Hoi allemaal,

ik heb een tijd geleden een pakket gekocht van JVC. Dit was een dvd-speler met een 5.1 dolbysurround systeem. De speakers waren in het pakket inbegrepen. De kabeltjes van de speakers werden rechtstreeks op de dvd-speler aangesloten met van die verende klemmetjes.

De dvd-speler is kapot, en ik kocht een andere die ook geschikt is voor dolby 5.1

Deze heeft echter 6 cinch-uitgangen; dus moest ik aan de kabeltjes van de boxen 6 cinch-stekkers solderen.

Ik krijg geen geluid; hoe kan dit komen? Kan het dat de vorige dvd speler een ingebouwde versterker had?

Kan het dat ik de stekkers verkeerd heb aangesloten? Is er een gemakkelijke manier om dit te testen?

thanks and greets ;)

De cinch stekers zijn om een versterker op aan te sluiten, geen luidsprekers...

In het begin hebben we uit de kleine boxen geluid gehad, uit de woofer nooit; maar na het solderen niet meer. Kan het dan zijn dat de klemmen foutief gesoldeerd zijn?

Want zonder versterker zouden we dan toch een klein beetje geluid moeten kunnen krijgen?

Had de vorige dan een ingebouwde versterker?

Zijn er zo goedkope versterkers? Want die wat ik vind kosten allemaal een hoop geld.

greets

Want zonder versterker zouden we dan toch een klein beetje geluid moeten kunnen krijgen?

Nee, je hoort niets. Er zal bij die cinch bussen ook wel niet staan dat je er een speaker op aan kunt sluiten.
Je kunt op MP kijken naar een 5.1 A/V receiver. Meestal niet zo duur...

ik heb een 2de hands versterker gekocht voor 125 euro, bij een hifi zaak, dus met garantie.
maar op marktplaats is vast wel iets te vinden voor 100 euro of minder

dan een andere vraag; uit de speakers komen 2 kabeltjes; een + en een - natuurlijk. Mijn vader had deze gewoon in elkaar gedraaid; en dan samen aan de middelste connector van de cinch stekker vast gemaakt. En toe kregen we geluid (enkel uit de kleine speakers).

Toen ik dat zag vroeg ik me af hoe het kon. Maak je zo geen kortsluiting? Van de mannelijke cinch-stekker; wat is nu de + en wat is de - ???

thanks

Je maakt kortsluiting en je set is niet geschikt voor luidsprekers, doe dat dan ook niet.

Er is geen + of - , dat is alleen gemerkt om de fases tussen de speakers onderling gelijk te houden.