maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De vraag is of iemand het weet, maar ik ben nieuwsgierig en niet geschoten is altijd mis...
Ik liep laatst in de bouwmarkt, daar verkopen de Wasdrogers, Wasmachines en Koelkasten van Whiteline. Dit is een merk van het bedrijf "Teds International", waarachter ik Ted van Es vermoed. En inderdaad leert een korte blik op het etiket van een wasmachine ook dat dit een Vestel moet zijn. De koelkasten doen Chineesachtig aan of ook Turks. Maar met de drogers MK50 en MK60 is iets vreemds aan de hand.
Er staat op "Made in Great Britain", en op de verpakking staat een 12 cijferige artikelcode van het type dat Philips en Whirlpool gebruiken (12NC, xxxx xxx xxxxx) waarvan positie 3 en 4 zich laten lezen als Duitsland.
Weet iemand wat voor witgoedfabriek in Engeland, met mogelijk een connectie met Philips of Whirlpool deze apparaten fabriceert?
Aanvulling: mogelijk gerelateerde merken die zulke zelfde drogers lijken te voeren (waarvan de onderdelen ook met 12NC's genummerd zijn) zijn White Knight en Atlas.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Gevonden. http://en.wikipedia.org/wiki/Crosslee_plc
Inderdaad een voormalige Philips divisie die sinds 1986 kennelijk zelfstandig is dus zodoende niet mee is gegaan naar Whirlpool.
Verder blijken ze het inderdaad niet zo nauw te nemen met het gebruik van 12NC's, dus die kloppen deels niet meer met de Philips standaarden.
Als iemand nog details kent, hoor ik ze graag maar ik denk dat ik m'n eigen topic afdoende heb beantwoord 
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (20%)]
-chefke-
300 gram motivatie -> kop van de hamer!
maartenbakker
Golden Member
GOede tip, ik wist wel dat dit voor het Turkse spul gold, maar had op de gok het Engelse spul hoger ingeschat.
-chefke-
300 gram motivatie -> kop van de hamer!
Op 15 mei 2010 22:06:16 schreef maartenbakker:
GOede tip, ik wist wel dat dit voor het Turkse spul gold, maar had op de gok het Engelse spul hoger ingeschat.
Dat turkse spul valt dan wel weer mee. Beter als dat Engelse spul.