Anoniem
Hier zijn vele slimmerikken, wie weet raad:
IK heb een pvc 5/8" buis die in de muur gepleisterd is.
ik wil ze open maken er een draad door te trekken.
Maar ik wil geen groot gat om de buis te vinden.
Ik weet op 30 cm nauwkeurig waar de bus zich bevindt.
Op 10 meter verwijderd van deze plaats is de buis
bereikbaar en open.
dus dat is andere kant voor mijn draad.
Ik kan er dus in blazen , roepen ,enz.
Hoe vind ik de verborgen buis ?
Zal ik de dokter even bellen ? of een zelfbouw stetoskoop ?
Dank U
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
zend een lawaai uit in die buis... bouw een electrische stethoscoop.... en boor waar je het hardste het geluid hoort...
Anoniem
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Als je aan een ingang een ijzeren staaf er in schuift en tegen de zijkanten ramt dan weet je waar hij zit.
En bij diverse doe het zelf zaakjes kan je buis zoekers kopen vanaf 5 eu.
Anoniem
ik denk dat ik de muur is afloop met een
condensor microfoontje, en een vast toon in de buis stuur.
Bedankt, allen.
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
hier nog even het adres voor de stethoscoop :
Prutsertje
bloep....
of duw er een draad in waar je provisorisch een fase spanning op zet en meet dan met een conventionele leiding zoeker, wel even oppassen met netspanning natuurlijk !
MiTcHeLL
May The Source Be With You
Op di 10-09-2002 22:22:23 schreef Jury:
Gebruik een trekveer!!!!!!
Deze man heeft er verstand van ( maar ik denk dat de topic starter daar ook al aan gedacht zou hebben)
Zal wel zn redenen hebben
Benm
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
Trekveer erin, en vervolgens proberen ergens een metaaldetector te lenen. Daarmee kun je wel vrij nouw de trekveer in de muur terugvinden denk ik.
sytse
Euh......
weet het niet zeker hoor maar het lijkt mij dat na 5 maanden toch die buis wel heeft gevonden.
Is het niet handig om die oude topics alleen te lezen en verder niet meer op te reageren???? Denk niet dat er iemand zat te wachten op een andwoord als "trekveer" 
Groeten
Sytse
Roel
Hieper de piep!
LEES ALTIJD EERST DE FAQ
Ook is het niet netjes om op discussies van meer dan 5 maanden geleden te reageren als je weinig nuttigs hebt toe te voegen, omdat diegene die de discussie gestart heeft, waarschijnlijk nog weinig aan je antwoord heeft.
Benm
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
Okee okee.. ik zat even niet op te letten. Maar hij had inmiddels best die hele muur kunnen afbreken, en weer opbouwen (daarbij markerende positie holle buis).
Koert
pff.....
Op wo 11-09-2002 13:57:09 schreef Benm:
Trekveer erin, en vervolgens proberen ergens een metaaldetector te lenen. Daarmee kun je wel vrij nouw de trekveer in de muur terugvinden denk ik.
Shit, moet toegeven dat ik er niet op zou komen, gewoon de metalen trekveer opsporen,... Damn, het kan dus toch soms simpel 
hoe bouw je een electrische stethoscoop ?