hallo
op onze tennisvereniging hebben we een philips SQ10 versterker/mixer staan die we graag weer willen gaan gebruiken.
heeft iemand wellicht een kopie van de handleiding van dit apparaat?
ben met name benieuwd naar het aansluiten van de 100v speakers die we erbij hebben.
alvast bedankt!
Is niet moeilijk hoor, de 100 volt luidsprekers gaan op de klemmenstrook, waar 0 en 100 volt bij staat. Verder mag het totale vermogen van de luidsprekers dat van de versterker niet overschrijden.
Het vermogen van de luidspreker staat er meestal op, maar is afhankelijk van de instelling op de lijntrafo in de luidspreker.
De SQ 10 was in drie vermogens te krijgen.
LBB1211, 30 watt
LBB1212, 60 watt
LBB1213, 120 watt.
Heb je heel veel luidsprekers, dan kun je de 70 volt aansluiting gebruiken. Het vermogen van de luidsprekers mag dan worden verdubbeld.
Als je het juiste typenummer opgeeft, heb ik wel wat voor je.
Buzzy
TS reageert niet meer. Dat is toch wel het minste wat je kunt doen als je een vraag stelt. De CD-rom met ALLE documentatie blijft voorlopig maar in de kast.
Buzzy
Hallo Buzzy,
Ik bezit (ook) de Philips SQ10 LBB 1213. Hoe kom ik in het bezit van je cd met de manual?
Bij voorbaat dank voor je reactie, groetjes
Hallo Ron,
Bedankt voor de info die je stuurde (eerder bedankte ik je per email maar mogelijk heeft dat bericht je niet bereikt). Ik hou me aanbevolen voor het schema.
groeten, Daan
Hallo wie kan mijn helpen aan een PDF MANUAL
van de PHILIPS SQ10 LBB1213 schema's enzo ook welkom mag ze ook per mail sturen.
Groetje Peter (Pedro1973)
Op 3 december 2009 13:21:35 schreef Rontronix:
Hallo.Ik heb je alvast gestuurd wat ik heb van deze versterker.
Groeten, Ron.
Bedankt Ron ,
Met dit kan ik al een heel eind uit de voeten , weet nu ongeveer wat ik in handen heb.
De rest wijst zijn eigen wel uit zoals elk 100Volt audio Systeem .
Groetjes Peter Roelands te Breda
(Mochten er mensen zijn die uitgebreidere INFO hebben van deze ELA Mengversterker dan is deze ook van harte welkom)
Beste heren,
Ik heb 4 SQ10 LBB1213 versterkers werkend.
Nu heb ik sinds een paar dagen op één van de versterkers geen of "brakkig" geluid. Deze versterker wordt verschrikkelijk heet en de interne ventilator staat op vol toeren te blazen.
Ik gebruik bij alle 4 de versterkers de lijn-aansluitingen.
Na het omwisselen van 2 versterkers is het probleem ook verplaatst naar de andere versterker.
Zodra ik het speaker snoer los schroef, wordt de versterker niet heet.
Heb de impedantie van de speakers gemeten van alle 4 de versterkers.
De 3 die geen problemen hebben zit de weerstand tussen de 12 en 40 ohm, bij het probleem geval is de weerstand 3,2 ohm.
Zit hier m'n probleem en heb ik waarschijnlijk sluiting in één van m'n speakers of is deze lage weerstand geen probleem voor deze versterkers? (en zit mijn probleem dus ergens anders...)
Heb de handleiding + aansluitschema erbij maar kan geen minimale weerstand voor de lijn-aansluitingen vinden... (er staat wél "Impedantie bij nominale belasting"... ?!?)
Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?
Alvast dank!
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
of er zitten te veel 100volt speakers op en dat meet je , OF er is er 1 van stuk , OF 1 van de speakers is een gewoon 4 of 8 ohms type en trekt de versterker plat . er zit ook een gewone 4ohm uitgang op zo'n 100v versterker .
op mijn werk zat dit ook fout en er zaten 20 100v speakers op de versterker en 1 4ohm straler in de loods ( die ging ook zo hard )
ik heb er een regelpaneel bijgemaakt en voor de 4ohmse speaker een eigen draad getrokken en eigen regelaar op de 4 ohmse uitgang van de versterker , zo hield de versterker het tenminste vol .
Dan zal er waarschijnlijk één stuk zijn want het heeft 8 jaar gewerkt zonder problemen, en er is niets aan de setup gewijzigd.
Dat wordt dus max zo'n 20 speakers open schroeven om te meten...
Hopen dat 't één van de eerste is...
Bedankt voor de reactie!
Beste allen,
Na mijn zoektocht kwam ik hier terecht en lees/leer een hoop interessante dingen over 100v versterkers.
Ik heb per toeval 3 Philips SQ40, LB1307/02 a 400Watt.
Ik kan hiervan helaas geen manual en/of schema's van terugvinden.
Ik weet m'n god niet welke aansluitingen ik moet gebruiken!
Indien wil ik ze gaan aanpassen naar standaard 8Ohm stereoversterker. Is dit uberhaupt mogelijk? Of sla ik nu een vreselijke flater.
Wie kan/wil mij helpen aan info?
Oja, ik heb ook nog het pub. adress spul van Philips, de LBB1160/00 inclusief voeding. Mocht men geïnteresseerd zijn.
[Bericht gewijzigd door Emkay op (11%)]
Akino
Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
Er zijn (naar wat ik denk te weten) stepdown trafo's voor.De kans er zo een te vinden is erg klein tot onmogelijk.
Kennis had er ooit eens paar opgekocht toen Phillips (geloof ik) in 'R'daal de vestiging sloot.Personeel kon toen vanalles voor een prikje meenemen.
Deze werden daar (naar wat in me denk te correct te herinneren) voor test en onderzoeksdoeleinde gebruikt.Hij had ook paar SQ10/20 in onderdelen + Phillips 12" speakers met klein productiefoutje gekocht.
Naar mijn weten waren deze trafo's speciaal voor test doeleinde voor Phillips gemaakt,en zijn ze nooit los verkocht.Ik zoek er zelf ook al tijdje naar gezien er meer SQ10/20's uit de onderdelen te bouwen waren,dan er van die trafo's bij zaten.
Of ze voor de SQ40 bestaan geen idee.Erg efficient was het niet,en de SQ versterkers werden er niet lichter op.
(PS:Iemand anders heeft de SQ's toen in elkaar gezet,en die weet precies hoe het zat,ik heb het enkel zin spelen,en stonden zowat constant in de clip om beetje fatsoenlijk vermogen te leveren)
Ik zal het eens navragen,zie hem van de week nog wel een keer en het niet vergeet.
hallo, ik ben een absolute leek , maar mij is ooit verteld dat er geen domme vragen bestaan , dus hier komt ie
ik ben net in het bezit gekomen van een Phillips SQ 10 versterker/mixer type LBB 1213/30
aan de achter kant zitten de aansluitingen voor de boxen , maar er staan een plus en een min met aanduiding 24 volt
daarnaast 8 ohm - 0 - 50 v - 70 v - 100 v
mijn vraag is : op welke sluit ik mijn draden aan voor de speakers ?
gegevens van de speakers is 80 watt max , RMS 35 W , 4 ohms
hoe sluit ik er dus 2 of 4 aan ?
gaarne hulp . m.v.g. Animal
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
je kunt er alleen 2x 4 ohm speakers in serie op aansluiten tussen de 0 en 8ohm uitgang. deze versterkers zijn mono dus je hebt er 2 nodig voor stereo geluid..
Op 31 januari 2013 07:37:50 schreef testman:
je kunt er alleen 2x 4 ohm speakers in serie op aansluiten tussen de 0 en 8ohm uitgang. deze versterkers zijn mono dus je hebt er 2 nodig voor stereo geluid..
bedankt voor de snelle reactie en uitleg