Forum leden,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Velleman CARSFM2 MP3 speler voor in de auto. Dit omdat mijn nieuwe (tweedehands) auto geen mogelijkheid heeft om mijn oude radio inclusief mp3 speler in te bouwen.
Voor diegene die dit apparaat niet kennen: de CARSFM2 is een mp3 speler (USB en/of SD-kaart) met ingebouwde stereo FM zender die afgestemd wordt op een vrij kanaal op de radio. Je stemt vervolgens de radio af op die frequentie die op het display aangegeven wordt.
Linkje naar produkt: http://www.velleman.eu/distributor/products/view/?id=380878
Op zich werkt deze mp3 speler goed en ben er tevreden over, echter soms komt er toch nog wat ruis en "licht signaal" van een radiozender door, welk door de dak-antenne opgepikt wordt.
Nu had ik gedacht om de kabel van de dak-antenne zo kort mogelijk bij de radio te onderbreken om zo weinig mogelijk signaal op de radio binnen te krijgen en middels een wisselcontact een "antenne draadje" bij de CARSFM2 te monteren.
Heeft hier iemand ervaring mee en zou deze oplossing werkelijk doel hebben ?
ivar92
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren... © grolsch
@ Ivar92 Ik kan de antenne niet inschuiven; dak-antenne.
@ Henry S Ok, begrijp ik van het relais. Misschien is mijn vraag niet geheel duidelijk geweest; Zou dit een oplossing kunnen zijn voor het probleem ?
Ik zou het natuurlijk kunnen proberen; maar om het halve dashboard uit mekaar te halen om er achter te komen dat het toch geen nut heeft is zonde van de tijd en de moeite.
antenne na de fm bug doorknippen of losmaken van een stekker.
( ieder normaal mens snapt toch wel de consequenties van doorknippen he??)