Hebben jullie dan echt geen respect voor de beginners onder ons:

http://www.circuitsonline.net/forum/view/79557

In mijn ogen was het gewoon wat grappen en grollen als je dat zelf anders ziet geef dan aan wat je erg vind. De grappen waren niet naar jouw persoonlijk toe gericht enkel op het onderdeel. Persoonlijk gerichte grappen zijn geen grappen maar is gewoon erg vervelend. Ik heb niet al je topics gelezen maar wat ik gelezen heb word er wel serieus beantwoord.

Sparky geeft overigens wel serieus antwoord op je vraag.

[Cross-topic]
Onderdelen waar je nu nog niets aan hebt of niet weet wat je er mee moet kan je vaak beter bewaren. Er zijn maar zeer weinig dingen uit sloop apparaten die nog geld waard zijn. Dan moet je toch meer aan exotische buizen denken of ander zeldzaam spul. Germanium transitoren hebben wel wat waarde.
[/Cross-topic]

Je moet zelf toegeven dat de vraag - zelfs voor een beginner - een beetje vreemd was.

Wat kan ik met een transistor ?

Tja .. wat niet ? en voor iemand die drie jaar geleden al kitjes aan het bouwen was en regelmatig op het forum te vinden is moet ondertussen toch wel weten wat een transistor kan, of daar in ieder geval met een beetje google werk achter zien te komen.

Als dat faalt zijn er in het schakelingen gedeelte van de site een hele stapel schema's die met 1 of meer transistors op te bouwen zijn.

Je hebt de reacties een beetje zelf gezocht vind ik.

De ene keer doe je alsof je een volkomen nitwit bent en de andere keer een prof. Je lijkt wel een beetje aan het trollen.

ik citeer uit je topics: "ik weet niet zoveel over tv, maar wel over elektronica."
Vervolgens geef je raad aan iemand met een probleem in een tv topic.
Dan kom je als veelweter over elektronica af met een oubollig transistortje ter waarde van enkele cent en vat het plan op om het ding te verkopen. Als het nu nog een hele doos vol geweest was..Geen wonder dat de lachspieren van sommige cynische leden geprikkeld worden.

Gezien je die discussie nooit kunt winnen zou ik eieren voor mijn geld kiezen, me een beetje gedeisd houden en zeker geen dergelijke topics opstarten. Gedraag je in detoekomst een beetje volwassener, niet als een verongelijkte puber, en het respect zal wel vanzelf komen.

Ben het eens met de 3 boven mij.

Bovendien zie ik ook geen tekenen van geen respect.
Er wordt alleen een suggestie gedaan van wat je ermee kunt, waardoor hij kapot gaat (maar dat heeft zelfs iemand zonder elektronica-ervaring door). Neemt niet weg dat dat wel het leukste is wat je er mee kunt doen, als je geen andere componenten hebt.