autoradio aansluiten via netvoeding... lampje blijft knipperen

uitleg schakelende voeding:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voeding_(elektronica)#Schakelende_voeding

Voel je niet beledigd, want dat is niet mijn bedoeling, maar als je echt niet meer thuis bent in de basis van elektriciteit is het misschien niet zo'n goed idee om hier mee te gaan rotzooien.

Het is een beetje zoals een auto: alle soorten diesel = brandstof, maar alle brandstof is geen dieselsoort.
Jij probeert vermoedelijk een naft te laten bollen op diesel.

ik snap zelfs niet waarom een geschakelde niet zou werken... en ik voel me niet beledigd ;)

Zoals wikipedia zegt: een schakelende voeding geeft altijd storing mee. je autoradio is niet voorzien om met dit soort (storing gevende) voedingen te werken, en de reden is dat een autoradio zo goed als niet moet ontstoord worden (wordt normaal gesproken gevoed uit een accu).
Computers, bvb, zijn gemaakt om met een schakelende voeding te werken, en daarom zijn ze voorzien van een flinke ontstoring.

Zoals ik hier eerder al gezien heb, merkt iemand op dat je voeding de opstartstroom niet kan leveren.
Als jij plots 5,1 ampère vraagt van je voeding, ziet deze dat als een kortsluiting of overbelasting. De voeding gaat dan "door haar knieën" en start direkt weer op. Ze gaat onmiddellijk terug door de knieën, en start wéér direkt op. Vandaar knipperende verlichting.

Je gebruikt een voeding die absoluut ongeschikt is om je autoradio te voeden, dat is alles.

je zegt dat de computer geschikt is, maar de fan wou niet draaien... een gewoon héél simpele fan? :s

Op 9 december 2009 20:18:42 schreef Koert:
Die voeding is hoogstwaarschijnlijk een schakelende voeding.

Je kunt best een schakelende voeding gebruiken, misschien is het vloeken in de kerk, maar om autoradio's te testen gebruik ik altijd een oude AT-voeding. Te zeggen dat een autoradio een schone voeding nodig heeft omdat hij niet ontstoort is wat kort door de bocht, de dynamo en overige rommel is duidelijk aanwezig op de voedingslijn. Natuurlijk bevat een schakelende voeding wat snelle rommel op de lijn, maar in de praktijk heb ik daar geen last van gehad.

Maar los daarvan: wat ik aandraag in de link lijkt me gewoon een dikke trafo te hebben, zoals veel van die 13,8V blokken.

Op 9 december 2009 20:35:20 schreef babbelut:
je zegt dat de computer geschikt is, maar de fan wou niet draaien... een gewoon héél simpele fan? :s

Minimale belasting? Jij moet niet alles door elkaar willen doen.