeren.
digi
ik kan al programeren met visual basic maar met die dll's niet ik ben daar nog me bezich ( waar kan ik die data cheat van die eproms vinden )
[Bericht gewijzigd door digi op ]
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op do 18-04-2002 18:26:07 schreef Michaël:
Een PIC16F84 programeerbaar met visual basic is mogelijk maar dat is zeer moeilijk (ik kan het ook ni), het gaat ook met het program IC-prog
Je kan er ook een 24LC16 met programeren.
Wat bedoel jij met programmeren precies? Want met IC-Prog kun je je geschreven programma alleen maar laden in de PIC.
Het schrijven van een proggie gaat met een ander programma.
En dat proggie kan idd, de 24LC16 aan, maar die hardware programmer is daar niet voor bedoelt.
digi
Op do 18-04-2002 18:43:40 schreef Bastiaan:
[...]
Wat bedoel jij met programmeren precies? Want met IC-Prog kun je je geschreven programma alleen maar laden in de PIC.
Het schrijven van een proggie gaat met een ander programma.
En dat proggie kan idd, de 24LC16 aan, maar die hardware programmer is daar niet voor bedoelt.
dus dit moet geprogrameerd worden met ic prog en hoe werkt dat ???of hoe word dat geprogrameerd
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op do 18-04-2002 18:50:18 schreef digi:
dus dit moet geprogrameerd worden met ic prog en hoe werkt dat ???of hoe word dat geprogrameerd
Binnenkort verschijnt hier op de site een tutorial over microcontroller, waarin precies staat hoe alles werkt. Incl screenshots van de programma's die je moet gebruiken.
Ik zal het ff kort vertellen.
Je schrijft een programma. Dit laat je omzetten in begrijpbare taal voor die µC (allemaal getallen worden het dan). En je gebruikt dan IC-Prog om dat programma van al die getallen in die µC te krijgen. En dan zit het opgeslagen in je µC, in zijn flash geheugen.
Bastiaan
Op do 18-04-2002 18:04:17 schreef digi:
ik heb een vraag je kan je deze PIC16F84 ook met visual basic programmeren ??? hoe ? en kan men met deze PIC16F84 programmer ook andere eproms programmeren
Ja dit kan met Visual Basic (als je tenminste een PIC compiler hebt).
Je kunt het eigenlijk al raden, andere componenten kun je er niet mee programmeren omdat het een super simpel schema is. De meeste programmers zijn zeer complex.
digi
Bastiaan
Op do 18-04-2002 20:07:41 schreef digi:
wat is dan het beste zelf een programer maken of er een kopen ???
Ligt er maar net aan wat je ermee wilt doen.
Als je alleen de PIC16F84 (en trouwens ook de 16C84) wilt programmeren dan kun je het beter zelf maken a.d.h.v. dat schema, want kopen kost je al gauw rond de 200 euro.
Wil je meer kunnen programmeren dan kun je het alsnog beter zelf maken alleen dan moet je complexere schema's gebuiken.