Sony KDL-40WE5 synchronizatie kwijt met versterker

Ik heb pas een top model flatscreen gekocht en krijg het volgende probleem. Als ik het geluid van een tv uitzending of een muziek DVD over mijn versterker (ook van Sony)doe ben ik de synchronizatie kwijt.
Met mijn oude beeldbuis tv van Thomson kreeg ik dit probleem niet.

synchronizatie?
Welke synchronizatie? totaal niet duidelijk!

Als er iets mis is met een nieuw gekochte TV dan ga je terug naar de verkoper.

Ik denk dat de TS beeld/geluidsynchronizatie bedoelt ('lag' tussen beeld en geluid).

@TS: Hoe voer je het geluid toe aan de versterker? (analoog, digitaal, optisch?)
Over welke versterker (merk/model/type) hebben we het?
Ik weet dat Sony digitale AV-versterkers heeft waar er op het beeld nog bepaalde bewerkingen kunnen uitgevoerd/geconfigureerd worden (via interne beeldprocessors in de AV-versterker) waardoor er inderdaad een verschuiving tussen beeld/geluid kan voorkomen (i.i.g. volgens een collega die zulke Sony versterker gebruikt).

Nijhuis, je mag wat vriendelijker zijn met je antwoord, het komt nogal aggressief over. Ik dacht dat dit forum was om mekaar te helpen.

Bedankt Turbokeu, Ik heb het geluid analogue vanaf mijn UPC DVRbox via mijn Sony home cinema receiver model str-dg710 en het beeld via scart vanaf UPC DVRbox. Daar treedt een Lipsynch probleem op.
Ik heb verder gelezen dat je dit probleem kunt oplossen door het (analogue)geluid uit van de tv op rechtstreeks op je versterker te laten spelen.
Verder is er een sync instelling op mijn Sony dvd speler. Ik heb hem op 40ms gezet en dat werkt.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (62%)]

Ik denk dat je nijhuisr verkeerd begrijpt, hij vraagt (juist om jou te helpen) om duidelijkheid. Wat jij misschien niet weet is dat er bij synchronisatie door een technicus meestal aan verticale of horizontale synchronisatie wordt gedacht en niet aan het synchroon lopen van geluid (heet vaak gelijkloop of lipsync). Vandaar dus zijn vraag. Hoe zijn toon op het eerste gezicht ook is, als iemand jou probeert te helpen moet je zelf ook een beetje voorzichtig zijn met je woorden en niet meteen "terug" in de aanval gaan.

Op 18 december 2009 00:31:39 schreef rochejagu:
Nijhuis, je mag wat vriendelijker zijn met je antwoord, het komt nogal aggressief over. Ik dacht dat dit forum was om mekaar te helpen.

JIJ wilt een probleem oplossen, stel dan ook je vraag duidelijk. We kunnen niet in je hoofd kijken.

Als je zegt dat je hem pas gekocht hebt denk ik meteen aan garantie, meer kan ik erniet uithalen.

Nijhuisr sorry maar je komt nog steeds onvriedelijk over. Probeer dit jaar wat milder te zijn voor je medemens. Groet Rochejagu

Heb je mijn hint ook nog gelezen? Lijkt me ook voor jou een prima voornemen om de mensen die JOU proberen te helpen een klein beetje krediet te geven.

Iets van "sorry, ik was misschien ook wel een beetje onduidelijk", vraag ik nog niet eens van je... Ik zou het ook niet durven, want sorry in die betekenis bestaat niet meer of het uitspreken ervan wordt als extreem vernederend ervaren. De enige optie die de moderne mens zoals jij nog hebt is om terug in de aanval gaan als je denkt dat iemand het op jou begrepen heeft (waarom zou nijhuis?). De "sorry maar ik vind je nog steeds onvriendelijk" is NIET de soort sorry die ik bedoel.

Desondanks weet hij nu dat zijn toon voor misverstanden kan zorgen, nu bij jou nog dat inzicht... Verder ook alle andere goede wensen voor 2010!

Op 2 januari 2010 16:23:02 schreef rochejagu:
Nijhuisr sorry maar je komt nog steeds onvriedelijk over. Probeer dit jaar wat milder te zijn voor je medemens. Groet Rochejagu

En zorg zelf ook voor meer duidelijkheid: http://www.circuitsonline.net/forum/faq/1#startposts

Sorry zeggen mag best.

@rochejagu: Het is belangrijk dat je het geluid uitkoppelt vanaf de audio lijnuitgang van de tv (audio out) naar de versterker/receiver; dan moet
het geluid lipsynchtoon met het beeld zijn.
Doe je het vanaf bijv. de audio scartuitgang op de tv of vanaf een losse settopbox dan zal het geluid vóórlopen op het beeld.
Dit komt doordat het beeld diverse digitale bewerkingen ondergaat en daardoor vertraagd wordt .
Het audio signaal moet dus ook vertraagd worden zodat het lipsynchroon loopt met het beeld en dat wordt via de audioprocessor in de tv gedaan en dan is de audio lijn uitgang van de audioprocessor van de tv ook lipsynchroon. (evenals de luidsprekers en koptelefoonuitgang)
Behalve als je de audio scartuitgangen gebruikt, die worden namelijk afgetakt voordat het geluid de audioprocessor ingaat en krijg je dus niet de nodige vertraging en loopt het geluid vóór op het beeld.
Ik hoop dat het je nu duidelijk is want misschien klinkt het wat ingewikkeld voor je.
Groeten,
Mac.

Op 2 januari 2010 16:23:02 schreef rochejagu:
Nijhuisr sorry maar je komt nog steeds onvriedelijk over.

Dat is heel jammer, met het terug lezen van het topic heb ik nog steeds dezelfde mening. Leg je probleem goed uit, we kunnen je probleem niet gokken in een forum.

Probeer dit jaar wat milder te zijn voor je medemens. Groet Rochejagu

Ik ben heel mild voor de medemens die zijn best doet voor zijn problemen!

Als je een probleem hebt in welke vorm dan ook ga je eerst ZELF het probleem ten lijf. Dat kan prima met de middelen vandaag ten dag.

Als je er echt niet uitkomt dan kun je een forum ten rade vragen met antwoorden die jezelf hebt uitgezocht maar niet hebt gevonden.

Maar leg wel goed uit wat het probleem is EN wat je zelf al weet. ZO valt een forum niet in herhaling.

forums zijn openbaar dus moeten voor iedereen bergrijpbaar zijn, dus als dit niet begrijpbaar is voor iedereen dan ligt het alleen aan jezelf.

Mensen op een forum worden niet betaald, het is allemaal gratis! Dus ga geen dingen proberen te eisen die totaal niet terecht zijn.