Hallo,

Ik ben nu een tijdje bezig met het bouwen van een labvoeding en ben nu bij de uitlezing aangekomen. Dit wou ik eerst doen met twee draadspoelmeters maar omdat ik wat ruimte tekort kom ben ik van plan om het met een PIC te doen. Dus nu heb ik geprobeerd om hiervoor een schema te maken maar ik weet niet of het helemaal goed is. Dus was mijn vraag of iemand mij zou kunnen vertellen of dit zo werkt of dat er nog dingen aan veranderd moeten worden. Want kan ik bijvoorbeeld de ground van de twee voedingen aan elkaar doen en dan nog zonder kortsluiting met de LT6100 het spanningsverval over de shunt meten?

http://lh6.ggpht.com/_9XIEEnS5wz4/S7dhIU5BhSI/AAAAAAAAAS4/FIfsWTqwHvs/…

De shunt weerstand zit al op het voedingsprintje tussen de plus en de load. Verder voed ik de V/A meter met een lossen transformator. Dus is het schema dan zo een beetje goed of kan ik beter de shunt weerstand tussen de min en de load plaatsten en dan gewoon met een opamp werken?

Mvg,

Is het niet een beetje overkill om zelf een paneelmeter te bouwen? Er zijn hele mooie te koop voor weinig. Bij Sure bijvoorbeeld, maar Dick zal ze ook hebben(?)

Ja die had ik al gezien maar die zijn ook al 77 mm breed. En 1 voor volt en 1 voor ampère heb ik eigenlijk geen ruimte voor. Dus ik dacht van als het op een LCD kan van 16 * 1 of 16 * 2 zit je op ongeveer een breedte van 7 cm en hierop kun je en je aantal volts en je aantal ampères laten zien. Dus ben je in een keer klaar.