Software Sparta Ion

Dit topic is gesloten

Hoe kan ik het EBSC software op mijn PC openen?
Ik heb diverse data van "mondje" opgeslagen, maar kan ze niet openen.
Kan iemand mij helpen?

start het EBST-Software-Setup.exe

deze installeert het basis, misschien moet je dan de rest van de bestanden en directoires in de map plaatsen waar het programma zich heeft installeert.

P.s. heeft er al eens iemand een rs232 sniffer gebruikt, tijdens het oversturen van een nieuw programma in de Batterij en de motor?
Zodat je de code van het programma hebt, of wordt dit gecodeerd over gestuurd.

Frustratie, wat te doen ?

Het is toch tegek voor woorden; ik heb 2 Sparta IONs in goede staat met weinig kilometers die het niet meer doen. Gewoon de bekende foutcode met accupacks (de kostbare D-cell NiMh van GP met 10000mAH doen het gewoon).

Ik wil best wel een nieuwe print of een werkbare originele chip met de oude accu's inbouwen. Liefst met een gashendel, dus volledig electies, dan doet de motor het ook zonder ondersteunend trappen.
Het is alleen veel werk en ik vind het schandalig dat Sparta dit heeft geflikt. Dat verwacht je niet van een oerdegelijk Nederlandse firma.
Denk er daarom over om Kassa een mail over deze Sparta Kwestie te sturen.

PS. En ook de oplader is misschien stuk. Wat een troep !!!
Duizenden euro's , terwijl een fiets minimaal 5 tot 10 jaar probleemloos moet meegaan.

Ik wil best wel een nieuwe print of een werkbare originele chip met de oude accu's inbouwen.

Ik heb zelf aangeboden om met meetapparatuur bij iemand met een werkende sparta ion langs te gaan. Daar waren initiatieven voor, nooit van de grond gekomen.

Liefst met een gashendel, dus volledig electies, dan doet de motor het ook zonder ondersteunend trappen.

Mag wettelijk niet.

De simpele oplossing is een ander wiel met motor & controller uit china in de fiets te zetten. kost je zo'n 400 euro.

Fietsen jonger dan 3 jaar -> contact opnemen met Sparta en waarschijnlijk lukt het je wel met flinke korting of onder coulance een nieuw accupack te krijgen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ben zelf ook even aan het rommelen geweest met de software maar kom zelf niet verder doordat ik alleen in het demo gedeelte kan komen?

Heb zelf ook wel een sparta ion wie ik wil aanbieden voor dit project

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 15 december 2011 20:38:49 (21%)

Nou, even wachten tot Roland dit topic weer ziet en dan hebben we een deal denk ik :)

Vul jij ondertussen je woonplaats even in je profiel in Chris?

If you want to succeed, double your failure rate.

Helemaal nieuw hier maar ik volg dit op de voet.

Zit met de zelfde probleem als er hier veel besproken wordt. Zo nu ook kapotte accu van dit type. Worden vervangen voor behoorlijk wat geld. Met nog idd goede batterij cellen.

Maar ik er 1 met een andere zorg. : Gaat niet laden! Relais zijn nog goed dus is ook softwarematig probleem. ze kunnen hier wel de accu uitlezen en motor e.d. Maar verder kunnen ze de accu ook niet resetten o.i.d.

Hier stopt het jammer

[Bericht gewijzigd door bubbels44 op donderdag 19 januari 2012 11:44:22 (76%)

Interface heb ik software heb ik gebruikersnaam & wachtwoord heb ik niet, wie helpt mij.

[Bericht gewijzigd door bubbels44 op donderdag 19 januari 2012 11:49:18 (91%)

goedendag

ik werk zelf als fietsenmaker/verkoper

ik krijg veel vragen van klanten of dat de spart/koga niet wat harder kan?

nou is de vraag weten jullie hier iets op hebben jullie bepaalde bestanden nodig?

heb zelf de inloggegevens en eventueele bestanden beschikbaar voor jullie..

heb tijd geleden ook een email gehad van ebsc om de fiets wat meer ondersteuning te geven doormiddel van een bestand aan te klikken en dan de fiets up te daten, alleen de bestand is gekoppeld aan de framenummer

heb iemand mss een bestand om uit te proberen

of een bestand die veranderd moet worden?

ik hoor het graag

groeten

Tim,
Ik ben zelf opzoek naar inloggegevens dan kan ik ook weer verder.

Hoi ik wil je overal mee helpen alleen ik ga geen ww weggeven en dergelijke. Heb geen zin in gezeur van de baas of iets.

Maar heb je al wat vooruitgang geboekt of iets dergelijks?

Wat heb ik hier aan zo kan ik je niet helpen

Lijkt me nog al logisch dat er niet zo maar inlognamen etc uitgewisseld gaan worden.

Tim,
Jij beschikt dus over de files die je in de fiets laad, en zou deze kunnen (willen) delen met ons?
Ik denk dat hier eventueel wel aanpassingen in gemaakt zouden kunnen worden, als jij deze dan in de fiets kan laden?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Die files om in de fiets te laden zitten in de SC installer op de vorige skydrive link. Gewoon 1 mapje terug gaan. Zijn versleutelde hex files (of voor een mij onbekende cpu architectuur).

Oké, dan ga ik heel wat anders doen ik ga me zelf een elektrische fiets bouwen niks geen gedoe met computers en zo.
Allemaal bedankt voor de hulp.

Op 6 februari 2012 21:31:08 schreef Mr Tim:
goedendag

ik werk zelf als fietsenmaker/verkoper

ik krijg veel vragen van klanten of dat de spart/koga niet wat harder kan?

nou is de vraag weten jullie hier iets op hebben jullie bepaalde bestanden nodig?

heb zelf de inloggegevens en eventueele bestanden beschikbaar voor jullie..

heb tijd geleden ook een email gehad van ebsc om de fiets wat meer ondersteuning te geven doormiddel van een bestand aan te klikken en dan de fiets up te daten, alleen de bestand is gekoppeld aan de framenummer

heb iemand mss een bestand om uit te proberen

of een bestand die veranderd moet worden?

ik hoor het graag

groeten

maartenbakker

Golden Member

Het afgeven van inlogcodes zou op juridische actie van Sparta kunnen stuiten, maar het is natuurlijk altijd mogelijk en expliciet toegestaan om in aanwezigheid van de fietsenmaker de nodige dingen in de fiets uit te proberen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ha,

Is er een mogelijkheid om de capaciteit van de accu's te meten met een ontlader, hoe zou deze aangesloten kunnen worden zonder het pakket te openen.

Is er een mogelijkheid om de capaciteit van de accu's te meten met een ontlader.

Waarom zou je dat willen, van de 8 packs die ik gesloopt heb voor de cellen, waren alle 8 de controller printjes defect. Er waren maar 7 slechte cellen op een totaal van 192 cellen (24x8).

De + & - worden via relais geschakeld door de controller, ontladen zonder het pack te openen kan dus niet.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Zoals Roland al aangeeft is dit niet mogelijk.
De ene pool komt bij de zekeringhouder naar buiten (rood), terwijl de andere via een relais geschakeld is (zwart).

Ik heb het hele pakket opengehaald en per 10 cellen gemeten.
De capaciteit van beide sets cellen was ongeveer 120%. Dik in orde dus!

http://tubefreak.nl/temp/SpartaION/1.JPG

http://tubefreak.nl/temp/SpartaION/2.JPG

http://tubefreak.nl/temp/SpartaION/3.JPG

zonder prutsen kom je nergens!

De beste oplossing blijft mi de aanschaf van een wiel met motor en controller (24 Volt 350 Watt). Deze koop je al voor Euro 254,95 en dat is goedkoper dan een nieuwe accu voor je Sparta Ion. Uit de Sparta Ion accu haal je het controllerprintje en deze accu is dan te gebruiken met het nieuwe wiel & controller. Je behoud zo ook het voordeel van de accu in het frame.

http://electrischefietsen.jouwweb.nl/accu-s-en-wielen

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 13 maart 2012 07:18:27 schreef Roland van Leusden:
[...]

Waarom zou je dat willen, van de 8 packs die ik gesloopt heb voor de cellen, waren alle 8 de controller printjes defect. Er waren maar 7 slechte cellen op een totaal van 192 cellen (24x8).

De + & - worden via relais geschakeld door de controller, ontladen zonder het pack te openen kan dus niet.

Dit zou ik willen doen om te kijken hoe de capaciteit van het batterijpack van een tweedehandsfiets is als deze wordt aangeboden.

Of is er een andere methode ?

Wordt de - ook geschakeld dan? De + lijkt bereikbaar te zijn op de zekeringhouder. Als je de - van een van de andere kabels kunt pakken, ben je er toch?

Ik denk dat je daar wel mee op moet passen; als je de accu ontlaadt, zou het zomaar kunnen dat de software hem naderhand alsnog afkeurt, omdat het ladingsniveau niet meer klopt.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Zou eerder een bestaande fiets ombouwen, dan een gebruikte sparta ion kopen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Dit topic is gesloten