ik wil van een cd-rom speler een cd speler maken maar hij doet het niet alles die het maar er komt geen geluid uit hij wil niet gaan draaien ofzo
Hij zal ook niet zomaar gaan draaien.
Heb je de juiste spanningen goed aangesloten? Op play gedrukt? Geluid harder?
En vertel ook even wat je al gedaan hebt.
Leime
Op 11 maart 2010 19:11:39 schreef leime:
Hij zal ook niet zomaar gaan draaien.
Hij zal bij het inladen altijd even draaien 
ik heb hem met een accu van 12 volt en 1.2 ampere aangesloten en voor die 5 volt heb ik een usb kabel gebruikt. eerst had ik een dvd- rom speler en toen deed alles het wel maar die speelt geen cd's af en daar hoor ik ook dat de cd draait en bij de cd- rom speler hoor ik heb heel kort draaien en verder draait die het niet.
Sommige cd-roms hebben een play/pause toets, die zijn daar het gemakkelijkste voor. Tegenwoordig staat er gewoonlijk enkel nog maar een eject toets. Misschien even zoeken naar een speler met een play toets.
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Een DVD-rom drive speelt gewoon Cd's af hoor maar ik denk dat jij in dit geval beter een CD-rom met een play/pause knopje kan nemmen.
Ps. mail ontvangen??
Ps2 als je even mailt heb ik anders nog wel zoon drive met play knopje voor je. Mag je tegen verzendkosten hebben.
Je kunt er bijna zeker van zijn dat je usb niet voldoende stroom kan leveren. Je kunt beter een oude AT voeding pakken en daar je cd-rom op aansluiten. heb je ook meteen de juiste connector
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
usb levert maar 100ma of iets meer . als ik mijn gsm aan de toetsenbord usbhub hang dan krijg ik de melding dat er niet genoeg power is om de gsm op te laden , en dat werkt wel direct op de pc .
een oude cdrom trekt bij 5v 1 amp en bij 12v ong 0,8 amp .een cd branden met een oude 200w voeding op een pIII deed nog weleens de voeding uitvallen door de piekstroom .
ik heb een cd- rom speler met een play /skip knopje en 1 om harder te zetten en 1 om zachter te zetten en op de cd- rom speler te openen. dus kan ik het beste een computer voeding gebruiken?
Op 12 maart 2010 15:48:23 schreef tinus016:
Een DVD-rom drive speelt gewoon Cd's af hoor maar ik denk dat jij in dit geval beter een CD-rom met een play/pause knopje kan nemmen.Ps. mail ontvangen??
Ps2 als je even mailt heb ik anders nog wel zoon drive met play knopje voor je. Mag je tegen verzendkosten hebben.
ik heb je mail ontvangen en bedankt daar voor mar daar had ik niks aan de dvd- rom speler speelde geen cd's af en ik een cd- rom speler met een play/pause knopje
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (59%)]
Zo moeilijk is dat toch niet?
Mij is het ook gelukt...
4 trafo's, 1 CD-rom speler, Crystal CS4397 D/A converter, 2 russische buizen, een paar honderd uur werk, en 12 kilo netto...
Zie ook:
http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=7555
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=7926
wat moet dit worden? ik wil gewoon een cd -speler maken daar heb ik allen toch 12volt +1.2 ampere en 5 volt en 1.5 ampere en dan doet die het toch. ik vind op de foto dat project professioneel gemaakt zelf of een oude computer behuizing of bestond die behuizing al.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (48%)]