wie o wie kan deze leek helpen
aangezien mijn vader overleden is heb ik een tektronic465
hoe kan ik zien of dat ding nog goed werkt
ik heb hem te koop staan maar wil wel weten of ie nog goed is voor ik hem verkoop
denk van wel want anders had ie er niet gestaan
heb er de ballen verstand van daarbij nog van het vrouwlijk geslacht en nog blond ook haha
als ik de stekker erin duw komt er een groen lijntje wat klopt vermoed ik en meer weet ik er niet van
of mogen deze vragen hier niet gesteld worden weet ook niet of het de bedoeling is ??
zoniet dan sorry voor de vraag
groetjes kimbel
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Dat groene lijntje is goed dus dat doet vermoeden dat hij werkt.
Maar of alle funties nog werken is zo niet te zeggen, en dat testen vraagt toch wel de nodige kennis van het apparaat.
benleentje
Golden Member
Als er een groen lijntje komt zijn de meeste dingen in orde. Maar om te kunnen beoordelen of het allemaal goed werkt moet je er zijn minst iets op aansluiten.
Dit zijn apparaten die regelmatig afgeregeld moeten worden. Maar dan hebbn we het niet over functioneren maar over nauwkeurigheid. Maar als alles functioneert is dat voor de verkoop niet belangrijk. Dat is aan de nieuwe eigenaar. Want die zal er wel verstand van hebben. Dit is toch iets wat regelmatig gedaan moet worden.
Als je dus zekerheid wilt hebben dat alles goed werkt moet er toch even iemand je daarmee helpen dat is ook niet even simpel uit te leggen.
oke ik kan hem dus gerust verkopen begrijp ik
en weten jullie dan ook een reele vraagprijs
[Bericht gewijzigd door kimbel op (12%)]
Vergeet niet dat deze scoops ca. 30 jaar oud zijn.
De prijs van een oude TEK465 varieert met de staat waarin deze verkeert.
Optisch in goede staat, technisch in goede staat? Zitten er probes bij?
Als je MP een beetje volgt liggen de vraagprijzen tussen de €125,- en €175,- Dat laatste bedrag als de scoop in nieuwstaat incl. probes is.
Overigens zou je twee groene lijntjes moeten zien. Het is een dual trace scoop.
Ik heb er zelf twee, één heb ik voor €75,- de andere €135,- aangeschaft. Beide na afdingen op de vraagprijs.
De laatste was wel inclusief originele TEK probes, manuals etc. Optisch was deze in een mindere staat (veel krassen op front en kast).
benleentje
Golden Member
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Er zit ergens een aansluiting voorop waar calibrate bij staat. Hugo zal wel weten waar. Als je daar een probe (zo'n soort pen aan een draadje) aan hangt, de stekker die er aan zit op zo'n uitstekend connectortje draaid (bajonet) en wat aan de knop V/div en Time/div draait moet je op een gegeven moment een kanteelvormige lijn krijgen.
Ik heb de nieuwere 150MHz uitvoering en die was 150 euro. Als iemand zo'n ding wil dan weet hij meestal zelf wel hoe hij hem ter plaatsen kan testen. Alleen als je "te blond" doet kan het zijn dat sommige daar misbruik van zouden kunnen maken door te zeggen dat hij niet goed is ook al zou hij wel goed zijn.
Daar heb je gelijk in. Je moet weten hoe een scoop/TEK465 werkt om eventueel twee lijntjes op het scherm te zetten.
oke ik ben echt te blond want jullie hebben het over een probe of zoiets en ik weet dus echt niet wat dat is
er zit wel een aantal snoertjes bij iets wat lijkt op startkabels
en een kabeltje met 2 zwarte knopjes en daar staat p6105 en
10x100mhz 13pf 10mu op
er zitten boekjes en {ik denk een extra} glaasje bij
voorzover ik kan zien is ie in goede staat {moet bijna wel want pa was zuinig op die spullen}
in ieder geval bedankt voor de hulp ik ben weer wat minder blond haha
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op 23 oktober 2009 08:40:06 schreef kimbel:
en een kabeltje met 2 zwarte knopjes en daar staat p6105 en
10x100mhz 13pf 10mu op
Dat is de probe, nog even doorvragen en je doet hem niet meer weg maar gaat hem gebruiken 
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
is dit de adv ? http://link.marktplaats.nl/289944037 . een foto erbij is voor de verkoop ook wel beter en als hij dan een meting doet ( golfje in het scherm ) dat scheelt ook in de verkoop , zeker met geintereseerden voordat ze langs komen ervoor ..
zie je wel ,echt blond,hihi
het staat nu goed geschreven op marktplaats
heb een kapotte camera en aan het verbouwen dus geen tijd voor de foto
en voor ik een golfje op dat ding heb........
ze hebben 50 geboden maar volgens wat jullie er over zeiden denk ik wat te weinig of niet??
wie weet als ik er mezelf een beetje in verdiep ga ik het dadelijk nog leuk vinden ook!!
groetjes
[Bericht gewijzigd door kimbel op (13%)]