Mijn vraag dus, ik moet in een minimum van tijd draagbare speakertjes maken. Ik heb dus pc-boxen liggen die op 9V werken, het enige nadeel is, dat de output van de adapter 9V AC is. Hoe ga ik best te werk om deze speakers op 9V DC te laten werken? Ga ik dan best op zoek naar waar de spanning word gelijkgericht, of is er een nadere manier?

De spanning word waarschijlijk gelijkgericht, het kan geen kwaad om het even te testen op een gvolts blokje.

Wel ik heb het getest met een 9V batterij, maar zo gaat hij niet aan :(

wel goed om gepolariseerd?

en een 9 volt blokje kan niet zo heel stroom leveren

[Bericht gewijzigd door ivar92 op (52%)]

Dat maakt toch niet uit als het daarna gelijk word gericht?

Op 16 oktober 2009 17:39:42 schreef jelmerjan:
Dat maakt toch niet uit als het daarna gelijk word gericht?

Goed punt :P

Anyways ik heb dus eens gekeken, en de output van de adapter is 9V AC - 400mA

Dus 1 blokje geeft wrs niet genoeg stroom (ze zijn 170mAh). Zou ik met 2 toekomen, of ozu ik best nog een 3e gebruiken?

Hangt ervan af wat je ermee wilt doen, 9*0,2=1,8 watt is dus 0,9 watt per speaker per uur met een rendement van 100%.
Ik weet niet hoe draagbaar het moet worden maar ik zou voor een modelbouwaccu of een loodaccu gaan, en misschien wat zwaardere speakertjes?

Zelf vind ik de visaton FRS5 speakers hier heel mooi of die ovale van samsung en visaton maar dat is mijn mening.

Kben een battery-pack van een oud autotje op afstandsbediening. Daarin zat een batterypack van eztec van 9.6V 800mAH. Hopelijk werkt die wel

EDIT: Eureka! Het werkt dus ^^ Bedankt voor de hulp iedereen :)

[Bericht gewijzigd door Kryptoxx op (19%)]

Je had al een topic over dit onderwerp lopen: http://www.circuitsonline.net/forum/view/77788/2

En denk voortaan een echte titel ipv een cryptogram.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (23%)]