Hi mensen,

Ik heb hier een DV-17 van marantz die geen DVDs meer speelt.
De audio CDs worden prima weer gegeven maar met een DVD wordt de DVD herkent als DVD in het display maar de lade gaat na 2 keer spinnen open.

Nu is deze als eens weg gebracht met de mededeling "defecte DVD spindle motor". Maar dit is dezelfde motor als CD weergave.

Nu valt mij op de het 3,3 VDC spannings IC is door gesoldeert maar deze werkt. Het 5VDC spannings IC werkt ook maar wordt niet warm, de andere twee (dezelfde koelblokjes) wel handwarm.

Zou er iets mis zijn met deze spannings tak? Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Ik zoek een schema omdat het een DZ print is waar ik niet uitkom.

Als iemand een iedee heeft hoor ik het graag.

Niemand ervaring met CD/DCD spelers of een schema van de Marantz?

9 van de 10 keer kom je toch op de laserunit uit.
Gebeurt bij JVC dvd spelers ook veel, leest geen dvd maar wel cd, of andersom!

Tja, dan zal ik dus een nieuwe laser moeten hebben. Maar ook het manual voor de afstel procedure, die heb je wel nodig lijkt me.

Het CD afspeel deel werkt prima, CD speelt zeer stabiel af ook als je erop tikt. Is de laser dan niet nog prima?

Ik heb ervaring met CD laser afregeling maar alleen met een manual, zomaar zitten draaien aan pots in nog nooit een oplossing geweest.

Ik vind het zeer raar dat van 3 dezelfde koelblokjes er 1 koud blijft. Is de 5 VDC van de desbetreffende spannings regulator niet bedoelt voor de DVD verwerking?

Ik heb dus helaas geen schema, het IC geeft wel de 5VDC af.

Op 8 maart 2010 00:54:09 schreef nijhuisr:
Tja, dan zal ik dus een nieuwe laser moeten hebben. Maar ook het manual voor de afstel procedure, die heb je wel nodig lijkt me.

Het CD afspeel deel werkt prima, CD speelt zeer stabiel af ook als je erop tikt. Is de laser dan niet nog prima?

Die laser is nog goed, maar de DVD laser is niet 100%. Werkt nog wel een beetje want de DVD wordt eerst wel herkend. Dat is van korte duur heb ik gemerkt.

Maar het is 1 laser blokje voor CD en DVD, dus als de DVD laser in dit blokje slap is dan moet ik het toch echt vervangen of afstellen.

Zonder manual gaat het niet lukken denk ik.

Nu ik het plaatje in ASWO eens bekijk van de laserunit, lijkt ie ook als twee druppels water op de laserunit van JVC waar ik het al eerder over had, heeft ook zo'n schakelaarje op de laser zitten.

Dit soort laserunits is meestal "plug and play" (of "plug and pray")
Heb dvd lasers nog nooit hoeven afregelen.

Is helaas wel een dure laser, losse laser kost al 90ex. gehele loopwerk 135 ex. (bij aswo)
Zou een VXX2606 laser moeten zijn volgens ASWO

IR laser voor cd werkt dus nog wel, dvd gebruikt een rode laser, hierin zit dus jouw probleem.

Enige wat je nog kan proberen is om de stroom door de dvd laser iets te verhogen, is een van de potmeters op de laser zelf, als weet ik niet welke voor cd en welke voor dvd is.

He bedankt!

Ik ga Pioneer bellen omdat het een Pioneer CD/DVD optical blokje schijnt te zijn.

Bedankt iedereen tot zover.

Hi,

Ik heb hem nog niet gedownload omdat ik een slechte verbinding heb thuis. De link die je gegeven hebt werkt niet meer?

Zou je hem nog even terug kunnen zetten?

Voor S.Oldeerbout het verzoek eventuele documentatie op www.eserviceinfo.com te plaatsen. Daar blijven links "eeuwig" werken en hebben bovendien anderen er nog eens wat aan.