Hoi,
ik heb een vraag over een aggregaat die niet gestabiliseerd is, waar mee ik een muziekinstallatie wil gaan voeden.
Uit ervaring weet ik, dat het aansluiten van een muziekinstallatie op een ongestabiliseerd aggregaat vragen is om problemen.
Door de zware bassen trekt de versterker hoge stromen en moet de aggregaat harder werken. Door dat de regeling van een aggregaat nog al traag is levert dit vervelende situaties op. Wel heb ik geleerd dat een flinke bouwlamp of verbruiker al veel succes oplever door dat de generator continu belast wordt en niet hele maal terug valt.
Nu is mijn vraag zijn er nog andere mogelijkheden of beveiligingen om de pieken en dalen te voorkomen en de frequentie te bewaken?
Of is een ongestabiliseerd aggregaat te stabiliseren door een schakeling of iets dergelijks?
Alvast bedankt
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
een ups erachter , deze vlakt ook af bij pieken en dalen , en de agregaat eerst laten warmlopen scheelt ook veel ,net als bij een auto . en een bouwlamp erop scheelt ook wel of een kleine kachel die is ohms met inschakelen .
Kevinoud
Een zak tuinaarde opescheuren
ik zou inderdaad voor een ups gaan (wel de betere die altijd via de accu's werken)
Als het alles behalve efficient hoeft te zijn dan kan je er een zware last aan gooien die zorgt dat de motor goed warm is en al belast wordt naar een leuk toerental.
Ik ben ook wel benieuwd naar het vermogen van je muziekinstallatie.
(aangezien het binnenkort weer carnaval is?:P)