Mijn tv is er mee gestopt.
Hij doet helemaal niks meer.
Ook de stand by lampjes doen het niet meer.
Ik ben al aan het meten geweest en er komt wel spanning op de print. En ik heb ook de travo's opnieuw gesoldeerd en andere componenten die warm worden.
Wie o wie weet wat het kan zijn

Waarschijnlijk doet de schakelende voeding het niet meer. Op de dikke elco staat wel 300+ volt, maar uit de schakeling zelf komt niets. Dit kan vanwege een defect hieraan of een sluiting/overbelasting achter deze voeding.
Soms knalt bijv. de lijneindtrap tor er spontaan uit waardoor de voeding ook afslaat.
Suc6!

Wie o wie weet wat het kan zijn

wij zijn geen helderzienden

Je hoort wel heel even een hoge pieptoon.
Ik denk zelf dat dat de condensator is die wordt opgeladen.

dat is volgens mij de hoogspanning die even aangaat.volgens mij is de voeding overbelast, hij slaat bij te veel stroom uit. dat kan komen door een kortsluiting en dergelijke

meeste wat bij tv's kapot gaat is de flyback travo en de eindtrap daar van

Op 27 januari 2004 15:55:23 schreef Arie de W:
Je hoort wel heel even een hoge pieptoon.
Ik denk zelf dat dat de condensator is die wordt opgeladen.

ik denk eerder een condensator die lek is....

ps. kijk je wel uit.... tv's zijn levensgevaarlijke dingen aan de binnenkant... iets verkeerd aanraken kan dodelijk zijn... beter is het om je tv naar een deskundige te brengen

Op 27 januari 2004 16:35:50 schreef Jeroen Boere:

[...]
ps. kijk je wel uit.... tv's zijn levensgevaarlijke dingen aan de binnenkant... iets verkeerd aanraken kan dodelijk zijn... beter is het om je tv naar een deskundige te brengen

Als je maar goed ontlaad, kan er niet zoveel gebeuren. Ik zou alle elco's in de voeding controleren, en evt. de IC's vervangen

Ik zou transistor vlak bij de transfo effe meten, probleem bij JVC is vaak ook dat de eprom stuk is waardoor de voeding niet inschakeld maar die is enkel te verv. door een originele (voorgeprogrameerd) van JVC dus best is dat toestel terug naar dealer gaat vrees ik!

Op 27 januari 2004 16:29:37 schreef ledfreak:
meeste wat bij tv's kapot gaat is de flyback travo en de eindtrap daar van

Voor de goede orde!
We zijn hier toch wel bezig met het (ver)bouwen van electronica?
Een "travo" hoort bij het verbouwen van mensen (man naar vrouw eao).:-)
Ik denk dat er een trafo bedoelt wordt.

tja spelling is wel vaker een probleem op dit forum......

Zo ik had eindelijk onderdeel binnen dus vandaar dat ik nu pas weer reageer.
Ik had er vanochtend een nieuwe transistor in gezet (die vlakbij de lijntrafo zit) Nu ging de televisie weer aan. Teminste ik had geluid maar nog geen beeld. En na een minuut ging de tv weer uit. Transistor eruit (bleek weer kapot te zijn)en weer een nieuwe erin gesoldeerd en weer het zelfde verhaal als hiervoor.(wel geluid geen beeld en na een minuut uit). De collector van de transistor gaat naar de lijntrafo. Kan ik er dan vanuit gaan dat de lijntrafo stuk is ???

meet eens wat die trafo geeft? en of er wellicht spikes inzitten

Dat gaat niet want ik heb nu geen transistors meer.
Kan je die lijntrafo gewoon doormeten??

waarom niet?
een trafo = een trafo en die heeft altijd een uitgansspanning als er een ingangs spanning op staat. Als de trafo goed is, moet het aan de emitter zijde een kortsluiting zitten of is de stuurstroom/spanning te hoog

LET WEL, DIT KAN HOOGSPANNING ZIJN. WEES AUB VOORZICHTIG(volges mij was de lijntrafo nl. de hoogspannings trafo, maar kan ernaast zitten, ben nl. niet zo thuis in benamingen en ook niet in TV's gelukkig wel in transistoren)

[Bericht gewijzigd door High met Henk op ]

Lijntrafo is de hoogspannings trafo. Maar het probleem is dat ik geen spanning op de trafo kan zetten omdat elke keer die transistor kapot gaat. En om er nu een stuk of 10 van die transistors er doorheen te jagen vind ik een beetje zonde.

owh, hij zit aan de primaier zijde, d8 secundair,
tja. dan lijkt het me vrij zimpel:

kapotte lijntrafo.

je hebt geen beeld --> elektronenkanon wordt dus niet geactiverd.

je transistor van de primaire wikkeling vliegt eruit : kortsluiting in (waarschijnlijk primaire) spoel

vond ik ook: te hoge stroom door de tor en door ander weerstandverhoudingen nu ook hogere spanning over tor, zal zijn vermogen niet kwijt gekund hebben

Je lijneindtrap is kapot. Als de Bu van de hoogspanning terug kapot gaat is die dan gloeiend heet? Kijk dan naar de sturing. Daar is vast wat mee mis. Wordt hij niet heet, maar begeeft het plots? Kijk naar slechte contacten ronde transfo. Knetst de transfo niet als de BU kapot gaat? Zo ja transfo-isolatie kapot. Komt er een normale puls op de collector van de Bu? Dit zegt ook veel over de fout.

Controleer ook de 1Kv condensator die bij de bu (tor)zit.