Hallo,
Ik heb een marantz 1090 waar ik heel blij mee ben. Maar nu doet in eens mijn rechter box het niet meer. Ik heb het vermoeden dat het ligt aan de meest linker schakelaar waarmee je Aux, Phone, Tape, Tuner, enz mee kan selecteren.
Ik zelf dacht er aan om die schakelaar te reinigen. Maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen. Ik ben een electro dummy denk ik. Dus iedere hulp of tips zijn welkom.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Thomas de Groot
Waar en hoe zou ik dan de Tuner spray moeten toe passen?
Ik begrijp dat ik het apparaat moet open maken. En dan kan ik volgen waar die schakelaar heen gaat. Is het dan een kwestie van blazen en contact sprayen in die schakelaar? Of moet die schakelaar ook zo ver mogelijk uit elkaar?
Bedankt!
Groet,
Thomas
[Bericht gewijzigd door tomtom1967 op (14%)]
Op 16 november 2009 23:36:54 schreef tomtom1967:
Maar nu doet in eens mijn rechter box het niet meer.
Ineens en helemaal niet meer?
contact spray kan in sommige gevallen een beetje te agressief zijn, beter kan je voor schakelaars de "Tuner" spray gebruiken
En dan inderdaad volgen waar de schakelaar zit, volgens mij zat hij bij dat model verderop de print met een afstandsbus gemonteerd..
Dan voorzichtig met Windstorm (lucht in busje) het stof wegblazen, en daarna voorzichtig een beetje tuner spray er in spuiten..
Paar keer met de schakelaar spelen.. En vaak is het probleem dan opgelost in de schakelaar
** let wel op dat je niet heel de print onderspuit.. (kan kortsluiting veroorzaken)
Of moet die schakelaar ook zo ver mogelijk uit elkaar?
Dat lig der aan wat voor model schakelaar het is
Top!!!
Bedankt. Ik ga er is voorzichtig mee aan de gang.
En nee niet helemaal in eens. Na het aansluiten van mijn draai tafel moest ik een paar keer schakelen met de schakelaar om de rechter box aan de gang te krijgen. Van daar mijn vermoeden dat de schakelaar gereinigd moet worden.
Maar nu doet de rechter helemaal niets meer.
Groet,
Thomas de Groot
Op 16 november 2009 23:57:30 schreef tomtom1967:
En nee niet helemaal in eens. Met het aansluiten van mijn draai tafel moest ik een paar keer schakelen met de schakelaar om de rechter box aan de gang te krijgen. Van daar mijn vermoeden dat de schakelaar gereinigd moet worden
Ok, dat is een correcte conclusie, als iets ineens helemaal niets meer doet is er vaak iets elektronisch aan de hand.
Tuner spray met korte stootjes gebruiken. Geen contactspray want die schakelaar is een en al pertinax...
Bedankt. Ik ga er is voorzichtig mee aan de gang.
Geen dank!
Wees voorzichtig en succes! Hoor graag of het gelukt is =]
Na dat het busje tuner spray is binnen gekomen heb ik alle bewegende delen twee drukjes gegeven. En het resultaat is een versterker met een super geluid!
Heren bedankt!
Groet,
Thomas de Groot