Ik heb een JVC KS-FX460R autoradio.
Hieraan heb ik een oude voeding van een digicorder gehangen. Deze geeft 12V/5A. Uit de digicorder heb ik de connector gehaald en het printplaatje waar dit opzat. Hier hangen dan verschillende gele en zwarte draden aan. Deze allemaal uitgemeten. Gele geven mooi 12(,3) volt, zwarte is mass.
wanneer ik nu mijn autoradio aansluit (12V aan 12V gele), (mass aan mass zwarte) en 12V onderbroken ook aan een 12V gele heb ik het volgende probleem:
de autoradio aan/uit schakelaar pinkt constant aan en uit. De radio is onmogelijk op te zetten en als ik de voeding bekijk (hier zit ook een lichtje op zodat je kan zien dat deze onder stroom staat) pinkt deze eveneens mee (niet aan en uit maar minder fel naar fel licht).
Als ik de voeding zonder iets aansluit blijft het lichtje wel mooi hetzelfde.
Iemand enig idee wat dit kan zijn... Ik snap niet goed wat er fout gaat daar ik alles toch correct aansloot? :s
Test de voeding eens met een halogeen lampje van 25 of 35w.
Als dat werkt denk ik dat je best een paar elco's in de voeding opneemt om de startpiek te onderdrukken.
ok, dat is latijn voor mij...
btw, een halogeenlampje, is dat geen wisselstroom? de voeding geeft 12V DC...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (58%)]
ik hing er een ledlampje aan en wanneer ik de 12V met één pin verbond en de mass met de andere pin, ging het lichtje in mijn adapter uit... de lamp zelf brandde niet...
dan is je adapter te licht
Geeft die voeding misschien 5VA uit ? of .5A ?
[Bericht gewijzigd door Sine op (49%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Is het niet toevallig een voeding met meerdere uitgangsspanningen?
Er is er dan maar 1 geregeld, en die moet altijd belast worden...
voeding geeft zeker 12V 5A...
komt uit in een 4-pin connector zoals hieronder te zien:
deze heb ik aangesloten op de female die op de digicorder zat, die op het printplaatje zit en die in verschillende gele en zwarte draden gaat (en in een orange welke ik niet snap)
Wanneer ik er een tester aan hing, gaf alles toch 12V dacht ik... al gaf het één keer ook niets wat ik niet meteen kon verklaren...
Hieronder foto van de digicorder, rechts bovenaan zit het printplaatje dat ik eruit haalde:
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
ging het lichtje in mijn adapter uit...
Als het een 5 Amp voeding is dan fikt de LED er zomaar uit.
Dus even goed op de voeding kijken ik vrees dat Sine het bij het rechte eind heeft.
Had de foto's nog niet gezien.
Heeft deze voeding ook niet een 5 Volt aansluiting voor de harddisk.
Gebruik je die niet per ongeluk.
[Bericht gewijzigd door pa3gws op (25%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kan zijn dat de oranje draad voor stand-by gebruik is en ergens mee moet worden doorverbonden.
(Anders staat de adapter in standby en levert maar heel weinig stroom voor energiebesparing)
ik heb even de voeding erbij gehaald, is van FSP Group Inc., model nr: fsp060-1ad101c
dc output: 12.0V 5.0A MAX (60W MAX)
ivm foutieve (vb. 5V gebruikt): ik heb elk kabeltje gebruikt gehad.
PS: ik hoef niet perse met de printplaat te werken, de connector afknippen is ook ok voor mij, maar dan heb ik ook daar hulp voor nodig van wat wat is 
nu volg ik niet meer, ik dien simpele concrete eventuele oplossingen te krijgen, anders gaat t te moeilijk worden voor een leek als ik 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (17%)]
pa3gws
Volg in de digicorder de draden van de harddisk eens, die komen denk ik direct bij de aansluiting van de voeding uit.
De gele draad van de harddisk is de +12Volt en zwart is de -.
En als het dan nog niet wil werken dan moet je eens een klein lampje op de 5Volt aansluiting erbij zetten.
maar ik vond nergens 5V... alles gaf 12 volgens mij... enige vreemde onbekende (die ook niets gaf) was de orange...
kan niet, ik heb enkel nog het printplaatje, de digicorder is niet in mijn bezit
edit: de draden zitten dan met één grote connector op de grote printplaat van de digicorder.. daarmee weet ik nog niet meer natuurlijk...
is er geen mogelijkheid om zonder de connector te werken en zonder printplaat? iemand een idee hoe de kabel er vanbinnen zou uitzien?
[Bericht gewijzigd door babbelut op (63%)]
pa3gws
Das jammer.
Maar de harddisk die in de digicorder zit werkt op zeker op 12 en 5 Volt.
Dus probeer het eens met een klein lampje (fietslampje bijvoorbeeld) tussen de oranje/rode draad en een zwarte.
En geel en zwart op de radio.
pa3gws
pa3gws
Een belasting mag van alles zijn wat een paar 100 mA trekt.
Dus een weerstand van bijvoorbeeld 25 of 50 Ohm, fietslampje of zo iets dergelijks.
Hou er wel rekening mee dat een weerstand behoorlijk heet kan worden.
Dus niet eventjes tussen de vingers houden en testen. 
net geprobeerd met een fan.
veranderd dus niks... die orange draad blijft voor mij een raadsel... als ik de radio afkoppel en de fan gewoon aan de 12V hang dan draait deze en ... draait ze niet... draait ze... draait ze niet, net even lang als het knipperen van de radio...
iemand nog advies?:s