ik heb hier een oude versterker liggen van philips met een STK 2129 erin, en die heeft het ineens opgegeven.
de zekeringen zijn niet gesprongen en op de ingebouwde VU-meters staat het linkse kanaal altijd volledig uitgestuurd, en het rechtse kanaal geeft niks als er een signaal aanligt. slechts als je het volume op max zet zie je nog de naald van het linkse kanaal lichtjes bewegen.
De audio IC zelf wordt niet warm als de versterker een tijdje aanstaat.
Zou het de IC zijn die kapot is? of kan het ook iets anders zijn, wat zit er bijvoorbeeld normaal nog tussen dit IC en de uitgangen??
De vraag is waar zijn je VUmeters op aangesloten ?Voor of na je eindtrap. Als het voor de eindtrap is dan zal het probleem zich in de voorversterker verschuilen.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
VU meters zitten meestal over de uitgangen, daar zal nu bij de linker wel DC opstaan. Mijn ervaring is dat bij 99% van de defecte versterkers met STKxxx ic's , de ic's kapot zijn. Daarnaast zijn de spec's van die ic's op een paar uitzonderingen na ook ronduit slecht.
kheb eens gekeken en volgens mij zitten de vu meters rechtstreeks over de uitgangen, maar ik kan het niet zo goed zien, omdat er nog een redelijk grote schakeling achter het IC zit.
weet er er trouwens iemand waar ik de pinout van die stk kan vinden?? want in de datasheet staat er ook niet echt veel...
kheb ook eens gekeken hoeveel zo'n stk2129 kost, en het was maar iets van een 13 € dus ga ik er gwn een nieuwe insteken, dan zal ik direct zien waaraan het ligt.
Hallo.
Het typenummer van de versterker zou handig zijn. Philips heeft meer dan een model gemaakt met dit type eindtrap. Met het typenummer kan ik op zoek naar het schema, dat werkt misschien handiger.
MfG, Ron.
Het is puur een eindtrap met bias regeling.
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/88063/ETC/STK2129.html
Volgens mij zijn er wel alternatieven voor dit IC.
Maar met deze pin-out kan je een hoop.
Stk's gaan vaak stuk, dus verdachte nr. 1 is de STK.
ik heb een andere stk besteld. Maar als ik hem erin steek, zijn er dan bepaalde dingen waar ik moet op letten of opnieuw moet regelen?
[Bericht gewijzigd door Dinghe op (13%)]
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Schema nergens voor nodig.
STK erin solderen en je moet gewoon weer kunnen draaien.
Voor de zekerheid kan je de netspanning opregelen met een variac, of een gloeilamp in serie zetten..
40 a 60.
Als hij fel blijft branden is het mis.
Hij gloeit even op en brandt daarna vrijwel onzichtbaar.
Alleen als je de versterker flink uitstuurt gaat de lamp opflikkeren.
Deze truc gebruik ik zelf ook vaak na reparaties en daarom heb ik een plankje gemaakt met twee stopcontacten die in serie staan.
Op de een zet ik een lamp naar keuze (eigenlijk twee, om het vermogen wat op te voeren) en op de ander komt de belasting van de versterker.
Op 27 november 2009 18:33:24 schreef Dinghe:
ik heb een andere stk besteld. Maar als ik hem erin steek, zijn er dan bepaalde dingen waar ik moet op letten of opnieuw moet regelen?
Welke heb je besteld dan? type nummer?
Hallo.
Houd er rekening mee dat de STK DC gekoppeld is met de voorliggende trap, de AN7060. Een fout in deze trap kan dus ook leiden tot vreemd gedrag van de STK.
Groeten, Ron.
Ik heb de STK vervangen en de versterker werkt weer perfect 
ik heb er weer net dezelfde ingestoken, de STK2129.
straks ga ik mijn tweede kapotte radio gaan repareren, volgens mij is ook daar de stk eraan, ik had er eens een subwoofer op aangesloten; hij was dus blijkbaar iets te zwaar voor mn radio 
alvast bedankt voor jullie steun en reacties.