Hej,
ik heb een al wat oude versterker gekregen maar ik kan er op internet nauwelijk nog gegevens over vinden.
het enigste wat ik kon vinden was:
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=nl&ie=UTF-8&sl=s…
oftwel het gaat over een JVC AX-411 die volgens de site hierboven 2x 80W kan leveren, nu wil ik hier de volgende boxen bij kopen maar ik weet niet of dat zomaar kan.
http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=178.500
2x de 400W versie.
mijn vraag is dus: kan ik deze boxen op deze versterker aansluiten zonder 1 van beide te slopen wanneer ik de muziek toch behoorlijk hard ga zetten?
thx,
Birkboy
Anoniem
Wat denk je zelf? zolang het geluid goed klinkt en je niet doof wordt van de herrie zul je niet gauw iets slopen, dus deze boxen kunnen best op de versterker.
Je moet wel bedenken dat het geen huiskamer boxen zijn maar meer voor feestjes enzo.
Gr. Hans.
hej, bedankt voor de reactie.
ja ik wilde graag weten wanneer ik precies die boxen of die versterker aan het overbelasten ben omdat ik van te voren al meerdere boxen opgeblazen heb en dat niet graag nog een keer wil doen
maar ik neem aan dat deze wel een stuk sterker zijn als degene die ik al gesloopt heb ( iets van 80W
)
maar kan ik met die 400W nu niet mijn versterker slopen?
en je zij dat ze niet voor in de huiskamer waren, nu gebruik ik ze wel in een vrij grote ruimte maar bij een `normaal`volume maakt dat dan toch niets uit?
r3dnax
Nieuwe website: http://members.home.nl/xanderhuisman/Sites/Xander/home.html
Je versterker zul je waarschijnlijk niet slopen, er kan namelijk niet meer gevraagd worden van de boxen, dan er gegeven wordt door de versterker.
Maar te hard is nooit goed, zelfs al hoort het bij elkaar.
[Bericht gewijzigd door r3dnax op (18%)]
Dus het moet al heel gek gaan als ik die boxen van MAX 400W met die versterker van MAX 40W rms aanstuur? ik kan dus zonder problemen de bass flink laten klinken, of moet ik toch nog ergens rekening mee houden naast de buren ?:P
Max vermogen zegt weinig of het continue vermogen.
Het enige wat jou kan overkomen is dat je de versterker te hard zet en de versterker of luidspreker kapot maakt, maar dat hoor je echt wel. Zo niet dan betaal je leergeld.
@r3dnax: Je kan een te lichte versterker zeker wel kapot maken, die zijn er niet op gebouwd om continue voluit te gaan.
Voor alles geldt: Gezond verstand en oren gebruiken.
hy ,ik weet niet wat voor een boxen je gehad hebt die je opgeblazen hebt,maar de meeste "hifi" boxen gaan kapot door vervorming,of dat en door een defekte versterker eindtrap er gelijkspanning op de speaker uitgang komt te staan,en daar is ook een profesioneele speaker niet tegen bestand.Dus zorg dat je een versterker hebt die beveiligt is.PA speakers hebben meestal een hoger rendement als een HIFI,dus meer vollume met minder vermogen,LET WEL,PA Speakers hebben een zeer hoge geluids druk vaak meer dan 120db op 1m dus dit kan onherstelbare gehoor schade opleveren.overigens kinkt het vaak niet mooi,maar ze kosten dan naar verhouding ook minder dan een goede HIFI speaker.Als de de speaker aan het max vermogen komt wat hij kan hebben,dus maximale uitslag van de conus gaat deze kraken/klapperen,dus op een gegeven moment knalt hij er uit als het te gek wordt.Die JVC zal weinig probemen geven ,zorg wel voor voldoende ventilatie zo dat de versterker niet te heet wordt.
nou die boxen die ik had waren alles behalve proffesioneel, ik ben ook geen DJ maar omdat ik nogal van wat goed geluid hou wilde ik wat meer zekerheid en ben ik naar deze boxen gaan zoeken. de boxen die ik heb opgeblazen waren van die standaard boxen die je bij een gewone simpele radio krijgt en die kunnen niet tegen een versterker met daarvoor een mengpaneel die beide nogal wat bas doorgeven dacht ik zo 
ik heb ook idd al met een andere box wat gekraak gehoord en die toen ook gelijk tijdelijk niet gebruikt, maar als dat van korte duur is is de schade dan al definitief?
ja en of mijn versterker beveiligt is weet ik niet maar ik kan er toch wel op vertrouwen dat die niet zomaar stuk gaat? en mss is het wel intresant om met een geluidsmeter te kijken tot welk volume het nog veilig is voor mij oren:P thx voor de tip!