TDA7385: 4 x 37 W quad bridge car radio amplifier
ik heb de TDA7385 van mijn autoradio vervangen, nu is er helaas iets mis gegaan waardoor de lak van de print even in brand heeft gestaan bij het aansluiten. Dit was wel weer te herstellen.
Gisteravond kwam er even geluid uit de radio, toen ik hem harde wou zetten ging de radio in de beveiliging en wou er niet meer uit.
Vanochtend kwam er wel geluid uit de radio, gevolgd door een hoge kraak/piep toon. Daarna was het stil en is er geen geluid uit gekomen.
Zou dit het einde zijn van de nieuw TDA7385? De radio functioneert verder wel goed heb alleen geen geluid. De TDA zit ook goed aangesloten, heb alle printbanen even door gemeten
Update:
vanmiddag ging de radio aan, naar de eerste keer in de beveiliging te gaan ging hij hier wel uit en bleef het doen.
nu het volgende, er komt een kraaktoon doorheen, net of je constante stroom op de speaker zet. wanneer ik met de fader helemaal naar front ga is het bijna weg en naar rear wordt het steeds erger.. als de IC warmer is wordt het kraken ook erger.
[Bericht gewijzigd door niekvv op (21%)]
Op 25 februari 2010 12:11:14 schreef niekvv:
nu is er helaas iets mis gegaan waardoor de lak van de print even in brand heeft gestaan bij het aansluiten.
En wat bedoel je hiermee? Is dat tijdens het solderen gebeurt of daarna bij het testen.