ik heb vandaag van me leraar een DCD-1700 cd speler voor geschoteld gekregen,hiervan is 1 kanaal stuk en hij vroeg mij of ik deze kon maken.

gezien ik stage loop op mijn school en eerder een oude buizen versterker heb gemaakt komen de leraren vaak naar mij toe om oudere apparatuur te fixen.

gezien ik de tijd hiervoor heb en me leraar me atm wel ff kan missen doe ik dit ook graag maar bij deze DCD-1700 stuit ik op een probleem.

het probleem is dat er niks mis lijkt te zijn wanneer ik hem doormeet, En kan ook niks vinden kwa kapotte elco's of weerstandjes.

dus deed ik wat elk persoon zou doen en das google op de schema's maar ook hier had ik pech gezien ik geen schema's kan vinden van deze oude cd speler.

ik dacht eerst dat het de eind trap zou kunnen zijn maar ik kan niks vinden kwa defecten op de eind trappen.

heeft iemand een idee wat het kan zijn? de rechter speaker kanaal doet het niet en zover ik kan zien is het niet de eind trap.

(ja ik doet dit voor een leraar maar nee het is absoluut geen school vraag!)

bij voorbaat bedankt ghappy

Wat meet je precies door ? Tot waar / vanaf waar kun je het audio bij beide kanalen volgen ?
Als ik moest gokken ligt de muting dwars.

heb hem open gemaakt en ben op de print gaan meten.
heb de sporen en componenten gemeten en heb hem nu aan een oscilloscoop gehangen.

zie nu ook dat 1 kanaal het goed doet en het muziek signaal goed geeft maar de andere geeft een signaal van minus 126volt ???

ga nog ff verder zoeken hopelijk kunt u ook verder met deze info

Groeten ghappy

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (25%)]

Hum. .. Het heeft in het algemeen geen zin als een kip zonder kop te gaan meten.

De kans is erg groot dat er een of andere opamp aan de uitgang zit.
Zoek de datasheet en aan sluitingen daarvan op en kijk of die een gepaste voeding heeft, niet in de hoek staan etc.

heb alle opamps gehad en er is 1 die een poort heeft met een verschil van een paar volt.
het goed werkende kanaal heeft bij die opamp 15.11volt en deze heeft 13.10volt

verder heb ik geen verschillen kunnen meten tussen beide kanalen.

enige wat me opviel was dat de voeding van 2 triaq's af komt die verschillend zijn maar dit bleek omdat deze + en - 23/15 volt geven.

volgens de datasheet van de opamp heeft deze een variable ingang van 5 tot 15 volt dus weet niet of die 2 volt verschil meteen een heel kanaal zou laten uitvallen?

maarja ik ga nu verder meten aan de voedings uitgangen van de trafo en dat van de stuur print mischien vind ik daar het antwoord

b.t.w. wat bedoelt u met in de hoek staan? als het een bekende term is zal ik wel weer te nieuwer wets zijnxD

Groeten ghappy

Op 9 november 2009 13:34:16 schreef ghappy:
enige wat me opviel was dat de voeding van 2 triaq's af komt die verschillend zijn maar dit bleek omdat deze + en - 23/15 volt geven.

In die CD speler van Denon zal je niet zo snel een triac vinden!
In de war met spanningsregelaars?

En meet je tov de massa? Verder is het niet duidelijk wat je meet, en op welke pinnen van welke IC's.

Spanningsverschil tussen de ingangen van een opamp zijn altijd verdacht.