hallo,

ik zoek een winkel/webshop ( en dan alleen winkels die EVT. ook willen verzenden) die uitgangstrafo's verkoopt voor EL84, dus 5.2K primair en secundair 0-4-8 ohm aansluitingen. model 5-6 watt.

ik heb de sites die hier staan al bekeken, maar de betere buizenfreak hier weet het waarschijnlijk beter. ik kan ze niet vinden.

ik moet er twee hebben.
wie weet zo'n shop, en wie wet wat een goede pris is voor deze dingen?

heel erg bedankt,
maar radio twenthe webwinkel is tijdelijk gesloten, bij jukebox rivival heb ik al gekeken maar kan niet de juiste vinden..?
idem voor die andere, ik kan ze wel vinden met 5Kohm secundair, maar mag dat zomaar...?

dit is mijn eerste stap, dus niet veel verwachten he XP
ik wil gewoon van alle vlakken in de electronica wat gedaan hebben.

Op 16 november 2009 19:03:51 schreef TechnOoB12:
idem voor die andere, ik kan ze wel vinden met 5Kohm secundair, maar mag dat zomaar...?

Primair 5k hoop ik toch... 5.2k of 5k maakt niet uit, als het maar rond de 5k zit, je mag bij buizen grote marges nemen.

Uitgangstrafo's zijn vrij prijzig, wees er zuinig op.
-Nooit je versterker laten oscilleren, en nooit onbelast gebruiken. Beide keren heb je grote kans op doorslag/kortsluiting.

De budgetreeks is de Hammond 125 serie, 125SE voor single ended.

Als het alleen om het experimenteren gaat, dan kan je beter beginnen met normale voedingstrafo's. De geluidskwaliteit is minder, maar met wat grotere trafo's worden toch redelijke resultaten bereikt.

Een 230/9V trafo geeft bij een secundaire belasting van 8Ω 5.2k primair.
(8*(230/9)2=5225)

De primaire impedantie is afhankelijk van de secundaire belasting (trafowet).

ae-europe.nl
amplimo.nl
tubeworks.nl
latout.nl
tonefactory.nl
mennovanderveen.nl

er d'r zullen nog wel wat zijn.

Daarbij gaat de prijs van een uitgangstrafo hard omhoog.

ok, stel, ik neem de hammond 125H,met 10K tussen bruin en blauw.
dan zet ik pin bruin aan +340V, en pin rood aan de anode van de EL84?
(= dus 5K primair)
tussen de 0 en 4 ohm aansluitingen kan ik dan 2 speakers parralel hangen van 8 ohm?

Voor single ended moet je wel een single ended trafo nemen.

BTW, digikey heeft die 125 serie.

email

[Bericht gewijzigd door Crocopep op (94%)]

Frag' Jan Zuerst/Ask Jan First Kan, dacht ik, zelfs trafo's 'op maat' leveren, tegen een m.i. redelijke prijs.
Wel Eur. 20,- verzendkosten, maar als je meer buizenspul bestelt (Nieuwe bekerelco's met schroefbevesiging, ze worden dus nog gemaakt!), kan dat geen probleem zijn.

tidak ada, ik had daar de ATRA0211 gezien, die is speciaal voor EL84.
maar om nou 20,- verzendkostente hebben voor twee trafotjes...

[/offtopic]

Op 18 november 2009 20:58:18 schreef Crocopep:
Hey Roel,

Jij zit toch ook op het JDW, 4e klas.

Grappig om hier een medeleerling tegen te komen.

Hou jij je ook bezig met het programmeren van micro controllers?

en wie ben jij? :)

ik heb microcontrollers geprobeerd, maar audio vind ik toch leuker.
lichteffecten zijn ook leuk, maar daar ben ik toch vrij snel mee klaar geweest. audio spectrum analyzer is toch wel wat meer advanced lichteffect, als je het zo mag noemen. dat wil ik nog wel ooit maken.
dit is de eerste keer dat ik van audio IC's afstap en ik vind het eigenlijk erg leuk, behalve de prijzen :D [/offtopic]

Op 19 november 2009 08:37:42 schreef TechnOoB12:
tidak ada, ik had daar de ATRA0211 gezien, die is speciaal voor EL84.
maar om nou 20,- verzendkostente hebben voor twee trafotjes...

Ik denk dat je daar toch voordeliger uit bent dan bij Twenthe. Die is de laatste tijd erg duur geworden met z'n trafo's.
Vreoger was het hèt adres voor trafo's, maar je kunt nu elders echt voordeliger terecht. Ik denk dat ze een beetje met het audioprizen virus besmet zijn :(

Hier kun je overigens misschien ook goed trecht voor trafo's:
http://www.sauter-shop.de/assets/s2dmain.html?http://www.sauter-shop.d…

email

[Bericht gewijzigd door Crocopep op (96%)]

heb je email? anders gaat het wel erg offtopic.
ik kom maandag na het 3e uit het natuurkundekabinet.
maar ikken verder maar een andere elecrtoninaer in dordrecht en in de buurt( sliedrecht)en die is al na zijn studie :P

email

[Bericht gewijzigd door Crocopep op (78%)]

Beter niet je email hier openbaar zetten, zijn de spambots gek op. Hij staat al spam-safe in je profiel.