Versterker 20W van "Schakelingen" pagina maken

Hallo,

Ik zou graag de versterker van 20w van de schakelingen pagina willen maken, alleen zie ik (als noob) door de bomen het bos niet meer.

ik heb dus weerstanden (R) nodig en condensatoren (C) , het probleem is hierin alleen, welke soort???????? (wil wel goede) er zijn zoveel verschillende types bij bv conrad waar door ik het spoor bijster ben geraakt.

Tevens een print laten maken of etsen is voor mij een "no no" waarop zetten jullie alles vast en hoe verbinden jullie dit?

Alvast bedankt voor de hulp

gr.

Jeroen

Bouwen op experimenteerprint.
http://welther.nl/hugo/CO%20artikelen/Gainclone/Stereo.JPG
Dit is een voorbeeld met een ander type IC.

Weerstanden 1/4W types, metaalfilm is prima bruikbaar.
Elco's 63V radiaal (C2, C3, C4 en C6)
Overige condensatoren MKM of MKT 63V.

Componenten onderling verbinden met draad
http://welther.nl/hugo/CO%20artikelen/Gainclone/Onderkant%20Gainclone%20Versterker.JPG
Let op maak wel een ster-GND.

Merci, dit is nou echt een super antwoordt.

Helemaal compleet, superbedankt hiervoor.

Alleen een vraagje nog, ster-gnd = alle gnd naar een punt toe lussen en aansluiten op de - van de voeding, correct me if im wrong.

gr.

Jeroen

ster-GND is inderdaad zoveel mogelijk alle GND punten afzonderlijk naar één punt en dat aan aan de gnd (nul) van de voeding.

De zwarte bedrading in mijn laatste foto is daar een voorbeeld van.
Zet C5 direct over de pinnen 5 en 3 van het IC, zoals de condensator onderop de print in mijn voorbeeld.

Geweldig, wordt me nu allemaal duidelijk,

Ben ik trouwens genoodzaakt de 63v condensatoren te gebruiken of mag 50v ook (heb een geweldige set aanbieding gezien op ebay)

en zou ik voor de 22kOhm ook een andere waarde kunnen nemen bv 20kohm of 27kOhm? (dit ook ivm een geweldige set aanbieding op ebay, youve got to love ebay!)

kan daar voor weinig geld even wat mooie setjes afsnoepen leuk om mee te starten vandaar.

ik hoor het graag van je.

gr.

Jeroen

Men heeft natuurlijk niet voor niets de waarde van die weerstanden berekend op 22k. Nu zal het met 20k of 27k niet geijk omvallen.

50V C's vind ik zeer aan de krappe kant met een voedingsspanning van 48V.

Jeps, qua de 50v heb je een punt inderdaad....
hmmz, anders mischien toch maar eens beginnen met de 10Watt
om te proberen, wat vindt je trouwens van die breadboards om mee te beginnen is solderless toch?

gr.

Jeroen