Goedendag,

Google hielp mij niet, ik kan denk ik niet zo goed om gaan met google :P

Wie helpt mij? Mijn zus krijgt binnekort een kleine en ik zou graag een babyfoon willen maken. Heeft iemand een schakeling hiervan?

Alvast dank.

Vriendelijke groet,
Jeroen

Dat mag je niet legaal en is ook nog niet eens eenvoudig. Toch niet als het draadloos moet zijn.

Hoeveel dagen wil je erin steken? Is echt niet iets dat je op een avondje klaart.

Daarenboven kosten die dingen gekocht legaal kant en klaar zo goed als niks, dus indien je heel erg gemotiveerd bent en het doet om iets te leren (dus niet om het sneller of goedkoper te doen) is het in principe mogelijk.

Maar in 99.99% van de gevallen: forget it.

Ik heb er voor kennissen een gekocht, met pan-tilt camera en IR, monitor in de ontvanger (ter grootte van een flinke GSM) voor dik 100 euro. Dat doe je zelf niet na.

Het hoeft geen topkwaliteit te worden, als ik haar maar kan horen, dat is het enige vereiste. Zou een FM-Bug niks zijn ? Welke band daarvan is wel legaal en weet iemand hier dan een schakeling toevallig van. Project mag dagen tot 1 week duren, tijd zat lijkt mij want ik heb vrij van alles, dus dat komt mooi uit.

Er is inderdaad geen enkele economische reden om een babyfoon zelf te willen maken. Er kunnen wel emotionele of sentimentele redenen zijn. Maar dan loop je tegen de wet aan die het alleen mensen toestaat om zelf een zender te maken in bepaalde frekwentiegebieden indien je d.m.v. een examen bewezen hebt kennis van zaken te bezitten (zendamateur licentie).

En stel dat je dat dan gehaald hebt, mag je de legaal zelfgebouwde zender weer niet gebruiken als babyfoon....

Ik weet eigenlijk niet precies in hoeverre het gebruik van een 434MHz audio zend + ontvang moduultjes illegaal is, maar dat zou je kunnen overwegen.

Normaal zou ik zeggen: maak gewoon een bug. Maar aan de andere kant, als dat ding avond aan avond gebruikt gaat worden de komende 2 jaar, en hij stoort bij de buurman dan is hij toch niet blij, en als je zus een boete krijgt is ze ook niet blij.

Weten we al waarom het beslist draadloos moet zijn?

Met een draadje kun je een goede afluisteraar wèl makkelijk zelf bouwen. Je kunt er dan ook makkelijk mee heen en weer spreken, als je dat zou willen.

Tegenwoordig moet alles toch draadloos, wel zo mooi. Als het kan, dan vind ik dat wel een vereiste, en het kan. Is de FM-Bug geen optie?

Bedankt voor zover.

FM-bug is geen optie, ten eerste verloopt die constant.
Ten tweede zit je dan op een frequentie die bestemd is voor andere legale gebruikers. Ook heb je kans dat een vrije frequentie ingepikt wordt door de lokale piraat.