Hallo,
Wie kan mij helpen aan het volgende:
Ik ben op zoek naar een aansturing om een pen in een gat te plaatsen dmv motor of een relais .
Deze centreerpen zou het uitrichten van een draaiend onderdeel moeten verzorgen en tevens een locking van het bewegend onderdeel maken.
Om het bewegend onderdeel weer te kunnen draaien of verplaatsen moet de pin weer naar achter schieten en het onderdeel vrijgeven voor verplaatsing.
Wie heeft hiervoor ideeen of bestaat hiervoor een elketronisch onderdeel voor.
m.v.g.
Hans
ivar92
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren... © grolsch
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
Er hoeven niet zoveel krachten tegen gehouden worden.
Het is de bedoeling dat het draaiend onderdeel vast gemonteerd wordt zodat het aleen kan draaien. Denk aan een draaibrug.
op het moment dat de zegmaar brug in de juiste positie geplaatst is zorgt de centreer pen voor de laatste uitrichting.
De pen wordt in een blokje ijzer met daarin een gat gedrukt.
Volgens mij hoeft hierbij niet zoveel kracht geleverd te worden.
Het bewegend onderdeel is maar 250mm lang.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (5%)]
Helaas na het lezen van de specs is dit toch niet wat ik zoek want volgens mij trekt dit ijzer aan.
Ik zoek eerder iets wat duwt of trekt zonder dat ander ijzeren onderdelen kunnen worden aangetrokken.
Een relais wat heen en weer beweegt of iets dergelijk.
Weet iemand een oplossing?
m.v.g.
Hans
servo ? die kan trekken en/of duwen
liniaire stappenmotor.Ik heb ze liggen, mag je proberen , maar je profiel is niet ingevuld dus ik weet niet waar je ergens in nederland zit.
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (49%)]
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
wat ik zo begrijp, is dat je een vergrendeling zoekt voor een (model?) brug?
Het is een mogelijkheid om de solenoid constant aan te laten, zodat hij altijd naar binnen is, als je de stroom eraf haalt, gaat de pin naar buiten, en blokkeert de brug.
Helaas verbruik je dan wel onnodig stroom.
Een luchtcilinder misschien ?? Je moet dan wel over perslucht beschikken.
Of een liniaire actuator: http://www.srbymichael.com/products/actuators/images/b_50lb-actuator.j…
Hallo,
Solenoid is waarchijnlijk de oplossing.
De pen hoeft pas naar achteren als de brug draait.
Ik ga dit eerst een uitwerken.
m.v.g.
Hans