Hallo, ik ben nieuw en heb gelijk een vraagje.
Ik heb een Sony versterker, de TA-F570ES, een Sony video-recorder, de SLV-815 en een beamer, de Philips LbClever LC 3631.
Beeld krijg ik wel, maar geen geluid. Kan dit iets te maken hebben met de sterkte van het audio-signaal "out" van de video-recorder naar de "aux" van de versterker of vice versa ? Moet er een "kastje" tussen om dit signaal te veranderen ?
Graag jullie deskundigheid, ik ben verder een leek.
met vriendelijke groet,
John.
ps. ik heb geen tv
Dat zou gewoon moeten werken. Controleer de diverse instellingen en test met een CD speler (danwel een natte vinger
en/of een setje PC speakers oid aan welke kant het probleem zit.
Ik heb me al een gans lopen zoeken, terwijl er een MUTE knopje ingedrukt was, verkeerde input selectie kiezen is ook een handige 
Goede morgen !
Bedankt voor jullie antwoorden en suggesties.
Ik heb natuurlijk al de in en uitgangen getest met andere apparatuur, zoals cd-speler, tuner en tape-decks en zelfs een pick-up. Alle in en uitgangen werken naar behoren. Ik heb ook een andere video-recorder geprobeerd, maar die geeft ook alleen maar beeld en geen geluid.
Graag nog meer adviezen.
met vriendelijke groet,
John
Als je dit alles geprobeerd hebt blijft er aleen de kabel van je vcr over naar de versterker,die kan ook defekt zijn ,dus probeer eens de kabels los te kopelen van de vcr en er met de vinger tegen aan te houden "1voor1"(volume open draaien tot ca. de helft)je moet dan een brom horen als de kabel goed is op bijde kanalen,zo niet dan is de kabel defekt,indien wel een brom tehoren is dan staat er of geen geluid op de band,of staat niet goed ingesteld.De audio out is allemaal het zelfde analoge signaal L & R dus hoeft er niets tussen,behalve een goede kabel.
Alweer bedankt voor het meedenken !
Maar nee, dit heb ik natuurlijk ook al geprobeerd: kabeltjes zijn goed.
Kan het zijn, dat het "totale" video-out signaal niet "gesplit" mag worden ?
Normaal gesproken lopen er bijv. scart, scart-gesplit naar video S-VHS met audio links en rechts, etc. naar bijvoorbeeld televisie of beamer, al waar het signaal dan eventueel terug gekoppeld wordt naar een versterker.
Vandaar mijn vraag of een audiofiele versterker wel rechtstreeks met dit signaal om kan gaan.
Toch een "kastje", als ie al bestaat...
Of...nog iets anders ?
met vriendelijke groet,
John
hallo allemaal,
...een weekje nu aan het proberen, maar nog steeds niet gelukt...
Zijn er nog mensen die nog tips hebben ? Graag !
mvrgr,
John
de versterker kan wel met het signaal omgaan van de video recorder.
Je hebt geprobeerd of de aux-ingang van de versterker goed werkt? Dus met een cd-speler of mp3 of iets eraan dan krijg je goed geluid?
En hoe heb je de videorecorder verder aangesloten? Beeld werkt, dus daar hoef je niets meer aan te doen. Maar geluid doet het niet?
Hoe kom je aan het geluidsignaal? Via een aparte line-out of via de scart, en dan met zo'n verloopstekker. (dus van scart naar 3xcinch)
En werkt dit ook met een andere versterker?
En er zal waarschijnlijk een 'gewone' audiokabel tussen zitten? dus van 2xcinch tot 2xcinch? Doet deze het goed? Probeer hem eens ergens anders, of vervang hem eens door eentje die 't goed doet.
Dan zou het moeten werken
Hallo twente,
Bedankt voor je suggesties !
Ik kan alleen maar zeggen dat ik dat allemaal heb uitgeprobeerd, zonder succes.
Over ongeveer 2 weken ga ik naar een goede vriend, (mét tv -:)) én de nodige kennis.
Gaan we weer verder uitproberen.
Ik zal de uitkomst mede delen.
trust,
John
Succes ermee, maar ik zie nog niet in waarom je er een tv voor nodig hebt.
Ikzelf heb zo'n soort opstelling al diverse keren gebruikt, en het werkt super.
Het geluid signaal hoeft namelijk niet naar de beamer, maar van de video rechtstreeks naar de versterker, en dan de boxen natuurlijk.
Waarschijnlijk zal het iets heel simpels zijn, waar jezelf overeenkijkt, overkomt iedereen wel, als je er te lang mee bezig bent.